מורה מקייב נסעה לארץ ללדת: “אין לנו בית לחזור אליו, בוזזים רכוש”

חני כוכב לב, בת 26,  מורה בבית ספר יהודי בקייב, הגיעה לארץ כדי ללדת ב'שערי צדק', כאשר תאריך הלידה המשוער שלה היה היום שבו פרצה המלחמה באוקראינה • "״בחדר הלידה התעדכנו כל הזמן, הרגשות היו מעורבים"
תמי גיל
ל' אדר א' התשפ"ב / 03.03.2022 14:23

חני ואליעזר כוכב לב, הם תושבי שכונת פדול שבקייב, שם עבדה מזה שנה וחצי כמורה בבית ספר היהודי של הרב יעקב  בלייך.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

תאריך הלידה המשוער שלה היה ביום בו החלה הפלישה. התכנית הייתה ללדת בארץ ולשוב לקייב. “אם הייתי יולדת טרם מועד הלידה המשוער, הייתי בקייב עם תינוק בן יומו במצב הבלתי אפשרי הזה”, היא מספרת.

״בחדר הלידה התעדכנו כל הזמן בחדשות, הרגשות היו מעורבים, רגש של שמחה גדולה מהולה בעצב, כאשר הדיווחים מתקבלים ללא הפסק בקבוצת הוואטאפ של הקהילה, שמרביתם מתחבאים בבית כנסת יהודי שממוקם מתחת לאדמה, מעטים מהם הצליחו לברוח לפולין.

בחדר הלידה מתקבלים הדיווחים על המתרחש בביתם שבאוקראינה, הדיווחים כוללים תמונות של אזרחים אוקראינים שקיבלו מהממשלה נשק, ויורים לאור יום בכל מי שמהווה איום בעבורם, ודיווח נוסף מפי אחת מתלמידותיה של חני, שהייתה עדה לרצח תושב רוסי שעבר שם.

“צללנו לאירוע הלידה המרגש. תהליך הלידה היה מדהים, בתמיכה מקצועית וגם נפשית ללא הפסקה של צוות המיילדות המסור, בסיומה הגיח בננו השני לעולם. לא יכולתי להפסיק לחשוב איך המלחמה תשפיע על עתידו ועל עתיד כולנו.

“הראשונים להם דיווחנו עוד קודם למשפחה היו משפחותינו בקייב. כל כך רצינו לפתוח להם את הבוקר בבשורה משמחת. ואכן הם כל כך שמחו והחלו לרקוד בבונקר.

״המצב לא פשוט, נכון לעכשיו אין לנו לאן לחזור. אנחנו לא יודעים מה קורה עם ביתנו. אנחנו שומעים כל מיני שמועות על כך שאנשים בוזזים רכוש מבתים נטושים, הטנקים חורשים את הרחובות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ארץ ישראל היא המקום הכי טוב לעם ישראל
    04/03/2022 00:30
    מאיה
  1. הבית שלכם פה בארץ ישראל תשתקעו פה בעזרת השם!!!