ילדה בת 4 שנדבקה בפוליו עלולה להישאר משותקת בחצי מגופה

הילדה סובלת מחולשה נוירולוגית במחצית מגופה: מצבה עלול להחמיר • במשרד הבריאות מעריכים: כנראה יש מאות נדבקים - אך ללא סימפטומים • רק 83% מהפעוטות עד גיל שנה בירושלים קיבלו את כל 4 מנות החיסון • החשש: התפרצות המחלה בחלקים מהמגזר החרדי שמתנגדים לחיסונים
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ב / 07.03.2022 10:30

במשרד הבריאות דיווחו אמש (ראשון) על מקרה של פוליו (-שיתוק ילדים) התגלה בילדה בת 4 משכונת מאה שערים, שלא חוסנה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

לפי דיווח של יואב אבן בחדשות 12, מדובר בילדה שלא חוסנה נגדו פוליו בגלל התנגדות של הוריה לחיסון, למרות שמדובר בחיסון ותיק ובטוח.

הילדה סובלת מחולשה נוירולוגית ועשויה להישאר עם נכות במחצית מגופה.

לפי הדיווח בחדשות 12, הילדה הובאה לבדיקה רפואית בעקבות תסמינים של חולשה במחצית גופה השמאלי, וכחלק משגרת הבדיקות במקרים כאלה – עברה גם בדיקה שגילתה שחלה בפוליו.

רופאיה מקווים שהחולשה הנוירולוגית תחלוף ולא תגרום לנזק בלתי הפיך, אבל נכון לעכשיו – מצבה של הילדה עוד יכול להחמיר ולהגיע עד כדי נכות, בדומה לחולי הפוליו שנדבקו בישראל בתחילת שנות ה-50.

במשרד הבריאות כבר החלו בביצוע של פעולות דחופות לאיתור מגעים של הילדה שנדבקה, מתוך הבנה שהוא נדבק מאדם אחר.

החשש הגדול הוא מהתפרצות של המחלה הקשה בכיסי אוכלוסייה בתוך המגזר החרדי בירושלים, שמתנגדים לחיסונים.

על פי נתוני משרד הבריאות, המצב בירושלים מטריד – רק 83% מהפעוטות עד גיל שנה קיבלו את כל 4 המנות של החיסון נגד פוליו.

ההסבר לכך הוא כפול: בירושלים כידוע ישנה אוכלוסייה חרדית גדולה מאוד, ומשפחות חרדיות מרובות ילדים לעיתים דוחות את מועד החיסון כדי שלא להגיע עם כל ילד בנפרד פעם אחר פעם למרפאה, אבל בחלק מהמקרים – גם בגלל התנגדות עקרונית לחיסונים.

זאת הפעם הראשונה של הדבקה בפוליו במדינת ישראל מאז שנת 1989, ובמשרד הבריאות מודאגים. הם החלו בפעולות דחופות לאיתור המגעים של הפעוט, ובהן הגברת הניטור של הביוב בעיר הבירה כדי לנסות לאתר הדבקות נוספות, אבל ההערכה היא שהמקרה המדובר הוא רק קצה הקרחון, ושקרוב לוודאי שיש עשרות עד מאות מקרים של הדבקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין את מי שנמנע מדגים בבשר אבל לא מחסן את ילדיו
    07/03/2022 23:03
    כנניהו המיסר
  1. חמירתא סכנתא מאיסורא.