הרב של חרסון: “נכבשנו” • שליח בחרקוב: “אנו בסדר, המצב לא”

הרב יוסף יצחק וולף, רב העיר חרסון שנכבשה על ידי הרוסים: "נכון לעכשיו אין שום אספקה לעיר. הצטיידנו בכמויות גדולות של אוכל ועד שלשום בלילה עסקנו בחלוקת מזון" • הרב מנדל מוסקוביץ', אחד משליחי חב"ד בחרקוב: "אנחנו היחידים שנשארו פה. ממשיכים לתת אוכל ותרופות לאנשים"
חרדים 10
כ"ט אדר א' התשפ"ב / 02.03.2022 11:01

היום השביעי של המלחמה באוקראינה: אתמול נכנסו כוחות רוסים לעיר חרסון שבדרום המדינה, והבוקר (רביעי) דווח כי היא נפלה בידיהם.

סובלים מבעיה רפואית? ייתכן שמגיע לכם 6,400 ש”ח בכל חודש

רב העיר ושליח חב”ד, הרב  יוסף יצחק וולף, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM, וסיפר על המתרחש.

“הם נכנסו לפה אתמול, יש כוחות מהבוקר שנכנסו לעיר. אני לא מומחה לבליסטיקה אבל היו יריות מנשק קל ומנשק כבד, שמעו את זה מאוד חזק. עכשיו בתוך העיר עצמה וגם בלילה האחרון שעברנו היה די שקט. שומעים ‘בומים’, אבל זה די מבחוץ”.

הוא הדגיש: “העיר נכבשה על ידי הרוסים ב-100 אחוז. לא יכול להגיד על כל הקטע המוניציפלי אבל הם בתוך מרכז העיר. אתמול נכנסו מאות כלי רכב משוריינים וטנקים”.

הוא סיפר שלא יוצאים מהבתים עד שתתבהר התמונה. “במחוז יש אלפי יהודים בעיר עצמה יש מאות משפחות. יש פה גם כמה ישראלים שנמצאים בעיר”.

על מצב המזון והתרופות אמר: “הצטיידנו, ברוך השם. זה יותר מזל משכל ואינטואיציה. קנינו כמויות גדולות של אוכל ועד שלשום בלילה עסקנו בחלוקת מזון לאנשים. אנשים יושבים בבית ויש להם לימים הקרובים מה לאכול. בתקווה שהדבר הזה יסתיים מהר, כי נכון לעכשיו אין שום אספקה לעיר. מה שיש עכשיו בעיר, אכלת? אכלת אותה”.

הבוקר גם דיווח הצבא האוקראיני על צניחת כוחות רוסיים מעל העיר השנייה בגודלה במדינה –  חרקוב. זאת לאחר שבמהלך הלילה בוצעו התקפות רבות על מטרות בעיר.

הרב מנדל מוסקוביץ’, אחד משליחי חב”ד בחרקוב ובנו של השליח הראשי ורב העיר הרב משה מוסקוביץ’, סיפר ב-103FM על המצב הקשה בעיר הנתונה להפגזות  של הצבא הרוסי: “כל הלילה הפגיזו אותנו ממטוסי קרב, הפגיזו בתים של אנשים, הפגיזו את מרכז העיר. אנחנו שומרים על מורל חזק, אנחנו בסדר, אבל המצב לא. מיום חמישי אנחנו ישנים במרתף, עם שקיות חול בחלונות”.

על הידיעות שכוחות הרוסיים שהוצנחו לעיר – אמר: “שמענו את הידיעות האלה, אישית לא ראיתי אף אחד. לפי הדיווחים אני מבין שזה מה שקרה”.

הוא הוסיף: “אנחנו היחידים שנשארו פה – חב”ד, ומנסים בכל דרך אפשרית לעזור, ממשיכים לתת אוכל ותרופות לאנשים. יש לנו 100 אנשים שיושבים עכשיו בבית הכנסת.  יהודים וישראלים, יש קרוב ל-20,000 בחרקוב. מנסים לדבר עם מדינת ישראל על אופציה להוציא יהודים מהעיר באיזושהי דרך, שיהיו כמה שעות של שקט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות