דברים שכדאי להשאיר מחוץ לקורות החיים שלכם

במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר דברים שמומלץ שתשאירו מחוץ לקורות החיים שלכם, על מנת להבטיח יצירה של מסמך יעיל, מקצועי ואפקטיבי
תוכן שיווקי
כ"ו אדר א' התשפ"ב / 27.02.2022 10:20

בחלק מהמקרים תהליך כתיבת קורות החיים עשוי להיות תהליך מעט מבלבל, שכן בעיקר אם מדובר בסטודנטים או לחילופין בקורות חיים של חיילים משוחררים.

לעיתים יש בנו את הצורך לכתוב מגוון כמה שיותר רחב של נתונים ופרטים בתקווה לפגוע בכל הכיוונים האפשריים, במילים אחרות – לכתוב כמה שיותר נתונים ופרטים על עצמנו, במטרה שאחד מתוך הרבים ירשים את המעסיק עד לרמה בה המועמד יוזמן לראיון עבודה.

אי לכך, קשה למעסיק להבדיל בין העיקר לטפל, ולדוג את הנתונים החשובים והרלוונטים עבור המועמדות שלכם.

במאמר הבא ריכזנו עבורכם מספר דברים שמומלץ שתשאירו מחוץ לקורות החיים שלכם, על מנת להבטיח יצירה של מסמך יעיל, מקצועי ואפקטיבי:

• חוסר יציבות ומקומות עבודה מרובים – אחד הדברים המדאיגים ביותר בעת בדיקת מסמך קורות חיים מנקודת המבט של המעסיקים, הינה הידיעה כי אחד המועמדים עבר מספר רב מדי של מקומות עבודה – דבר אשר מעיד על עובד לא יציב במיוחד, וכן מפחית באופן משמעותי את הסיכויים שלכם להיבחר למשרה הרצויה.

ניתן לומר בבירור כי מדובר באחד הדברים הראשונים שהמעסיקים מייחסים עליהם משמעות בעת מעבר על מסמך קורות החיים שלכם. מומלץ כי תכלילו בקורות החיים שלכם את מקומות העבודה הרלוונטיים ביותר לתחום העיסוק של מקום העבודה החדש, ובמידה ומדובר במספר רב של מקומות עבודה מומלץ כי תתמקדו בציון מקומות העבודה האחרונים על מנת למנוע מצב בו קורא המסמך נרתע עקב מספר רב של מקומות עבודה שונים.

• סיסמאות וציטוטים – יש לציין כי קיימים מתמודדים אשר בוחרים בכתיבת קורות חיים בליווי ציטוטים של אנשים מפורסמים, אך ניתן לומר כי אין כל צורך בשימוש במילותיהם של אנשים אחרים על מנת להעביר את המסר הנדרש – לכן מדובר במעשה מיותר לחלוטין.

מומלץ כי תקפידו בעת כתיבת מסמך חשוב כמו קורות החיים שלכם על כתיבה עניינית וממוקדת של הדברים הרלוונטיים עבור קוראי המסמך וביניהם הישגים לימודיים ומקצועיים. על כן, אין צורך בציון המוטו שלכם או לחילופין משפטי השראה שהשפיעו עליכם בצורה כזו או אחרת.

• נתונים לא רלוונטים – כאמור, אין כל צורך בציון פרטים אשר אינם מהווים מידע הכרחי, נחוץ ומשמעותי בשלב התחלתי שכזה. קורות החיים למעשה מהוות כרטיס ביקור מקצועי המראה על הנסיון והכישורים שלכם, וכן עליהם לספק את המידע למעסיקים באופן מקצועי וממוקד על מנת להקל עליהם בבדיקת התאמתכם לתפקיד.

לכן מומלץ לוותר על ציון של פרטים פחות רלוונטים למשרה הרצויה כגון שם בן או בת הזוג שלכם או לחילופין גילאי הילדים שלכם וכן דברים כאלו ואחרים אשר לא מתקשרים באופן ישיר למידת היכולת והתרומה שלכם אל מול דרישות המשרה אליה אתם מועמדים.

• ציפיות ויעדים אישיים – בנוסף לאמור, גם ציון מטרות, ציפיות ויעדים אישיים מהווים טקסט מיותר בקורות החיים שלכם שכן, מומלץ להימנע מציונם. כאשר קורא המסמך עובר על קורות החיים שלכם ובוחנים האם אתם מתאימים לתפקיד, ניכר כי הם מחפשים את עיקרי הדברים החשובים המביאים עמם ערך מוסף ביחס לשאר המועמדים ועל כן אתם מסוגלים להביא לידי ביטוי במשרה אליה הגשתם מועמדות.

אי לכך, בכתיבה קורות החיים מקצועית שלכם מומלץ כי תתמקדו בזה, ולא בציפיות והיעדים האישיים שלכם, שכן יהיה לזה זמן בהמשך הדרך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות