הפרשן: זה המחיר הקשה שבנט עשוי לשלם על התיווך

הכתב המדיני של 'וואלה' על השיחות של בנט עם פוטין • לדבריו, בנט עיצב את מעמדו בעולם, אך מול ארה"ב - יתכן ועלול להפסיד • "יש פה שילוב תכונות. מצד אחד - תעוזה, מקוריות ויוזמה, ומצד שני גם קצת פזיזות ויומרה" • "בינתיים אין אינדיקציה לכך שפוטין זז, ולו מילימטר, מעמדתו"
חרדים 10
ג' אדר ב' התשפ"ב / 06.03.2022 10:17

ברק רביד,  הכתב הפוליטי-מדיני של אתר וואלה, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ודן בסבב הפגישות שערך אמש נפתלי בנט, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וקנצלר גרמניה, אולף שולץ.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

“לא רואה שהמו”מ הזה יניב פרי, אבל בנט הרוויח נקודות במעמדו בעולם, אך לא מול ארצות הברית”, אמר רביד.

לדבריו, לא נרשמה התקדמות משמעותית לאחר השיחות בין הצדדים. “בינתיים אין אינדיקציה לכך שפוטין זז, ולו מילימטר, מעמדתו שאומרת ‘אנחנו הולכים לפרז את אוקראינה'”.

“ברמה העובדתית אף ראש ממשלה מאז הקמת המדינה לא התערב כמתווך בסכסוך בין לאומי, לא כל שכן במשבר הבין לאומי הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה”, אמר רביד. “יש פה שילוב של תכונות, מצד אחד – תעוזה, מקוריות ויוזמה, ומצד שני גם קצת פזיזות ויומרה. זה הימור אדיר. מצד אחד הדבר הזה משדרג בין לילה את מעמדו של בנט בעולם, הוא הרוויח הרבה נקודות בפוליטיקה שלנו זה בטוח”.

עם זאת, סבר רביד כי לבנט אמנם אין מה להפסיד בתיווך הנוכחי, אך למדינת ישראל דווקא יש – בהשפעה על יחסיה מול ארצות הברית. “זה שמישהו יודע משהו, לא אומר שהוא מתלהב מזה”, הוסיף רביד, בהתייחסו לעמדתו האפשרית של הנשיא ג’ו ביידן.

“יש מגמה בדעת הקהל האמריקאית, שרואה בישראל כמי שאינה תומכת באופן מלא בארה”ב בסכסוך הזה, למסע כזה של תיווך של בנט בין פוטין לזלנסקי אם זה ייכשל, ישראל עלולה לשלם על זה מחיר בארה”ב”, הבהיר.

כשנשאל רביד האם בשיח מול פוטין עלה גם נושא הסכם הגרעין, העריך כי זו לא הייתה מטרתה הנסיעה, אך יתכן שהנושא עלה.

על כך הוסיף: “שיחות הגרעין בשלב זה ייקבעו על ידי דבר אחד – האם איראן רוצה הסכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות