“הוא נורמלי? עשרות אלפי יהודים נרצחו באוקראינה”: מגל נגד לפיד

צמד השדרים, ינון מגל ובן כספית, דן במלחמה באוקראינה ובגינוי הישראלי שפרסם שר החוץ בעוד מגל תקף: "הוא מדבר על חובה מוסרית ובמיוחד היסטורית שיש לנו לאוקראינים? עוד פעם אתה לא מדבר לעניין. איפה התודעה ההיסטורית שלך בן אדם?"
חרדים 10
כ"ח אדר א' התשפ"ב / 01.03.2022 17:51

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: ינון מגל ובן כספית, שבאופן יומיומי מוצאים עצמם משני צידי המתרס בשלל נושאים, מצאו את עצמם גם היום (שלישי) בעמדות מנוגדות באשר לגינוי הישראלי של הפלישה הרוסית.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

בתחילת הדיון ברדיו 103 התייחס כספית למותו של רומן ברודצקי ז”ל, הישראלי שנורה בעת שניסה להימלט מאוקראינה: “זה מחריד. יש לנו כבר ישראלי הרוג ומאות אזרחים הרוגים וילדים. עם כל המלחמות שיש פה אין פצצה של חיל האוויר שלא תשוחרר בצורה כירורגית. אבל לרוסים מותר”.

מגל הביע תמיכה גם הוא באוקראינים ואמר: “אני בעד שהאוקראינים יתקעו את הרוסים ושלא יהיו אירועים מטורפים כמו שפוטין עושה. אנחנו צריכים לעזור לאוקראינים, לדבר בשקט, לא לגנות בקול רם את הרוסים”.

בשלב זה, מגל שינה טון ועבר לתקוף את שר החוץ יאיר לפיד: “עמדתי ידועה ורשומה בדברי הימים. לבוא ולדבר כשאתה שר החוץ או רה”מ החליפי של עם ישראלי על חובה מוסרית ובמיוחד היסטורית שיש לנו לאוקראינים, עוד פעם אתה לא מדבר לעניין. איפה התודעה ההיסטורית שלך בן אדם?”.

הוא המשיך: “עשרות אלפי יהודים נרצחו באוקראינה, הוא נורמלי? אם יש חובה היסטורית, זה האוקראינים צריכים לעזור לנו במלחמות. החובה ההיסטורית שלנו היא לזכור את הקדושים שמתו על קידוש השם. עשרות אלפי יהודים נרצחו באוקראינה, הוא נורמלי? יש לך תפקיד עם אחריות למילים שאתה מוציא מהפה. חכה, המשחק לא נגמר. הוא מבזה את הקדושים שנרצחו על קידוש השם באוקראינה, ואני לא שוכח אותם”.

שותפו לתכנית כספית ניסה דווקא להגן על שר החוץ: “כשאנו רואים אזרחים תחת מכבש של טילים וטנקים, אנו לא מתחשבנים. החובה המוסרית שלנו כיהודים, היא לעזור. אנחנו עוזרים הכי פחות. אני מציע שלא תלך לביקורת על ההתנהלות של הממשלה, כי כרגע היא מופתית. לפיד הוא היחיד שמדבר, הרוסים והאמריקנים די מרוצים. תניח ללפיד היום, לא צריך. אתה ושאר השופרות רוצים שתהיה נקמה רוסית, כי נגמרה לכם האג’נדה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות