נחום ברנע ציטט בטורו מחשבון ‘פייק’ של נתניהו – וזה מה שחטף

אבי כץ
|
כ"ז אדר א' התשפ"ב / 28.02.2022 10:49
הפרשן הבכיר של ‘ידיעות אחרונות’, נחום ברנע, פרסם בטורו ציטוט מתוך ‘חשבון פייק’ של ראש הממשלה לשעבר ולעג לו יועצו של נתניהו: “זה ממש לא חדש, הם במשך שנים מפרסמים פייקניוז נגד נתניהו” • הגולשים לא החמיצו את ההזדמנות וליגלגו על ברנע

נחום ברנע, הפרשן הבכיר של ‘ידיעות אחרונות’,  פרסם היום (שני) בטורו ציטוט מתוך חשבון מזויף של ראש הממשלה בנימין נתניהו – ולעג לו.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

ברנע ציטט ציוץ מחשבון פייק, שבו נתניהו כביכול הציע את תיווכו במלחמה שבין אוקראינה לרוסיה.

יועץ התקשורת של נתניהו טופז לוק הגיב: “נחום ברנע ‘העיתונאי’ מצטט *ציוץ פייק* כאילו הוא של נתניהו בעיתון ידיעות אחרונות. הטירוף שלהם נגד נתניהו הוציא אותם מדעתם, וזה ממש לא חדש, הם במשך שנים מפרסמים פייקניוז נגד נתניהו. האם הם יתנצלו באופן ברור בעיתון של מחר? אני בספק”.

עמית סגל , פרשן חדשות 12, הגיב: “והלקח לברנע: גם רשתות חברתיות הן שטח. אי אפשר להתנשא מעליהן, להטיף להן, ללעוג למשתמשים בהן ואז לצטט מהן בלי להבין דבר באשר לפייקים ובלי לטרוח לעשות את המינימום הנדרש מעיתונאי, שהוא הצלבה ובדיקה. זה נלעג ומנותק”.

איש התקשורת יותם זמרי לגלג: “נחום ברנע: ביבי מכניס איידס לתוך הביצים שמגיעות לסופר תעבירו לעשרה אנשים!!!!!”

עורך בקהילה, מוטי וינשטוק, הצטרף: “נחום ברנע: נכנסתי לטוויטר לשעה קלה והזדעזעתי לראות את ציוציהם של מרים נאור ושי ניצן”. 

הפעיל החברתי מאיר ליוש: “נחום ברנע מפחד מהרשתות החברתיות כי הוא פשוט לא מבין איך הן עובדות, ולכן הוא רוצה פיקוח עליהן. לראיה? הוא לקח פייק של ביבי הבוקר ופרסם אותו כאילו קרה באמת. רחמיי העמוקים על האיש הלא רלוונטי הזה”. 

מאוחר יותר העיתון ‘ידיעות אחרונות’ התנצל על פרסום הציטוט בטורו של נחום ברנע: “פרסמנו הבוקר בטורו של נחום ברנע ציטוט שגוי של נתניהו, שנלקח מתוך חשבון פיקטיבי שאיננו חשבונו של ראש האופוזיציה. אנחנו מתנצלים על הטעות, מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון”.