למי התכוון אבו מאזן כשאמר: “נתניהו הסכים למדינה בגבולות 67′”

יו"ר הרשות הפלסטינית צוטט כמי שאמר בראיון שהעניק לערוץ 'פלסטין', כי נתניהו הביע הסכמה להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967 • "כל שנותר כעת הוא לשרטט את הגבולות. לא נחכה 20 שנים נוספות" • לשכת ראש הממשלה הכחישה מיד: "לא היו דברים מעולם"
נחמן גור
ג' אלול התשע"ד / 28.08.2014 23:38

יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן צוטט על ידי סוכנות הידיעות הפלסטינית ‘מען’ כמי שאמר בראיון טלוויזיה שהעניק לערוץ ‘פלסטין’, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע בעבר הסכמה להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 1967, ו”כי נותר רק לשרטט את גבולותיה”.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו מיד על הדיווח בעניין הסכמה על גבולות 1967, ומסרו: “לא היו דברים מעולם”.

בהמשך התברר הדברים צוטטו בשגגה וכי אבו מאזן כלל לא אמר את הדברים: הדברים שכביכול נאמרו על נתניהו, נאמרו בפועל על האמריקנים.

אבו מאזן אמר בראיון: “לא נסכים להיכנס לדיונים על פרטים חלקיים בנוגע לשטחי A, B, או C. אנו רוצים לדעת באופן סופי את הגבולות של כל מדינה. ישראל היא המדינה היחידה בעולם ללא גבולות ברורים. אנחנו מוכנים לחכות יום, שבוע, חודש, אך לא נהיה מוכנים להמתין 20 שנים נוספות. הכיבוש הישראלי רוצה לעצום את עיניו, לפקוח אותן שוב ולגלות שאין מדינה פלסטינית.

“לא נקבל את זה שישראל מכריזה עלינו מלחמה כל שנתיים. לא נסלח על כך וישראל לא תחמוק מאחריות על פשעיה. יש לנו דרכים רבות וכלים רבים להבטיח שפושעים ישלמו על פשעיהם”, איים.

על מבצע ‘צוק איתן’ אמר אבו מאזן: “התוקפנות הישראלית רק חיפשה הזדמנות להרוג ולהרוס”.

במהלך הריאיון התייחס גם לפיוס עם חמאס והבהיר: “ההחלטה על שלום או מלחמה תהיה בידי הרשות הפלסטינית, אחרת יהיה כאוס”.

אבו מאזן מתח ביקורת חריפה על שורת ההוצאות להורג הפומביות שביצע חמאס ברצועת עזה וכינה אותן “מעשי פשע”. לדבריו, חמאס היה השופט והתליין והוציא לפועל את ההרג, מבלי להתייעץ באף אחד.

אבו מאזן ציין כי בשבוע הבא ייפגש בכיר הרשות סאיב עריקאת עם מזכיר המדינה האמריקני ג’ון קרי, על מנת לדון עמו במאמצים לחידוש המו”מ המדיני בין ישראל לרשות.

מוקדם יותר היום דווח עיתון ירדני כי ימים ספורים לפני הפסקת האש נפגש נתניהו עם אבו מאזן בעמאן, בירת ירדן. על פי הדיווח, הפגישה החשאית נערכה בחסות ירדן. בישראל הכחישו את הדיווח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות