מלחמה חדשה בביתר עלית: רשת ‘חפץ חיים’ נגד ראש העיר

שרי רוט
|
ב' אלול התשע"ד / 28.08.2014 19:05
שמח בעיירה: הורי תלמידי רשת ‘חפץ חיים’ דורשים ממאיר רובינשטיין לחתום על הסכמה להעברת הרשת לרשת הממ”ח, אבל ראש העיר מסרב • ההורים מאיימים: “דורשים לקבל חתימת העירייה תוך 48 שעות”

הורי תלמידי ותלמידות רשת בתי הספר והגנים ‘חפץ חיים’ דורשים מראש העיר מאיר רובינשטיין לחתום על הסכמה להעברת הרשת  – לרשת הממ”ח, הרשת  הממלכתית-חרדית שהקים שר החינוך הרב ד”ר שי פירון, עד כה לא בהצלחה מרובה.

רובינשטיין מסרב לבקשה.  

בשל רגישות העניין, מסרבים בקרבת ראש העיר להתבטא בפרשה. גם מנהל בית הספר, ישראל פכטר, מעדיף לשמור על שתיקה.

הורי התלמידים והתלמידות שיגרו מכתב לראש העיר, בו נאמר:  “באנו כאן הורי תלמידות בי”ס וגני חפץ חיים בבקשה אחת ופשוטה. חתימת הרשות על מעבר תלמידות בית הספר והגנים לרשת הממ”ח.

וננסה במכתב זה להסביר לך למה וכמה חשובה לנו חתימה זאת.

נתחיל בכך שלפני שנפתח בית הספר חפץ חיים לא היה סידור לימודי לבנותינו מכל מיני סוגי ועדות קבלה  וסלקציות בביתר,

הגיעו הרב בקר יחד עם הרב פכטר והרימו את הכפפה, עבדו ועמלו והצליחו להרים את בית הספר והגנים בעזרת ראש העיר הקודם הרב פינדרוס, אשר נאות לתת מבנה אבן בנוי, ואף דאג למימון הגנים במשך שנתיים, ובסך הכל זה פתר לנו – ההורים, ולך כמי שעומד בראשות העיר, בעיה של מקומות לימוד לקבוצת תושבים גדולה ולגיטימית בביתר, שנותרה ללא מענה.

ברוך ה’ במשך 8 השנים בית הספר והגנים התפתחו, וכיום התלמידות זקוקות למבנה נורמלי, כמו רוב  בתי הספר בעיר.

כשנבחרת לראש העיר הבאת לנו קרוואנים רעועים ברחוב דברי חיים לשימוש הגנים ובית הספר. הקרוואנים נטפו מים בחורף ולהטו מחום בקיץ, הגענו למצב של קריסת תקרות באמצע שנת הלימודים, העבירו אותנו לרחוב איגרות משה לעוד אסופת קרוונים, שהדבר האחרון שהם ראויים זה לשמש בית ספר וגנים.

הם ישנים מאד, קטנים וצפופים. ממוקמים מעל מכון טיהור שפכים שהגזים הרעילים שעולים משם והריח הנוראי גורם למחלות ל”ע ולחוסר ריכוז של הבנות והצוות. עכברים מתרוצצים בכל מקום. האינסטלציה במקום גרועה. התחזוקה יקרה מאד! בחורף הקור שנכנס לכיתות והגשם שדולף מביאים למצב בלתי ניסבל!

כדי ליטול ידיים הבנות צריכות להלביש מעיל ולקחת מטרייה… זה לא נורמלי בשנת 2014. הקרוונים במתחם זה הם הישנים ביותר בעיר שנותרו לשימוש בתי ספר וגנים!

אנחנו רצינו להעביר את הגנים ובית הספר לממ”ד, כמו חב”ד  שבעיר ביתר. באנו למשרד החינוך בכדי שיקלטו אותנו, אולם הם הפנו אותנו לרשת ממלכתי חרדי. לאחר עבודה מאומצת של ההורים מול משרד החינוך חתמנו עם הרשת החדשה על החוזה, אולם נדרשה גם חתימת הרשות, כמו בממ”ד, ולפליאתנו הרבה שמענו שהנך מסרב לחתום!

שומו שמיים! מדוע אנחנו שאנו הורים עובדים לפרנסתנו ונמנים על החלק הקטן שמשלמים לך ארנונה מלאה, לא זכאים לחלקנו כדת וכדין, ובפרט שחלקם של ההורים יוצאי צבא של הנחל החרדי, שח”ר ובוגרי ישיבות קדושות מכל החוגים והעדות וכו’, שתרמו למדינה את חלקם, לא זכאים למה שבתי ספר אחרים, שקמו שנים אחרינו ופרשו מהציבור הכללי ובנו גטאות לעצמם – קיבלו?

האם אנחנו סוג ב?

הבטחת לנו ערב הבחירות מנדי”ם ב-B , אולם אחרי בדיקה של המקום נוכחנו לראות שהמקום והמנדים הישנים לא מתאימים לנו ואין לנו עניין להחליף פרה בחמור.

אנחנו קבוצה גדולה של בעלי משפחות חרדיות, החיים עפ”י ההלכה, שגרה בביתר עילית ודורשת את המגיע לה. זכותנו לחיות בעיר בזכות ולא בחסד! גם לנו מגיע את החינוך הטוב לבנותינו במקום ראוי ומכובד,

אנחנו דורשים ממך לחתום לנו על המעבר. גם לנו מגיע את הטוב לבנותינו. בתקוה להבנה ופתירת הבעיה בדרך הקלה והפשוטה, כדי שלא נאלץ להגיע למקומות שיהיו לא נעימים לך וגם לנו. אנו מבקשים ודורשים לקבל את חתימת העירייה הנדרשת תוך 48 שעות. חשוב לנו לציין שבשלב זה לא נשלח העתק של המכתב לאף גורם חוץ מאליך ראש העיר”.

לאף גורם, מלבד לתקשורת, כמובן.

מאחורי הקלעים מספר גורם בכיר המעורה בפרשה, כי העירייה אישרה בישיבת מועצה לפני מספר חודשים תב”ר מסודר לבניין עבור הרשת, אבל בפועל, מימוש הדברים נופל בין הכיסאות.

“אם אינכם מוכנים לחתום, בשל הוראת רבנים, על מעבר לרשת הממ”ח, לכל הפחות דאגו למבנה לרשת”, אמרתי לגורם בכיר בסביבתו של רובינשטיין, וביקשתי לדעת מתי תונח הלבנה הראשונה למבנה שאושר.

תשובה או תאריך, לא קיבלתי עד לרגע זה.