סקר: הרוב בעד נסיעת בנט, אבל רוצה שנתניהו ינהל את המדיניות

48 אחוזים חושבים שבנט פעל נכון כשנסע להיפגש עם הנשיא פוטין • החדשות הרעות לבנט: הרוב חושבים שנתניהו היה מנהל את המדיניות טוב יותר ממנו • כמה חושבים שישראל צריכה לתווך בין רוסיה לאוקראינה? האם צריך לקלוט פליטים בלי הגבלה? ומי הכי מתאים לכהן כראש ממשלה?
חרדים 10
ג' אדר ב' התשפ"ב / 06.03.2022 21:22

נסיעתו של נפתלי בנט לרוסיה במהלך השבת עוררה סערה: מסקר חדשות 13 שנערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס ומפורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13 עולה, כי רוב הישראלים תומכים בצעד של בנט.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

לפי הסקר, 48 אחוזים מהנשאלים חושבים שבנט פעל נכון כשנסע להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. 34 אחוזים חושבים שהוא פעל לא נכון ו-18 אחוזים השיבו כי הם אינם יודעים להביע עמדה.

בשאלה נוספת נשאלו המשיבים האם ישראל צריכה לתווך במגעים להפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה.

רוב הישראלים תומכים בהתערבות ישראלית: 52 אחוזים תומכים בתיווך ישראלי מול 32 אחוזים שמתנגדים. 16 אחוזים השיבו שאינם יודעים.

החדשות הרעות עבור בנט הן שהציבור רואה את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כדמות יותר משפיעה ממנו.

על השאלה בסקר מי יכול לנהל את המדיניות הישראלית במשבר רוסיה-אוקראינה בדרך טובה יותר – הרוב המוחלט השיב: נתניהו – 49 אחוזים. רק 23 אחוזים השיבו בנט ו-13 אחוזים בלבד השיבו אף אחד מהם. 15 אחוזים נוספים השיבו כי הם אינם יודעים.

באשר לסוגיה האם ישראל צריכה לפתוח את שעריה ולקלוט פליטים מאוקראינה – 55% מסכימים שצריך לקלוט פליטים, אך עם הגבלה, כפי שמבקשת כעת גם שרת הפנים איילת שקד, שאמרה מוקדם יותר היום כי קצב הקליטה גבוה מדי וכי 90 אחוז מהמגיעים אינם זכאי חוק השבות.

26 אחוזים בלבד השיבו כי צריך לקלוט פליטים ללא הגבלה ו-15 אחוזים השיבו, כי ישראל לא צריכה לקלוט פליטים כלל. 4 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

בשאלה האחרונה בסקר נשאלו הנסקרים מי הכי מתאים לכהן כראש ממשלה. גם במקרה זה, נתניהו זוכה לרוב עם 50 אחוזים שהשיבו כי הוא המתאים ביותר. בנט זוכה ל-20 אחוזים בלבד ואחריו יאיר לפיד עם 17 אחוזים ובני גנץ עם 12 אחוזים. אחוז אחד מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים.

הסקר כלל 702 נשאלים מהם 601 מהאוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד”ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה.

טעות הדגימה בסקר היא 3.8 אחוזים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות