רב עיר יכהן רק 10 שנים: מלינובסקי הגישה חוק שעוקף את השר כהנא

יו"ר הוועדה לשירותי דת עוקפת את השר מתן כהנא: מציעה להטיל שורת הגבלות על כהונת רבני הערים • לקצוב את כהונתם לעשור בלבד - ושר הדתות יהיה ראשי להדיח רב עיר מטעמי בריאות
חרדים 10
כ"ז אדר א' התשפ"ב / 28.02.2022 11:25

ח”כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, יו”ר הוועדה לשירותי דת יהודיים בכנסת, עקפה את השר מתן כהנא והגישה הצעת חוק שמגבילה את משך כהונת רבני הערים לעשר שנים ואוסרת עליהם לכהן מעל גיל 70 – זאת במחאה על שהשר לא הסדיר את העניין במסגרת טיוטת תקנות רבני הערים שפרסם.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, העימות בין השניים החל בתחילת השבוע שעבר, כאשר בדיון בכנסת תהתה מלינובסקי מדוע לא מסדירים את משך כהונתם של רבני ערים, אלא מתרכזים לתחושתה בשינויים קוסמטיים בלבד.

“לא נעצום עיניים, לא נשאיר את זה רק למפלגות שמייצגות את הציבור הדתי”, זעמה, “צריך טיפול מהשורש, לא נסכים שנחליף עסקנים מצד אחד לעסקנים מצד אחר”.

וכך, בהצעת חוק שהוגשה על ידה, יחד עם ח”כ אלכס קושניר וח”כים נוספים מ’ישראל ביתנו’, היא מסדירה בעצמה את נושא רבני הערים ומגבילה את משך כהונתם.

בתיקון לחוק שירותי הדת היהודיים היא קובעת: “תקופת כהונתו של רב עיר תהיה עשר שנים”.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: “מוצע כי כהונתם של רבני עיר תוקצב לעשר שנים, כשם שקובע חוק הרבנות הראשית לישראל לגבי הרבנים הראשיים לישראל”.

בנוסף קבעה, כי אם בית הדין המשמעתי קבע שאין הוא ראוי להמשיך בתפקידו הוא יודח לאלתר. כמו כן יוכל שר הדתות להדיח רב עיר מטעמי בריאות על פי חוות דעתם של שלושה רופאים שמינה שר הבריאות.

נושא נוסף שבו עוסקת מלינובסקי הוא בשאלה כיצד ייקבע ממלא מקום לעיר שבה אין רב.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, אם השר לשירותי דת  ישנה את התקנות בעצמו, מלינובסקי צפויה למשוך את הצעת החוק.

יצוין, כי במשך שנים התנגדו רבני הערים וחברי כנסת דתיים לקציבת כהונתם. בעבר היה נהוג כי רב עיר היה מכהן עד יום מותו, אך כעת הרבנים פורשים כשהם מגיעים לגיל 70, עם אפשרות להארכה לגיל 75.

כתב חרדים 10 מציין, כי רק לפני שבוע שיגר השר מתן כהנא מכתב לראש הממשלה ולשר החוץ –  בו כתב: “מבקש מכם לקרוא לכל חברי הקואליציה להימנע ממהלכים חד צדדיים בסוגיות דת ומדינה. כפי שאני פועל לקדם את כלל היוזמות שהתחייבתי, אני מצפה מכולנו לא לקדם יוזמות שמנוגדות לאותם הסכמים בדיוק”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק לציין
    28/02/2022 12:17
    רק מזכיר
  1. שוכחים רק לציין שעל פי ההלכה אסור להדיח רב מתפקידו, אלא אם כן הותנה לפני שמינו אותו שהמינוי מוגבל בזמן.
    הראשונים שהדיחו רב נגד ההלכה היו המפד”ל.

  2. מצויין מאודד
    28/02/2022 16:45
    חמי
  3. די כבר לקומבינות ולג’ובים . עד נכון להיום רב עיר זה כמו מסמר בלי ראש .. אין אפשרות להוציא אותו מהכיסא .. יש המון מוכשרים שהוציאו תעודת רב עיר וכו’ יש לתת להם גם אפשרות לכהן כרבני ערים .