הגר”ד לנדו נגד גור: “בכל הדורות גדולי ישראל למדו בעמל ועיון”

יוסף גרינבוים
|
כ"ז אדר א' התשפ"ב / 28.02.2022 12:49
ראש ישיבת סלבודקה הגר”ד לנדו עלה לירושלים, כדי למסור שיעור היסטורי בבית מדרשו של ראש הישיבה מגור • אלפים גדשו את בית המדרש, הרחבה הסמוכה, עזרת הנשים והיכל הטישים וצפו במסכי ענק • בתום השיעור נפגשו בחדרו: הגר”ד הביע שביעות רצון מדרך הלימוד בישיבה  

אלפי בני תורה מסלתה ושמנה של ירושלים השתתפו בשיעורו של ראש ישיבת סלבודקה, הגר”ד לנדו, בהיכל בית המדרש של קהילת ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, ברחוב יוסף זיו בירושלים.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

שיעורו החריג ויוצא הדופן של ראש ישיבת סלבודקה יצא לפועל אחר פגישתו של הגר”ש אלתר בביתו בבני ברק לפני כשבועיים, לצד פגישות עם ראשי ישיבות נוספים.

השיעור העיוני עסק בסוגיית ‘מתנת שכיב מרע’, לפי סדר מראי המקומות שחולקו מראש למאות תלמידי ישיבת ‘פני מנחם’, אברכי הכוללים, שוחרי התורה ולומדיה.

עקב הצפיפות בתוך היכל בית המדרש, צבאו על הפתחים והקומות העליונות המוני אברכים ובחורים שצפו בשיעור בשידור חי באמצעות מסכי ענק, שהוצבו מבעוד מועד על ידי גבאי בית המדרש.

בתום השיעור העיוני, מסר ראש הישיבה הגר”ד לנדו דברי חיזוק על לימוד התורה: “זכיתם ללמוד תורה קמי הדרת כבוד ראש הישיבה. כי הם חיינו ואורך ימינו, לא צריך להגיד לכם, זה דבר פשוט, מה החידוש. וזה הכול, מכל הצדדים, ככה היה כל הדורות, כי הם חיינו, יותר בעמל, יותר בעיון, כמו שגדולי ישראל, איפה שהיו, ככה למדו, כל אחד יכול לצטט מגדולי ישראל, ואז יש גם והערב נא, זה נעים, מותר לשמוח עם זה.

“האבני נזר בהקדמה לאגלי טל אומר שזה מותר, לא כמו אלו שאומרים שאסור ליהנות. והשם יעזור שנוכל כולנו ללמוד תורה כמו שצריך”.

בתום השיעור נועדו ראשי הישיבה בחדרו של הגר”ש הסמוך לבית המדרש.