בנט? לפיד? עבאס? שקד? סקר חדש קובע: זה ה’איש החזק’ בממשלה

ממצאי הסקר 'מדד הקול הישראלי' של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה נשאלו הנסקרים גם: האם הממשלה תחזיק מעמד לפחות עד סוף 2022? • ואלה התוצאות
אריה ריבקינד
ו' אדר ב' התשפ"ב / 09.03.2022 11:09

המכון הישראלי לדמוקרטיה פרסם הבוקר (רביעי) את ממצאי הסקר ‘מדד הקול הישראלי’. המדד של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה נערך אחת לחודש על ידי פרופ’ תמר הרמן וד”ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (753 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

המרואיינים נשאלו, בין היתר, מי לדעתם “האיש החזק בממשלה”.

ממצאי הסקר עולה כי לציבור אין תמונה ברורה בשאלה זו, כאשר שיעור גבוה במיוחד – 39%,  לא ידעו להשיב.

בקרב אלו שכן הצביעו על דמות זו או אחרת ממוקם בראש הרשימה שר האוצר ליברמן (18%). במקום השני יו”ר רע”ם מנסור עבאס (14%), ורק במקום השלישי ראש הממשלה בנט (12%).  שר החוץ לפיד ממוקם במקום הרביעי בלבד (9%).

15% מהיהודים ציינו כי מנהיג רע”ם עבאס הוא האיש החזק בממשלה, לעומת רק 7% מהערבים.

בשלושת המחנות הפוליטיים בציבור היהודי נתפס ליברמן כאיש החזק בממשלה (שמאל – 24%; מרכז – 20%; ימין – 19%).

בימין, יחד עם ליברמן, מגיע למקום הראשון מנסור עבאס. במרכז מגיע עבאס למקום השלישי, בעוד שבשמאל רק 4% תופסים את עבאס כאיש החזק בממשלה.

ומה לגבי שרידות הממשלה?

49% סבורים כי הממשלה תחזיק מעמד לפחות עד סוף 2022 (עלייה קלה מ-46% שחשבו כך ביוני), במקביל חלה ירידה של ממש בשיעור הסבורים שהיא לא תחזיק מעמד (33% כיום בהשוואה ל-46% ביוני).

בולט במיוחד השיעור הנמוך של אלה שציינו כי גבוהים סיכויים גבוהים שהממשלה תתפרק בשמונת החודשים הקרובים (8% בלבד. ביוני 2021 – השיעור היה כפול). במילים אחרות, נראה שמתבססת בישראל תחושה של יציבות פוליטית.

שיעורי העלייה הגבוהים ביותר בשיעור הסבורים כי הממשלה תמשיך להתקיים לפחות שנה מוצאים במפלגות הימין (ש”ס: מ-6% ביוני ל-31% כיום; הציונות הדתית: מ-29% ל-50%; ימינה: מ-50% ל-65.5%).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות