כך מנהיגי ערב הסעודית ואיחוד האמירויות השפילו את הנשיא ביידן

על פי דיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', יורשי העצר בשתי מדינות המפרץ סירבו להתפנות ולשוחח עם נשיא ארה"ב בעקבות חוסר שביעות רצונם ממדיניותו במפרץ הפרסי, שכוללת חזרה להסכם הגרעין עם איראן
חרדים 10
ו' אדר ב' התשפ"ב / 09.03.2022 11:37

סיננו אותו: יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ויורש העצר האמריתי מוחמד בן זאיד, סירבו לשוחח עם נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן בשבועות האחרונים. כך דווח הלילה (רביעי) ב’וול סטריט ג’ורנל’.

העיתון ציטט בכירים בבירות וושינגטון, ריאד ואבו דאבי, שטענו כי ההתעלמות המופגנת של מנהיגי המפרץ מהנשיא האמריקני, בעת משבר הפלישה הרוסית לאוקראינה, נובעת מתחושה כי ממשל ביידן עוין את שלטונות ערב הסעודית ואיחוד האמירויות.

היחסים בין ארצות הברית לערב הסעודית הצטננו במהלך כהונתו של הנשיא ביידן, לאור המדיניות האמריקנית במפרץ הפרסי. מדיניות זו כללה את השאיפה לחזור להסכם הגרעין עם אירן וחוסר התמיכה בהתערבות הסעודית במלחמת האזרחים בתימן.

המתיחות עם מדינות המפרץ  מגיעה בזמן רגיש במיוחד עבור הנשיא האמריקני, המבקש שמדינות המפרץ יגבירו את ייצוא הנפט והגז, זאת במטרה להוריד את מחיר הדלקים לאחר שהודיע על השעיית אספקת הנפט הרוסי – צעד שהעלה את מחיר חבית הנפט ל-130 דולר, המחיר הגבוה ביותר ב-14 שנים האחרונות.

“הייתה ציפייה לשיחת טלפון בין הצדדים, אך זה לא קרה. מוקד השיחה אמור היה להיות בקשה אמריקנית מריאד לפתוח את ברזי הנפט”, אמר בכיר בוושינגטון ליומון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות