מחיר הקמח צפוי לעלות בין 18% ל-50%: ישפיע על כל מוצרי היסוד

בהודעה ששלחה אחת מטחנות הקמח נאמר ההתייקרות הראשונה של 18% - צפויה לקרות כבר בעוד יומיים • מדובר בהשפעה על כל מוצרי היסוד - מעוגות ועד בשר • "במקרה ששוק הסחורות לא יחזור למצבו טרם פרוץ המלחמה, אנו צופים עליה נוספת בשיעור של עשרות אחוזים"
חרדים 10
ה' אדר ב' התשפ"ב / 08.03.2022 16:37

טחנות הקמח הודיעו לרשתות השיווק כי הן מעריכות שהקמח, אותו רובנו צורכים באופן יומיומי – צפוי להתייקר באופן מיידי בכ-18% החל מעוד יומיים. כך פורסם  היום (שלישי) בחדשות 12.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

ההתייקרות הזו צפויה להשפיע על כל מוצרי היסוד – מלחם ועוגות ועד בשר.

בחדשות 12 צוין, כי ישנן שני סוגי חיטה – זו שמקורה במזרח אירופה וזו האמריקנית, וכי מחירה של האחרונה, שנחשבת ליקרה יותר, צפוי לעלות בין 40-50%.

בהודעה שנשלחה לקמעונאים מאחת מטחנות הקמח נכתב: “לאור ההתייקרות המתמשכת הנובעת מקנסות המתנת אוניות וחוסר תיפקוד בנמלים, התייקרות הובלות ימיות ויבשתיות, התייקרות אנרגיה, חשמל ודלקים, ועלויות שוטפות נוספות שכולנו חווינו, אנו נאלצים לבצע התייקרות במחירי הקמח באופן מיידי.

“עליית המחיר תתבצע בתאריך 10.3.2022 והמחיר יעודכן במהלך הימים הקרובים”.

בנוסף, צוין בהודעה, כי מלחמת רוסיה-אוקראינה גרמה להתייקרות קיצונית בחיטה, והעליות הגיעו לשיא. “אנו תקווה שהמלחמה תסתיים במהרה, ושוק הסחורות יחזור לטווח מחירים נורמלי. אם שוק הסחורות לא יחזור למצבו, טרם פרוץ המלחמה, אנו צופים עליה נוספת בשיעור של עשרות אחוזים שתחול גם היא בשבועות הקרובים”, נחתם המכתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות