דיקטטור? המדינה חזרה מהגשת אישום – וגנץ חתם מעצר מנהלי

המדינה חזרה בה מהגשת אישום נגד פעיל ימין החשוד בתקיפת פעילי שמאל - וגנץ שלח אותו למעצר מנהלי של חודשיים • עורך דינו: "התנהלות זו מתאימה למשטרים אפלים ולא למדינה דמוקרטית ומתוקנת" • סמוטריץ: "זה פשוט בלתי נסבל במדינה דמוקרטית" • מוסי רז: שחרר או להעמיד לדין
חיים טוויל
ח' אדר ב' התשפ"ב / 11.03.2022 11:16

שר הביטחון בני גנץ, חתם היום (שישי) על צו מעצר מנהלי המורה, כי צעיר יהודי כבן 21, ייעצר במעצר מנהלי לחודשיים.

מדוע חשוב לשתף פעולה עם מפקד האוכלוסין השביעי של ישראל?

הצעיר, עצור מזה כשלושה שבועות בשב”כ, שם ניסו לייחס לו עבירות של הצתה ותקיפה של פעילי שמאל ליד גבעת רונן.

תחילה היה הצעיר בצו חריג אשר אסר עליו לפגוש בעו”ד כשבוע, ולאחר מכן המשיכה חקירה השב”כ עוד כשבועיים, אשר בסיומה הצהירה הפרקליטות כי בכוונתה להגיש כתב אישום כנגד הצעיר.

היום, לאחר שלא הצליחו לגבש כנגד הצעיר כתב אישום, חתם שר הביטחון על מעצרו המנהלי של הצעיר, ללא כל אישום וללא הליך פלילי כנגד הצעיר.

כיום הוא היהודי היחיד במעצר מנהלי.

עו”ד אסף גונן, המייצג את הצעיר מטעם  חוננו, אמר: “אנחנו רואים בחומרה רבה את התנהלות, השב”כ, הפרקליטות ומשטרת ישראל בתיק הזה. התנהלות זו מתאימה למשטרים אפלים ולא למדינה דמוקרטית ומתוקנת.

“הלקוח שלנו היה עצור במשך 20 יום בתנאים קשים מאוד, כאשר טענו לאורך כל הדרך שאין ראיות בתיק להגשת כתב אישום, למעשה אין ראיות בכלל. יובהר שאנחנו נילחם בהחלטה להשאיר את הלקוח שלנו במעצר מינהלי בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו”.

בארגון חוננו הוסיפו: “לא צריך להרחיק למזרח אירופה כדי לראות איך מתנהלות דיקטטורות. אוי למדינת ישראל ששר הביטחון שלה חותם על צו כל כך דיקטטורי ואנטי אנושי. הדלת המסתובבת מבית היוצר של שב”כ וימ”ר ש”י הגיעה לשיא חדש – כשאין ראיות – יש דיקטטורה מנהלית. דבר שאינו קיים באף דמוקרטיה בעולם”.

יו”ר הציונות הדתית הגיב: “זה פשוט בלתי נסבל במדינה דמוקרטית. מתחילים בהליך פלילי, נכשלים באיסוף ראיות והעמדה לדין, ואז עוקפים את בית המשפט באמצעות מעצר מנהלי. או תגישו כתב אישום או תשחררו!”

גם ח”כ מוסי רז ממרצ דרש לשחרר או להעמיד לדין את הפעיל. “אין מקום ואין הצדקה למעצרים מינהליים”.

ח”כ שמחה רוטמן: “מה שווה הצעת חוק יסוד: זכויות במשפט שמקדמת הממשלה? עוצרים, חוקרים, תובע מגיש הצהרת תובע לבית המשפט שאוטוטו יש כתב אישום, ואז כשמגלים שאין ראיות, מוציאים צו מעצר מנהלי… אין גבול?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות