מביש? השר שנמצא בלובלין תקף את שקד – והיא ענתה לו בחריפות

השר נחמן שי יוצא נגד מתווה קליטת פליטי המלחמה של השר שקד - ודורש שהחלטות לא יתקבלו רק על ידי שרת הפנים • שקד: שלא יוציא דיבת ישראל ולא יצייץ בחוסר אחריות
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ב / 09.03.2022 12:01

שר התפוצות נחמן שי תקף הבוקר (רביעי) את שרת הפנים איילת שקד, לאחר שאמש פרסמה את המתווה לקליטת פליטים מהמלחמה באוקראינה.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

“אני לא מקבל עמדת מדינת ישראל שמקבילה את מספר הפליטים שנכנסים אליה על בסיס דת. מיון על פי קריטריון של דת זה משהו שברחנו ממנו לאורך ההיסטוריה. עכשיו נעשה את זה? חלק מהפליטים בכלל יצטרכו להירשם ולא בטוח שירצו לעשות זאת, לרובם אין כסף על הנשמה ובני המשפחה לא לידם. אנחנו לא מציעים להם אזרחות – אין סיבה שהם ירצו להישאר בישראל”, טען שי.

הוא הוסיף, שהממשלה צריכה להתערב בהחלטה ולא לתת סמכות בלעדית לשרת הפנים שקד.

“לא צריכות להיות מכסות כי הם לא יבואו לישראל. המדינות שקולטות פליטים מקבלות אותם. שייכנסו, יהיו פה זמן מה ויחזרו לאוקראינה. אנחנו נעלה את זה לממשלה ואדרוש לקיים דיון. לא הגיוני שאחת ההחלטות החשובות של ממשלת ישראל הנוכחית תעבור רק כי שרת הפנים החליטה.

“הנהירה האנושית שאני לא יודע מתי ראו אותה בהיסטוריה נמשכת. המספרים רק עולים, 5 מיליון פליטים מאוקראינה זאת התחזית הנוכחית. המספרים יימשכו בסדר גודל הזה אולי קצת יותר”.

השר שי תקף את המתווה של שקד גם  בראיון אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103: “מדובר בפתרון מביש. תנו לאלו שמגיעים לישראל בכוחות עצמם – להיכנס לפה. בכמה אנשים כבר מדובר? אני מתכוון להעלות את הנושא בממשלה”.

השר שי שוהה בלובלין שעל גבול אוקראינה־פולין לטובת פגישות עם נציגי ישראל והארגונים היהודים, הפועלים לסייע במדינה בצל המלחמה. “אני בוכה כשאני נזכר במה שראיתי – בני עמי הלכו בדיוק את הדרך הזאת”, סיפר.

השרה שקד לא נותרה חייבת – וענתה לנחמן שי: “מציעה ששר התפוצות יתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים, ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה.

“ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות”.

בין סעיפי התוכנית של שקד: מדינת ישראל תארח באופן זמני כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בישראל לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם ולמעט במקרים חריגים יוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה.

בנוסף, נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות. אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים. במידה והלחימה לא תיפסק בתום שלושת החודשים, יתאפשר לאזרחים האוקראינים בהמשך גם לעבוד בישראל. תקף לאזרחים האוקראינים שכבר בישראל ואלו שיגיעו בהמשך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות