רבנים בציונות הדתית לנתניהו: “מנע את חוק הגיור של בנט ולבני”

הרבנים שיגרו מכתב בהול אל ראש הממשל וקראו לו לסכל את חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן • "יש לפעול בכל דרך שלא תעבור בממשלה כל הצעה בנושא הגיור שאינה מוסכמת ומקובלת על הרבנות הראשית"
שרי רוט
ג' אלול התשע"ד / 28.08.2014 22:10

ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג, רבה של קרית ארבע הרב דב ליאור, והרב דוד חי הכהן מבת ים שיגרו היום (חמישי) מכתב בהול אל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וקראו לו לסכל את חוק הגיור של ח”כ אלעזר שטרן.

הצעת החוק מבקשת להסדיר במסגרת חקיקה ראשית את מערך הגיור הממלכתי בישראל. על פי ההצעה, יוקמו 30 הרכבי גיור נוספים ברחבי הארץ, כאשר כל הרכב של מועצה מקומית או עיר יוכל להקים בית דין לגיור וכל הרכב ימנה שלושה דיינים שיוסמכו לגיור. זאת, לעומת המצב כיום שבו ישנם רק כ-15 ראשי הרכבים וכ-30 דיינים.

נוסף על כך, כל מתגייר יוכל לבחור היכן להתגייר כך שאם אחד הדיינים יחמיר עמו או יסרב לגיירו, הוא יוכל לפנות לדיין אחר.

הרבנים כתבו לראש הממשלה: “הונחה בפנינו הצעת המחליטים של שרת המשפטים, ציפי לבני והשר לשירותי דת, נפתלי בנט. עברנו על ההצעה, ולעניות דעתנו יש לפעול בכל דרך שהיא על מנת שלא תעבור בממשלה כל הצעה בנושא הגיור שאינה מוסכמת ומקובלת על הרבנות הראשית.

“מבדיקה שערכנו לגבי ההצעה עולה כי אין הסכמה של הרבנים הראשיים לנוסח שהוצג בפנינו. הצעה זו מהווה פגיעה חמורה באחדותו של עם ישראל לדורות הבאים, ומן הראוי שהשרים ייקחו בחשבון את ההשלכה הקשה של החלטה זו.

“בייחוד בתקופה זו בה עם ישראל נלחם על קיומו, יש חשיבות גדולה לשמור על אחדותו של העם לכל חוגיו ורבדיו. לפיכך יש לפעול בכל דרך למנוע אישור הצעה זו בממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות