“מתרגש”: נשיא גרמניה הפתיע את ‘יתומי אודסה’ שנמלטו לברלין I צפו

ימים ספורים אחרי שמ-120 היתומים מבית הילדים של חב"ד מאודסה נקלטו במרכז היהודי בברלין, נשיא גרמניה ערך היום  ביקור מפתיע שנמשך שעתיים רצופות • הנשיא הסביר מדוע מבין כל מוקדי רבבות הפליטים בחר להגיע דווקא לחב"ד: "הראשונים שהתגייסו להציל ולסייע"
נתן פרל
ד' אדר ב' התשפ"ב / 07.03.2022 15:10

“בזמן שהמלחמה רק החלה – חב”ד מיד הצילו אנשים”, כך אמר נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר במהלך ביקור מיוחד שקיים היום (שני) במרכז היהודי בברלין, שם נקלטו בסוף השבוע 120 ילדים יתומים מבית הילדים של חב”ד באודסה.

“אני מאוד מתרגש להיות כאן”, המשיך הנשיא בדבריו החמים, אחרי שעתיים ממושכות בהן ישב בחברת הילדים ולצד רב העיר ושליח חב”ד הרב יהודה טייכטל. “כשאני עומד כאן על יד הילדים שניצלו מהמלחמה, אני גם רואה את האנשים שביצעו מעשים באופן מיידי – האנשים שהתגייסו להציל ולסייע באופן מיידי. זה דבר גדול”.

הנשיא ביקש להודות לכל הצוות הטיפולי של בית היתומים וביקש להודות במיוחד לרב טייכטל ולחב”ד על ההתמסרות למבצע.

הנשיא נשאל מדוע מבין כל מוקדי הפליטים הוא בחר לבקר דווקא את היתומים מבית הילדים של חב”ד – והשיב: “חיפשתי מקום שמשמש דוגמא להצלת אנשים. כאן נמצאים אנשים שמיד עם פרוץ המלחמה פעלו להצלת הילדים. זה ריגש אותי באופן אישי”.

מסע ההצלה – מאודסה לברלין

הם צעדו בדממה במשך שעות ארוכות, מסע ארוך שנמשך מספר ימים, במהלכו הם החליפו מספר כלי רכב וצעדו קילומטרים ארוכים ברגל. בקור האוקראיני תחת אש צולבת נמלטו למעלה מ-150 ילדים יהודים יתומים והצוות המלווה אותם, מבית היתומים באודסה לעבר הגבול.

הילדים שנאספו לעיתים כבר בלידתם על ידי שלוחי חב”ד באודסה, הרב אברהם וולף ורעייתו חיה, מצאו קהילה ובית בבית היתומים של חב”ד באודסה. השלוחים היו להם לאבא ואמא, וחבריהם לאחים ואחיות. כעת, עם פרוץ הלחימה, הם יצאו לדרך חדשה שוב.

רבה של ברלין  שמע על האירוע והתגייס יחד עם בני הקהילה למצוא ליתומים הללו בית חדש. במשך מספר ימים פעל מול השלטונות הגרמנים, אליהם הוא מקורב ומקושר, עד שסידר להם אישורי כניסה ושהייה.

“השלטונות יצאו מגדרם לסייע באופן יוצא מן הכלל”, סיפר הרב.

לאחר מכן, יחד עם בני הקהילה המתפתחת בעיר, הוא דאג לסדר להם מקום לינה מכובד, אוכל, שתייה, ביגוד, ספרי לימוד וכל דבר לו יזדקקו מעתה.

הרב טייכטל דאג למקומות נאותים ואישורים מסודרים גם לאנשי צוות בית היתומים המלווים אותם לאורך המסע. בנוסף, צוות גדול של יועצים ופסיכולוגים דוברי אוקראינית חיכו לילדים מיד עם הגעתם ויקלו עליהם את ההסתגלות והקשיים.

“זהו אירוע מורכב ולא פשוט, שאני שמח שצלחנו אותו”, מספר הרב טייכטל. “לא יכולתי להישאר אדיש למול זעקתם של הילדים היתומים והבנתי שצריך לפעול בעניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות