“מזכיר תקופות אפלות”: בית הכנסת ‘איילת השחר’ במרכז רמלה הוצת

המשטרה חוקרת חשד להצתת בית כנסת במרכז רמלה: למקום נגרם נזק רב וכסאו של רב הקהילה נשרף • הפעיל החברתי מאיר לויש: "מה היה קורה אם היה מדובר בהצתת מסגד? כל הפוליטיקאים מאותתי המוסריות המזויפת היו קופצים לגנות ולהזדעזע. ועכשיו? שתיקה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ד' אדר ב' התשפ"ב / 07.03.2022 13:36

המשטרה חוקרת חשד להצתת בית הכנסת ‘איילת השחר’ הלילה (שני) במרכז רמלה בידי פורעים.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

על פי החשד המציתים פרצו את חלון בית הכנסת וניסו להציתו. למקום נגרם נזק רב. כסאו של רב הקהילה, שהיה סמוך לארון הקודש, נשרף כליל.

“שוב שפל נורא ופגיעה קשה”, אמרו המתפללים. “תמונות של בית כנסת השרוף וכיסאו של הרב מנהיג הקהילה חרוך, מזכירים ימים שחורים משחור לעמנו. נדרשת כאן התערבות ממשלתית ברורה וגינויים למעשה הנפשע מכל קצוות החברה הישראלית”.

המתפללים הוסיפו: “פורעים ערבים שמרשים לעצמם פעם אחר פעם במרכז מדינת ישראל לירות צרורות בכל שעות היממה, לנהוג באלימות וליידות אבנים ובקבוקים כלפי ילדים יהודים, וכעת להשליך בקבוק תבערה לעבר בית כנסת, לא יהססו להגיע למעשים חמורים בהרבה.

“אנו דורשים פעולה נחושה וברורה של משטרת ישראל שתוביל למעצר מיידי של הפורעים מחללים בית הכנסת, לצד מעצרם של הפורעים מהאירועים האחרונים, ועמדתם לדין”.

הפעיל החברתי מאיר ליוש, שפועל מול האלימות בערים המעורבות מאז אירועי מבצע שומר החומות, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “הלילה הוצת בית כנסת במרכז רמלה. בית כנסת ‘איילת השחר’. שערו בנפשכם, מה היה קורה אם היה מדובר בהצתת מסגד. כל הפוליטיקאים מאותתי המוסריות המזויפת היו קופצים לגנות, לדרוש את מיצוי הדין ולהזדעזע מ’ההסתה’. ועכשיו? שתיקה. תזכרו את זה בפעם הבאה שתשמעו אותם. בושה”.

יו”ר הציונות הדתית, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב על הצתת בית הכנסת: “המראה של בית כנסת שרוף לקוח מתקופות אפלות בהיסטוריה של עם ישראל. אסור לקבל את שוויון הנפש בו ממשלת ישראל מתייחסת לתופעות אנטישמיות בליבה של מדינת ישראל.

“השר לביטחון פנים בר לב עסוק בלשלוח את המשטרה לרדוף את המתיישבים ולהכות חרדים במקום להחזיר את הריבונות, המשילות והביטחון בערי ישראל. אני קורא למשטרה לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, כדי לשים את ידה עוד היום על שורפי בית הכנסת ולהביא אותם לדין”.

צילום, מתוך הטוויטר של מאיר לויש:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות