החרדים איימו בנקמה – ועבאס הודיע: אני מתנגד לחוק הגיור

רע"ם הודיעה להנהלת הקואליציה: לא נצביע בעד חוק הגיור מסיבה  דתית • התוצאה: החוק לא יעלה להצבעה במושב החורף • מאחורי הקלעים בכירים במפלגות החרדיות והדתיות איימו: "הכנסת מקום עגול, אם תצביעו בעד חוק הגיור - כשנחזור לשלטון נצביע בעד חוקים שיפגעו באסלאם" 
חרדים 10
ה' אדר ב' התשפ"ב / 08.03.2022 01:25

הסכמה בקואליציה ובאופוזיציה: עד לסיום מושב החורף של יעלו להצבעה 15 חוקים, כאשר חוק הרפורמה בגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, וחוק הגבלת כהונה של ראש ממשלה של שר המשפטים – נותרו בחוץ.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

מדובר במכה נוספת לקואליציה של בנט-לפיד, שלא מצליחה להעביר שני חוקים מרכזיים שביקשה לחוקק.

חוק הגיור, שנועד לאפשר גיור גם של רבני ערים, היה אמור לעלות להצבעה בקריאה ראשונה הערב (שני), אך מאחורי הקלעים התפתח מכשול שיצר בעיית רוב לקידומו, כאשר  חברי סיעת רע”ם הודיעו להנהלת הקואליציה כי הם מתנגדים לחוק.

בקואליציה, שמעוניינת להימנע מהפסדים במליאה בשבוע האחרון של המושב, החליטו לדחות את ההצבעה על החוק למושב הבא – שייפתח בעוד חודשיים.

לפי דיווח של יקי אדמקר, בתקופה האחרונה הפעילו בכירים במפלגות הדתיות והחרדיות  לחצים כבדים על יו”ר רע”ם, מנסור עבאס, שלא יתערב בנושאי דת ומדינה, בטענה כי כך היה מקובל במשך שנים בכנסת בין הרשימה המשותפת לש”ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

חלק מהח”כים אף איימו על עבאס כי תמיכתו בחוק תגרור השלכות בעתיד – כאשר החרדים והדתיים יצביעו בעד חוקים שיפגעו באסלאם.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ כתב הבוקר לעבאס מכתב בערבית, בו טען כי תמיכתו בחוק הגיור “תתן לנו את הלגיטימציה לעשות זאת לדת האסלאם כשנחזור לשלטון”.

בשבוע שעבר נפגש יו”ר ש”ס אריה דרעי עם עבאס ואמר לו: “חוק הגיור – זה קו אדום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות