תם סבב מו”מ ראשון בין אוקראינה לרוסיה • עשרות נהרגו בחרקוב • עדכונים שוטפים

חרדים 10
|
כ"ז אדר א' התשפ"ב / 28.02.2022 12:33
פוטין על המערב: “אימפריה של שקרים” • האוליגרך רומן אברמוביץ’ הוא מנסה לתווך בין אוקראינה לרוסיה • היועץ הנשיאותי של נשיא אוקראינה וחבר במו”מ: “המשא ומתן היה מורכב, אך לא הוצבו אולטימטומים במהלכו. לרוע המזל, הצד הרוסי נוטה להמשך התהליכים ההרסניים שהתחיל”

היום חמישי למלחמה באוקראינה:  על רקע הקרבות וחילופי האש – משלחת אוקראינית הגיעה הבוקר (שני) לגבול בלארוס לשיחות עם נציגים רוסים – ופתחה בשיחות.

סובלים מבעיה רפואית? ייתכן שמגיע לכם 6,400 ש”ח בכל חודש

משרדו של  הנשיא זלנסקי מסר: “המטרה העיקרית – הפסקת אש מיידית ונסיגת הכוחות”.

משרד זכויות האדם של האו”ם אישר כי לפחות 304 אזרחים נפצעו במהלך הפלישה הרוסית, 102 נהרגו. לפנות בוקר דווח כי פיצוצים נשמעו בבירה קייב ובאזור העיר חרקוב

משרד ההגנה הרוסי דיווח כי הכוחות השיגו שליטה על הערים ברדיאנסק ואנרודר.

שר ההגנה הבריטי, לעומת זאת,  עקץ את הרוסים ואמר לרשת ‘סקיי ניוז’: “כשלים לוגיסטיים והתנגדות אוקראינית חזקה ממשיכים לסכל את ההתקדמות הרוסית. הם לא  עומדים בזמנים שהציבו לפלישה, כוחותיו של פוטין פרוסים באי סדר”.

19:21: היחידה הבינלאומית: אסון באוקראינה: יהודי ישראלי נורה הערב סמוך לקייב במהלך נסיון יציאה מהעיר לעבר גבולות המדינה. מדובר ביהודי ישראלי כבן 37 שנורה למוות בשעה שנסע מקייב על מנת להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות בכדי לצאת מגבולות אוקראינה. הודעה נמסרה למשפחתו.

19:15: היועץ הנשיאותי של נשיא אוקראינה וחבר במו”מ מול רוסיה, מיכאילו פודוליאק, אמר בסיום סבב השיחות הראשון: “המשא ומתן היה מורכב, אך לא הוצבו אולטימטומים במהלכו. לרוע המזל, הצד הרוסי נוטה להמשך התהליכים ההרסניים שהתחיל”.

19:00: רשת CNN דיווחה על “סדרת פיצוצים עזים” שנשמעו באזור מזרח קייב. בעקבות כך הופעלו אזעקות באזור.

18:10: נשיא אוקראינה זלנסקי הגיש בקשה רשמית לצירוף מדינתו לאיחוד האירופי.

17:00: החל מושב החירום של העצרת הכללית של האו״ם בנושא אוקראינה. זמן קצר לפני העצרת שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן הביע תמיכה בחברו, שגריר אוקראינה באו״ם, סרגיי קיסליציה.

15:05: רוסיה הודיעה שתאסור על כניסת טיסות לשטחה מ-36 מדינות, ביניהן צרפת גרמניה ספרד וארצות הברית.

 

ירי טילים על חרקוב:

14:45: אחרי שספג סנקציות נרחבות, נשיא רוסיה פוטין אמר: “מדינות המערב הן אימפריה של שקרים”.

14:45: האיחוד האירופי הזהיר כי בלארוס עלולה להתחיל להציב בשטחה נשק גרעיני רוסי, כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג’וזפ בורל, אמר: “אנחנו יודעים מה המשמעות של בלארוס להיות גרעינית. זה אומר שרוסיה תשים נשק גרעיני בבלארוס וזה מסוכן מאוד”.

14:18: שר האוצר אביגדור ליברמן משבח את פעילותם של רבני חב”ד, “רוצה לברך את רבני חב”ד על פועלם באוקראינה. הם עושים שם עבודה מדהימה. ממש צבא השם”.

13:50: הדוברת של האוליגרך רומן אברמוביץ’: הוא מנסה לתווך בין אוקראינה לרוסיה כדי להשיג פתרון ללחימה. על פי הדוברת, הוא נקרא כדי לתמוך בפתרון דיפלומטי.

13:50: יועץ משרד הפנים של אוקראינה: עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מירי רקטות של כוחות רוסים על העיר חרקוב שבאוקראינה.

13:30: שר החוץ לפיד בתדרוך כתבים: “זה היום החמישי של המלחמה באוקראינה. ישראל תצטרף היום ותצביע בעד ההחלטה לגנות את רוסיה בעצרת הכללית של האו”ם. ישראל תהיה חלק ממאמץ הסיוע העולמי לתושבי אוקראינה. זו חובתנו הערכית והמוסרית”.

לפיד הוסיף: “מאוקראינה יצאו כבר 4,000 ישראלים בסיוע משרד החוץ, אבל יש שם 180,000 זכאי חוק השבות. נעשה הכול כדי לא להשאיר אף ישראלי ואף יהודי מאחור”.

13:20: אתר סוכנות הידיעות TASS נפרץ בידי אנונימוס. בעמוד הראשי מופיעה קריאה לאזרחי רוסיה “להפסיק את הטירלול הזה”. “אזרחים יקרים, אנו מפצירים בכם להפסיק את הטירוף הזה, אל תשלחו את בניכם ובעליכם למוות בטוח”, נכתב.

12:40: הדיון בעצרת הכללית של האו”ם בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ייחל בשעה 17:00.

12:30: אזעקות נשמעות בקייב.

12:30: סקר באוקראינה מצביע על 90% תמיכה בנשיא זלנסקי.

12:30: דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מאשים: “קבוצות לאומניות אוקראיניות משתמשות באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי – זה פשע שלא מתקבל על הדעת”.

12:20:מיכאילו פודוליאק, היועץ לנשיא האוקראיני, מסר כי השיחות עם רוסיה החלו. בראש המשלחת האוקראינית: שר ההגנה אלכסיי רזניקוב ויועץ הנשיא מיכאיל פודוליאק

11:30: זלנסקי פונה לאיחוד האירופי ודורש לצרף את אוקראינה מיד לאיחוד, בפרוצדורה מיוחדת. נשיא המועצה האירופית שארל מישל אמר כי המועצה תקיים דיון על הפיכת אוקראינה לחברה באיחוד האירופי.

11:00: נשיא אוקראינה זלנסקי קרא לחיילים הרוסים: “הצילו את חייכם ועזבו”, טוען כי 4,500 חיילים מהצבא הרוסי נהרגו עד כה.

10:30: השיחות בין רוסיה לאוקראינה על הגבול עם בלארוס צפויות להתחיל בקרוב. רוסיה מעוניינת להגיע להסכם ש”יעמוד באינטרסים של שני הצדדים”. באוקראינה הסכימו לשיחות עם רוסיה “ללא תנאים מוקדמים”.

10:00: אוקראינה מכחישה את הדיווח לפיו רוסיה השתלטה על המפעל הגרעיני זפוריז’יה.

10:00 האו”ם: 422 אלף אוקראינים נמלטו ממולדתם עד כה.

9:45: העיתון וושינגטון פוסט מצטט בכירי מודיעין אמריקנים: בלארוס צפויה להצטרף למלחמה לצד רוסיה עוד היום.

9:45: משרד ההגנה הרוסי דיווח כי כוחות רוסיים השתלטו על הערים ברדיאנסק ואנרהודאר שבדרום מזרח אוקראינה, כמו גם על האזור סביב תחנת הכוח הגרעינית זפוריז’יה. עם זאת, נמסר כי פעילות המפעל נמשכת כרגיל.

9:45: בעקבות הסנקציות והפגיעה במצב הכלכלי: הבנק המרכזי ברוסיה העלה את הריבית ב-20%.

9:30: עוצר הוטל בעיר חרקוב שבמזרח אוקראינה.

9:30: דיווח בטיימס הבריטי: 400 חברי קבוצת ‘כח וגנר’ פועלים בקייב עם פקודות מהקרמלין, במטרה להתנקש בזלנסקי ולסייע למוסקבה להשתלט על קייב.

8:00: במוסקבה מודיעים: פתיחת יום המסחר בבורסה המקומית תיפתח באיחור. לא יתקיים מסחר לפחות עד השעה 15:00.

8:00: הבנק המרכזי ברוסיה אוסר על זרים למכור ניירות ערך רוסיים

8:00: לאחר הטלת הסנקציות נגד רוסיה, הרובל נופל בשיעור של כ-30%.