ליברמן: רבני חב”ד עושים עבודה מדהימה באוקראינה. ממש צבא ה’

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בפתח ישיבת סיעתו לניסיונות חילוץ היהודים מאוקראינה: "אין משהו דומה לזה באף מקום בעולם" • על מצב המשק: "בדקנו את המלאים. אנחנו נמצאים במצב טוב ואין שום מקום לדאגה"
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשפ"ב / 28.02.2022 14:58

שר האוצר אביגדור ליברמן שיבח היום (שני), בפתח ישיבת סיעת ‘ישראל ביתנו’, את פעילותם של שליחי חב”ד באוקראינה – בצל הפלישה הרוסית.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

הוא  התייחס למאמצים לחילוץ יהודים באוקראינה, ואמר: “אין משהו דומה לזה באף מקום בעולם. אף מדינה לא מתקרבת למאמצים שאנחנו משקיעים לסייע לאזרחי ישראל וליהודים החיים באוקראינה.

“אני רוצה לציין לשבח את עבודת משרד החוץ, לשכת הקשר נתיב, משרד הקליטה, התפוצות ורבני חב”ד. רבני חב”ד עושים שם עבודה מדהימה. ממש צבא השם.

“כולנו פרסנו שם רשת צפופה עם מעורבות המל”ל ומשרד ראש הממשלה. יש פה שיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים, וברור שלמרות כל הרשת הצפופה ושיתוף הפעולה ההדוק, עדיין מדובר במלחמה שמתנהלת אלפי קילומטרים מכאן. יש הרבה דברים מסובכים ועדינים שלא על כולם אפשר לדבר, אבל אני חוזר ואומר – אנחנו עושים כל מאמץ ולא חוסכים מאמץ וכסף. תודה לכל מי שהזכרתי”.

על מצב המשק, אמר: “ברור שלמלחמה הזו יהיו השלכות כלכליות על כל העולם. נראה תנודות במחיר הנפט, בבורסות ובמחירי הסחורות. אני שומע פה הרבה קריאות להוריד את מס הבלו. חבר’ה, לאט לאט, להירגע. צריך לחכות שהמצב יירגע, כי לנקוט כרגע כל מיני צעדים זה כאילו מישהו אומר שצריך לעשות טייח באמצע רעידת אדמה”.

הוא הוסיף: “בדקנו את המלאים. אנחנו נמצאים במצב טוב ואין שום מקום לדאגה”.

ליברמן נשאל על ההצעה מצד ישראל לתווך בין רוסיה לאוקראינה ואמר: “כל עוד נתבקש על מנת שנשכין שלום ולהתניע תהליך מדיני דיפלומטי – נעשה, כל עוד לא נתבקש – לא נידחף”.

על הסיוע לנפגעי הקורונה אמר: “גיבשתי מתווה לסיוע שהוא מיועד בעיקר לעסקים קטנים, עסקים בינוניים ועצמאים. אנחנו נעניק סיוע עד גובה המקסימלי של 600 אלף שקל. זהו מתווה אחראי והגון אשר מתכתב עם היכולת שלנו כדי להעניק סיוע לאותם עסקים”.

ליברמן האשים את שר הבריאות ניצן הורוביץ במניעת תקצוב לבתי החולים: “למה בגלל ויכוח על המתמחים מעכבים תקנות אחרות? אלו של בתי החולים. כל עוד שר הבריאות לא חתם על התקנות, אנחנו לא יכולים להזרים כסף. גם ועדות היגוי מוחזקות כבני ערובה ברצון לשנות את מתווה המתמחים. עוד חודש בתי החולים יפסיקו לתפקד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זוו מחמאה?
    01/03/2022 12:42
    זונדל
  1. משכמותו – זהו עלבון.
    לא מדובשך ולא וכו’