זלנסקי בעברית: מדוע באבי יאר הופצץ? כתב ‘ידיעות’: לא הופצץ!

הנשיא האוקראיני פרסם הודעה בעברית בעקבות המתקפה בה, לדבריו, נפגעה האנדרטה באבי יאר • "מדוע להפוך מקום כזה מטרה לטילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת" • אבל שליח ynet ו"ידיעות אחרונות" לקייב דיווח: "סיירתי באתר ההנצחה. שום דבר לא נפגע שם אתמול"
נתן פרל
כ"ט אדר א' התשפ"ב / 02.03.2022 15:46

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, פרסם היום (רביעי) הודעה בשפה העברית בחשבון הטלגרם הרשמי שלו, שמונה יותר מ-1.2 מיליון עוקבים, ובה הוא פונה לישראלים ולעם היהודי.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

“אלוהים יברכך, מדינה מאוחדת!”, פותח זלנסקי כשהוא מתכוון לאוקראינה.  “לא במקרה בחרתי לאמר ‘מאוחדת’. היום השביעי במלחמה נוראה זו החל. מלחמה בה כולנו חשים כאחד. כולנו הופגזנו אמש בקייב, וכולנו מתנו שוב בבאבי יאר ממתקפת טילים. על אף שהעולם מבטיח בעקביות ‘לעולם לא עוד'”.

זלנסקי פנה לעסוק בתקיפה אמש: “לאדם הנורמטיבי אשר יודע היסטוריה, באבי יאר הינו מקום מיוחד בקייב. מקום מיוחד באירופה. מקום של תפילות. מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אנשים אשר נרצחו בידי הנאצים. מקום בתי הקברות העתיקים של קייב. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת”.

זלנסקי ציין, כי “בימי הסובייטים, מרכז טלוויזיה הוקם מהיסוד, כמו גם מרכז ספורט. נבנה פארק, על מנת למחוק את ההיסטוריה הנושאית של באבי יאר. אך מדוע הוא הופצץ? פעולה זו הינה מעבר להבנה האנושית. מתקפה שכזאת, מוכיחה שבשביל רבים ברוסיה, קייב הינה לגמרי זרה. הם אינם יודעים דבר על בירתנו, על ההיסטוריה שלנו. אך למרות זאת, הם הורו להשמיד את ההיסטוריה שלנו, את המולדת שלנו. להשמיד את כולנו.

“ביומה הראשונה של המלחמה, אומן, הופגזה בצורה מאסיבית. המקום בו מאות ואלפי יהודים מגיעים בכל שנה להתפלל. לאחר מכן – תקפו את באבי יאר, היכן שמאות אלפי יהודים נורו למוות.

“אני פונה כעת, לכל יהודי העולם: אינכם רואים מה מתרחש כאן? חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה. צעקו נגד הרג אזרחים, צעקו את צעקת הרג האוקראינים!”

אלא שרון בן ישי, שליח ynet ו’ידיעות אחרונות’, לקייב מזים את הפייק ניוז של הנשיא האוקראיני.

“אתר ההנצחה בבאבי יאר לא נפגע וגם לא ניזוק”, כתב בן ישי ב- אתר ynet. “אחרי סיור בכל רחבי האתר הגדול אני יכול לדווח בוודאות שאף אנדרטה לא ניזוקה ושום פצצה, טיל או פגז לא פגעה בשטח”.

לדבריו, “הפגיעה הקרובה ביותר לבאבי יאר הייתה במתחם מגדל התקשורת והטלוויזיה של קייב, במרחק של כ-300 מטרים מהאנדרטה החדשה, ובמרחק של כקילומטר מהאנדרטה הישנה לנרצחי הטבח במלחמת העולם השנייה”.

בן ישי, מגדולי העיתונאים שצמחו בישראל, הוסיף: “אתמול פרסמה ממשלת אוקראינה מידע מוטעה ומטעה על פגיעה באתר, כולל האנדרטאות ואזור הקבורה היהודי. כל זה, ראיתי במו עיניי אחרי סיור מקיף ברגל במקום, אינו תואם את המציאות.

“היו אמנם שלושה טילים שפגעו במתחם שסביב מגדל התקשורת והסבו נזק למבני החברה המפעילה את האתר, אבל מגדל התקשורת עצמו לא ניזוק, חוץ מכמה פגיעות קטנות של רסיסים וכתמי עשן שחור”.

בן ישי קבע:  “נראה שהסיפור והפגיעה בבאבי יאר הוא חלק ממערכת התודעה והפייק ניוז שלא רק הרוסים עושים בה שימוש, אלא גם האוקראינים. יש לכן להתייחס בזהירות רבה למידע הנעשה בזירות הקרב שמגיע מגורמים רשמיים כביכול משני הצדדים”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות