בנט שוחח עם נשיא רוסיה, הציע לתווך – אבל פוטין אמר לו “נייט”

בנט עזב את ישיבת הממשלה לכ-45 דקות - ואחר כך לשכתו פרסמה הודעה לפיה הוא שוחח עם נשיא רוסיה על המלחמה באוקראינה • דיווח ברוסיה: ישראל הציעה לתווך בין רוסיה לאוקראינה, פוטין שמע את ההצעה וסירב • בנט החמיא לעצמו בישיבת הממשלה: "אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי"
חרדים 10
כ"ו אדר א' התשפ"ב / 27.02.2022 14:40

נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) בצוהריים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

באופן חריג, בנט עזב את ישיבת הממשלה לכ-45 דקות, שבמהלכן קיים את השיחה עם פוטין. לאחר מכן יצאה הודעה מטעמוכי השניים “שוחחו על המצב באוקראינה”.

דקות ספורות אחר כך התפרסם  דיווח של רשת IFAX הרוסית, לפיו בקרמלין אומרים שישראל הציעה לתווך בשיחות בין רוסיה לאוקראינה. פוטין שמע את ההצעה וסירב לה.

עוד עולה מהדיווח הרוסי, כי פוטין אמר לבנט שרוסיה מוכנה לשבת לשולחן המשא ומתן עם אוקראינה בפסגה בבלארוס, אך “קייב פספסה את ההזדמנות”.

זאת לאחר שמוקדם יותר היום נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי דחה את ההצעה לשיחות בבלארוס, וטען שהוא מוכן לקיים שיחות ביעד אחר “שלא גילה תוקפנות כלפי אוקראינה”.

אולם, כמה שעות אחר כך לשכת הנשיא האוקראיני אישרה כי משלחות מאוקראינה ורוסיה ייפגשו לשיחות משא ומתן באזור הגבול שבין בלארוס ואוקראינה. בשיחה בין זלנסקי ולוקשנקו סוכם שהמשלחות ייפגשו ללא תנאים מוקדמים סמוך לנהר פריפיאט. לוקשנקו הודיע כי הוא ערב לביטחונה ושלומה של המשלחת האוקראינית.

זלנסקי גם סיפר: “קיבלנו בטחונות מלוקשנקו שבזמן שהות המשלחת על אדמת בלארוס, כל הכוחות המוצבים על אדמת בלארוס לא יופעלו”.

שלשום שוחח בנט עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי. לפי לשכת ראש הממשלה, הנשיא האוקראיני ביקש ממנו לתווך בין הצדדים.

“ראשית, אני מבקש, בשם כל אזרחי ישראל, להביע תקווה שהסכסוך הזה ייפתר לפני שהמלחמה תתפתח עוד יותר, ויהיו השלכות הומניטאריות קשות הרבה מעבר למה שאנחנו יכולים לדמיין”, פתח בנט. “אנחנו מתפללים לשלומם של אזרחי אוקראינה ומקווים שתימנע שפיכות דמים נוספת”.

בנט החמיא לעצמו: “אנחנו מתנהלים באופן מדוד ואחראי”.

“במקביל, משרד החוץ ועובדיו עושים לילות כימים על מנת לסייע לישראלים שנמצאים בגבול ורוצים לצאת משם הביתה. בהזדמנות הזאת, אני רוצה להודות להם. אתם עושים עבודת קודש”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנטוטין
    27/02/2022 18:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תינוק!!! אין מילה אחרת פיל וקרנף רבים והעכבר מציע להיות מתווך, מה חשבתה שהוא ישים עליך הוא יודע מה את שווה יה אפס, נתניהו יכל להיות מתווך אבל לא היה מציע את עצמו הוא חכם ויודע היכן לדחוף תאף, אתה??? לא צריף להוסיף.

  2. ראש ממששה
    27/02/2022 19:43
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ולדמיר: מישא שמעת מילחמה עומדת ליגמר, ראש ממשלת ישראל יהיה מתווך.
    מישא: או זה טוב הוא חכם גדול בטח יצליח הוא הרבה זמן בתפקיד יש לו מפלגה גדול גדול מה אין לאף אחד בישראל.
    ולדמיר: נכון מה שם שלו לא זוכרת.
    מישא: קורים אותו ביבי. ולדמיר: אמרו בנט לא ביבי. מישא: אוי וויי זה בנט טמבל יש אותו שש מנדטים איך נהיה ראש ממשלה אפילו לערבים יש יותר? הוא לא מבין כלום והוא מתווך? מלחמה לא נגמרת חבל בבי הלך הבייתה…