הרתעה? 89% מתושבי עזה תומכים בירי רקטות על ישראל

רוב מוחלט של תושבי עזה תומך בירי הרקטות לעבר ישראל: רק אחוז אחד התנגד • בסקר שבוצע בינואר 2013 רק 49% מתושבי הרצועה תמכו בירי רקטות
נחמן גור
ב' אלול התשע"ד / 28.08.2014 14:48

חשבתם שכתישת עזה תגרום לעזתים הרהורי חרטה על ירי הרקטות לעבר ישראל? מסקר שפורסם על ידי המרכז הפלסטיני לדעת קהל (PCPO) עולה כי 89 אחוזים מתושבי רצועת עזה תומכים בירי רקטות נגד אזרחי ישראל.

שבעה אחוזים מהנשאלים התלבטו בשאלה, אחוז אחד התנגד, ואחוז וחצי אמר כי הוא מתנגד בצורה מסוימת. קרוב לשני אחוזים לא ידעו לענות על השאלה.

מהסקר עולה גם תמיכה רחבה באונר”א – ארגון הסעד של האו”ם – אשר מוסדותיו שימשו את ארגוני הטרור בעזה לאחסון רקטות, ולירי טילים מבתי ספר של הארגון לעבר שטח ישראל.

מהסקר עלה נתון נוסף:  61.2% מתנגדים לנוכחותו של כוח של האו”ם בעזה, בדומה לכוח הרב לאומי שהתפרס בדרום לבנון. רק 29.3% מהנשאלים תמכו בהסדר כזה, ו-9.5% סירבו להגיב.

עורך הסקר, ד”ר נביל קוקאלי, מציין כי נתונים אלה מהווים עלייה משמעותית מסקר קודם בחודש ינואר 2013, אז עלה כי רק 49% מתושבי הרצועה תמכו בירי רקטות.

לדבריו, מדובר במדגם של 1,000 ערבים שהשתתפו בסקר, “המייצג את הדגימות השונות הדמוגרפיות של הפלסטינים המבוגרים (18 שנים ומעלה) החיים ברצועת עזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות