שליח חב”ד חילץ 18 יהודים ‘בטעות’ מחרקוב – ואז ביתם הופצץ

שליחי חב"ד המפעילים רשת הברחה של יהודים מחרקוב ארגנו שתי קבוצות להברחה • אלא שבשל טעות של הפעיל החב"די, שיירת יהודים שהייתה אמורה להימלט מהעיר המופגזת היום, עזבה את חרקוב כבר אתמול • היום התברר הנס הגדול: הבניין שבו שהו היהודים - הופגז והושמד לגמרי
חרדים 10
ה' אדר ב' התשפ"ב / 08.03.2022 18:07

נס מדהים: מאז פרצה המלחמה באוקראינה, מפעילים שליחי חב”ד רשת הברחה של קבוצות מאורגנות ומאובטחות, היוצאות בזו אחר זו מהמדינה המופגזת.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

לפי דיווח של קובי בורנשטיין בערוץ 14,  בתחילת השבוע ארגנו שליחי חב”ד בחרקוב קבוצות נוספות של יהודי המקום, שביקשו להימלט מהתופת.

בשל הביקוש הרב, הם החליטו לחלק את הנמלטים לשתי קבוצות –  קבוצה אחת שאמורה הייתה להימלט אתמול, וקבוצה שניה ובה 18 יהודים המתגוררים באותו בניין בעיר, היתה אמורה לצאת היום.

אלא שבשל טעות אנוש ובלבול ברשימות, הקבוצה שהיתה אמורה לצאת היום, ובה 18 יהודים, יצאה כבר אתמול – במקום קבוצה אחרת.

שלוחי חב”ד הבחינו בטעות רק לאחר  שהקבוצה כבר יצאה לדרך, והחליטו להמשיך בדרכם עם הקבוצה, בעוד את הקבוצה השנייה לחלץ מהעיר היום.

הבוקר, הבניין שבו התגוררו בני הקבוצה שיצאו ‘בטעות’ כבר אתמול – הופצץ והושמד לחלוטין, בזמן שהם עדיין היו אמורים לשהות בו.

“אתמול הרגשתי שפישלנו”, סיפר המלחץ הבוקר. “רק מאוחר יותר הבנו את גודל הנס. הבניין הופגז כליל. זה נס בלתי נתפס”.

שליחי חב”ד בחרקוב עזבו אותה בשבוע האחרון – בעקבות ההפצצות.

מרחוק דואגים השליחים לחילוץ היהודים לערים אחרות באוקראינה, כדוגמת דנייפרו הממוקמת במרחק של כשלוש וחצי שעות נסיעה, או אל מעבר לגבול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות