‘טרה’ מסרבת לספוג את עליית המחירים של מוצרי החלב שבפיקוח

מחלבת 'טרה' מעכבת סיכום עם המדינה שנועד למנוע את ייקור מוצרי חלב בפיקוח לצרכנים • גורמים באוצר: "שתתמודד עם השוק" • טרה: "כל פרסום ספקולציה או השערה הוא טועה ומטעה"
חרדים 10
ד' אדר ב' התשפ"ב / 07.03.2022 00:23

ועדת הפיקוח על המחירים היתה אמורה לפרסם את המלצתה לייקור מוצרי החלב המפוקחים, אך מחלבת טרה מסרבת לספוג את העלייה – ובכך מעכבת סיכום בין המדינה למחלבות שנועד למנוע את העלאת המחירים.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

תחילת הפרשה לפני שלושה חודשים: חברת ‘טרה’ פנתה לוועדת המחירים בבקשה לייקר את מוצרי החלב המפוקחים ב-9.2%.

הסיבה, לטענתה: המחירים לא עודכנו יותר משנתיים, על אף השינויים המשמעותיים שחלו במחירי חומרי הגלם.

לפי מידע שהגיע לסוניה גורודיסקי מ’ישראל היום’, הוועדה עמדה להמליץ על העלאת מחירי המוצרים ב-3.36%, אלא שאז ‘תנובה’ הגישה בקשה לשימוע נוסף, ובסופו של דבר, צפויה הוועדה להמליץ על העלאה של כ-5%.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, במסגרת הסיכום הוחלט שהמחלבות והמדינה יספגו את ההתייקרות, וכך מחירי המוצרים המפוקחים לא יעלו – למרות המלצת הוועדה.

אלא שטרה, הנמצאת בבעלותה של ‘החברה המרכזית למשקאות קלים’, מתנגדת – ובמחלבה אומרים שהיא ממתינה לפרסום המלצות הוועדה.

שר האוצר ואנשי משרדו משקיעים מאמצים כבירים למנוע את התייקרות מוצרי החלב המפוקחים. בימים אלה מתנהל מו”מ עם המחלבות והרפתנים, ולכן המלצת הוועדה טרם התפרסמה.

גורמים המעורים במו”מ אמרו ל’ישראל היום’: האוצר “מתכוון להתקדם באירוע הזה גם בלי טרה, ושהם יתמודדו עם השוק והתחרות. אם היא רוצה לפגוע בצרכנים, שתעשה זאת”.

בשלב זה, לא ברור איך ניתן יהיה להתקדם בלעדי ‘טרה’, בכל הקשור למוצרי חלב שבפיקוח. שכן, אם ‘טרה’ תסרב לספוג את התייקרות המוצרים ותעלה את מחיריהם בהתאם להמלצת הוועדה, בעוד ‘תנובה’ ו’שטראוס’ לא יעלו, הרי שכל משמעות הפיקוח על המחירים תאבד.

שאלה נוספת שעולה מכך היא מדוע ‘טרה’, שמלכתחילה ביקשה לייקר את מוצרי החלב המפוקחים, לא מעלה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים, שאותם מותר לה להעלות – אלא אם כוונתה בכך היא לקבל מהמדינה לגיטימציה להעלות את המחירים של יתר המוצרים.

יצוין, כי התייקרות מוצרי חלב מפוקחים צפויה לגרור התייקרות גם של מוצרי החלב שאינם בפיקוח – מה שישפיע משמעותית על סל הקניות. מדובר בשלל מוצרי חלב בסיסיים כמו חלב בקרטון או בשקית, גבינה צהובה ושמנת חמוצה או מתוקה.

חברת ‘טרה’ מסרה בתגובה: “ממתינה לפרסום המלצות הוועדה, ולאחריהן תגבש את עמדתה. כל פרסום ספקולציה או השערה הוא טועה ומטעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות