“מתן כהנא לא חזר אלי”: הקלטות משיחה סגורה של הרב דוד לאו

הרב הראשי תקף את רפורמות הכשרות והגיור בשיחה סגורה • "הפכו רק את הרבנים לחשודים על הכשרות, וכשאני אומר חשודים אני אומר את זה בעדינות" • "אני לא רוצה להיות חתום על ספר יוחסין, אבל אם לא תהיה ברירה – זה מה שיהיה"
חרדים 10
ה' אדר ב' התשפ"ב / 08.03.2022 14:21

הבוקר (שלישי) נחשפו ברדיו ‘קול חי’ הקלטות פנימיות של הרב הראשי, הרב דוד לאו, מהן עולה כי הוא סבור שהשר מתן כהנא מהתל ברבנות וחותר לכינון חוק שאינו עולה בקנה אחד עם עמדתה.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

“למה וטרינר עירוני שמקבל את כספו מהעירייה לא כפוף למשרד החקלאות?”, נשמע הרב הראשי אומר בהקלטה מכינוס סגור. “למה יועץ משפטי שמקבל כסף מראש העיר לא חשוד? הפכו רק את הרבנים לחשודים על הכשרות, וכשאני אומר חשודים אני אומר את זה בעדינות. אני לא מקבל את זה. תפסיקו להיכנס לסיסמאות מאנשים שמנסים לשנות את החוק, הם לא מאוהבי תורה”.

הרב לאו סיפר: “שר הדתות הגיע אליי ואמר שאין לו רעיונות על גיור, למרות שהבנתי שכבר עשה 40 פגישות כאלה. הבאתי לפגישה שני דייני גיור שלקחו אותו למושב בית דין, הוא חזר אלי ואמר: ‘בכיתי’.

“כעבור כמה ימים ביקש להגיע אליי הביתה בחנוכה, הציג את מתווה הגיור שלו, שלא עבר מאז שום שינוי. שאלתי אותו חמש שאלות, שכולן נסובו סביב עניין אחד: איפה הרבנות בחוק הגיור? אני שומע כותרות ודיבורים, עד היום הוא לא חזר אליי עם תשובות.

“אמרתי למתן כהנא: לפיד יהיה ראש ממשלה והוא יוכל למנות מישהו מהרפורמים לראש מערך הגיור. למה כל רב עיר צריך להיות מילה אחרונה? אם אתה רוצה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה ויהיה הפקר, אני לא רוצה להיות חתום על ספר יוחסין, אבל אם לא תהיה ברירה – זה מה שיהיה.

“הצעתי בתקופת אלי בן דהן במשרד הדתות, תיקון לחוק שייתן שיניים למפקחי הכשרות של הרבנות. מי הכשיל את החוק? כל אלה שחוגגים להם היום את רפורמת הכשרות. לא רוממות הכשרות בגרונם. מתן כהנא אמר לי שמסלול שלושת הרבנים בעניין הכשרות הוא רק עז. בפועל, העז נשארה בחוק”.

על הוועדה שמנסה להקים השר כהנא נשמע הרב לאו אומר: “בעוד שנה וחצי לפיד יהיה ראש הממשלה ויכול למנות רפורמים כמו מאיר עזרי וגלעד קריב לוועדת הגיור. אם לא תהיה ברירה, והכל יהיה הפקר, וכל רב עיר יהיה המילה האחרונה ולא הרבנות הראשית, אהיה חתום על ספרי יוחסין אבל אני לא רוצה את זה.

“דברי הרב ז’ולטי בתשכ”א שממש כאילו נאמרו היום: מי שלוחץ לרבנות חדשה הם לא אנשים שנזקקים לרבנות, ולא מתייעצים עם הרבנות. הם יודעים שהשעה משחקת להם, ורוצים להשתלט על כל עניני הדת על ידי הקמת רבנות משעובדת שהכל יוכרע על פיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות