“זוועה”: זלנסקי פרסם תיעוד מהרס בית חולים ליולדות במריופול I צפו

ראש עיריית מריופול הודיע כי יותר מ-1,500 מתושבי עירו נהרגו בהפצצות הרוסיות • המכון האמריקני לחקר המלחמה טוען שצבא רוסיה מתגבר על מכשולים לוגיסטיים - ויתקוף את בירת אוקראינה בטווח הזמן שבין 24 ל-96 שעות • עידכונים שוטפים, היום ה-14
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ב / 09.03.2022 19:20

היום ה-14 של מלחמת רוסיה באוקראינה:  הבוקר (רביעי) הודיעו הרוסים על כמה מסדרונות הומניטריים במטרה לאפשר פינוי אזרחים מאזורי הערים הגדולות, אך  משרד הפנים האוקראיני טען כי הפסקת האש קרסה במרבית האזורים.

נשיא אוקראינה זלנסקי פרסם ברשתות החברתיות סרטון המתעד את ההרס הנרחב בבית החולים ליולדות בעיר מריופול, כתוצאה מההפצצות הרוסיות.

שר החוץ הרוסי לברוב צפוי להגיע היום לעיר אנטליה שבטורקיה לשיחות עם מקבילו האוקראיני, שר החוץ דמיטרי קולבה.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

18:45: המודיעין האמריקני עדכן כי מתחילת הלחימה איבד צבא רוסיה מאות כלי רכב צבאיים, עם אובדן ממוצע של כ-50 כלי רכב מדי יום. לדברי גורמי מודיעין,  מערכת ההגנה האווירית באוקראינה עדיין יעילה, למרות טענות מצד מוסקבה לעליונות מוחלטת של חיל האוויר הרוסי בלחימה.

18:40: שוב תקיפה על בית חולים באוקראינה: מושל מחוז דונייצק הודיע כי לפחות 17 בני אדם נפצעו בהפצצת בית חולים, בהם גם כמה יולדות.

18:30:: ראש עיריית מריופול הודיע כי יותר מ-1,500 מתושבי עירו נהרגו בהפצצות הרוסיות מאז פרוץ הפלישה הרוסית לאוקראינה.

17:45: הנשיא פוטין שוחח בטלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, ודן עימו במאמצים הדיפלומטיים להביא לסיום הלחימה.

17:35: משרד הפנים בקייב הודיע כי כמעט כל המסדרונות ההומניטריים “לא עבדו” היום. פינוי האזרחים התאפשר בעיקר בסומי ובאנראודר, אך לא בחרקוב.

17:30: נציבות האו”ם לזכויות אדם מעדכנת: 516 הרוגים באוקראינה ו-908 פצועים.

17:00: הרשויות בעיר מריופול הודיעו כי בית החולים לילדים בעיר נהרס לגמרי בהפצצה רוסית. “כוחות הכיבוש הרוסיים הטילו כמה פצצות על בית החולים לילדים. הנזק במקום אדיר”, נכתב בהודעה אך לא צויין אם היו נפגעים במתקפה.

16:45: ראש הסגל של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לרשת בלומברג: “אוקראינה לא תוותר אפילו על אינץ’ משטחה”. הוא אמר שאוקראינה בהחלט נכונה לפתרון דיפלומטי, אך זקוקה לערבויות ביטחוניות.

דבריו מגיעים על רקע דיווחים שאוקראינה תסכים להכיר בעצמאות אזורי הבדלנים במזרח המדינה, כחלק מהסכם אפשרי לסיום הלחימה.

16:10: משרד ההגנה הרוסי: הוצאנו מכלל פעולה 90% משדות התעופה הצבאיים של אוקראינה.

15:40: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג’ונסון טוען שארצו תרוויח מקבלת הפליטים, וכי שהוא מצפה שמאות אלפי אוקראינים יקבלו ויזה: “מבינים כמה הפליטים יכולים לתת למדינה”.

13:40: שגריר אוקראינה בבריטניה קורא לממשלת בריטניה לבטל את כללי הויזה לזמן מוגבל כדי לאפשר לפליטים לצאת מארצו מהר יותר.

13:30: אוקראינה: למעלה מ-400 בני אדם נעצרו בידי הכוחות הרוסים בהפגנות בחרסון.

12:50: הקרמלין: ארה”ב הכריזה מלחמה כלכלית על רוסיה.

12:40: משרד החוץ הרוסי: “רוסיה מעולם לא איימה ואינה מאיימת על נאט”ו”.

12:24: נשיא אוקראינה זלנסקי: “מדינות ששותפות לנו יהיו אחראיות לאסון הומניטרי אם לא יחליטו לסגור את השמיים למטוסים רוסיים”.

11:53: דוברת משרד החוץ הרוסי בתדרוך לתקשורת: “מטרותיה של מוסקבה אינן כוללות הפלה של הממשלה בקייב, והיא מקווה להשיג התקדמות גדולה יותר בסבב השיחות הבא עם אוקראינה”. לדבריה, המבצע הצבאי באוקראינה מתנהל לפי התוכנית.

11:30: ארגון אמנסטי אינטרנשיונל: מתקפה אווירית של צבא רוסיה גרמה ככל הנראה למותם של 47 אזרחי העיר האוקראינית צ’רנייב שעמדו בתור לחלוקת לחם. בארגון טוענים שהמתקפה, שאירעה ב-3 במרץ, עשויה להוות פשע מלחמה.

11:15: המכון האמריקני לחקר המלחמה שבוושינגטון טוען כי הכוחות הרוסיים “מתרכזים כעת ממזרח, מצפון-מערב וממערב לקייב, והם נערכים להסתערות על הבירה בטווח הזמן שבין 24 ל-96 שעות. המכון העריך שהצבא הרוסי מתגבר כעת על מכשולים לוגיסטיים, ומקפיד לתכנן היטב את הפלישה.

10:15: ראש סוכנות הפליטים של האו”ם: מניין הפליטים שברחו מאוקראינה הגיע לכ-2.2 מיליון בני אדם.

9:15: סוכנות הידיעות הרוסית ריה מעדכנת: משרד החוץ הרוסי אמר שהוא שוקל צעדים “בכל הכיוונים” בתגובה על הסנקציות של המערב. “התגובה תהיה רגישה ומדויקת”, נמסר ממשרד החוץ הרוסי.

9:15: בעקבות המלחמה, ממשלת אוקראינה החליטה לאסור על יצוא שיפון, שעורה, כוסמת, דוחן, סוכר, מלח ובשר עד סוף השנה הנוכחית.

8:15: במודיעין משרד ההגנה הבריטי אומרים שצבא רוסיה לא הצליח להשיג התקדמות של ממש מצפון לקייב, וכי כוחות צבא אוקראינה הצליחו להפיל כמה מטוסים רוסיים.

8:00: שרי החוץ של אוקראינה ורוסיה ייפגשו באנטליה, במה שנראה כמו פגישה ראשונה של שני בכירים בשלטונות רוסיה ואוקראינה מאז החלה הלחימה.

8:00: צבא רוסיה הודיע שיפתח מסדרון הומניטרי בשעה 9:00 (שעון ישראל) בקייב וב-4 ערים אחרות באוקראינה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות