זלנסקי: לא מאמין שהמו”מ יניב פרי. ראש העיר קייב: אנו מכותרים

אירופה סגרה את השמיים למטוסים רוסיים • הערכות: מספר האוקראינים שייעקרו מבתיהם במלחמה עשוי להיות יותר מ-7 מיליון • ראש העיר קייב: "הלילה שוב הולך להיות קשה. מבקש מתושבי קייב לישון במקלטים" • משרד הבריאות האוקראיני: 352 הרוגים, מתוכם 14 ילדים • עדכונים שוטפים
חרדים 10
כ"ו אדר א' התשפ"ב / 27.02.2022 09:25

הכוחות האוקראינים ממשיכים להגן על בירת אוקראינה, בעוד  שיחות מו”מ בין קייב למוסקבה בבלארוס החלו היום (ראשון) במטרה לנסות ולעצור את המשך הלחימה.

סובלים מבעיה רפואית? ייתכן שמגיע לכם 6,400 ש”ח בכל חודש

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

כלי רכב צבאיים רוסיים וכוחות מיוחדים נכנסו הבוקר לעיר חרקוב באוקראינה – העיר השנייה בגודלה, הממוקמת בצפון-מזרח המדינה, ולפי דיווחים התנהלו קרבות קשים בין הצדדים.

הרב ‏מענדל מוסקוביץ’, משלוחי חב”ד בעיר, סיפר הבוקר בריאיון בגל״צ: “לא האמנו שזה יקרה, אבל היינו מוכנים לזה. לא יכולים לצאת החוצה, רואים את הקרבות ברחובות. אנחנו פה בשביל הקהילה כי אין ברירה. הגעתי לכאן לפני 30 שנה, לא זוכר זמנים כאלה”.

בראיון ל’קול ברמה’, סיפר אביו הרב משה  מוסקוביץ’ על השבת שעברה. “השבת עברה בשלום, עם תפילות, לימוד והתוועדות, הבוקר העיר מלאה בטנקים וקולות ירי, יש אנשים שאין להם איפה להיות ומנסים לעזור ולדאוג לכולם”.

פיצוצים עזים האירו הלילה את שמי קייב וילד בן 6 ומספר בני אדם נוספים נהרגו מירי כבד ברובע המערבי של הבירה. שני הדי פיצוצים גדולים נשמעו לפנות בוקר סביב ואסילקיב שמדרום-מערב לקייב, עיר עם שדה תעופה צבאי גדול ומכלי דלק מרובים. זמן קצר לאחר מכן, דווח על שרפה שמשתוללת במחסן נפט בבסיס חיל האוויר בעיר.

משרד ההגנה הרוסי טען שכוחות הצבא הרוסי מכתרים את העיר חרסון.

במקביל, ארה”ב והאיחוד האירופי החריפו את הסנקציות על רוסיה, ואירופה סגרה את השמיים למטוסים רוסיים, כולל מטוסים פרטיים של אולגרכים.

22:30: שר החוץ של האיחוד האירופי, ג’וזף בורל, הודיע כי האיחוד יספק לאוקראינה מטוסי קרב. סך הכל האיחוד האירופי יסייע לאוקראינה ברכישת מערכות נשק ב-450 מיליון דולרים.

22:10: משרד הבריאות של אוקראינה מפרסם: 352 הרוגים, מתוכם 14 ילדים, מתחילת הלחימה. פצועים: 1,686 אנשים, מתוכם 116 ילדים.

22:00: ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ’קו, שוחח עם סוכנות הידיעות האמריקנית AP ואמר כי לא ניתן להמשיך לפנות תושבים: “כל הדרכים חסומות, נכון לעכשיו אנחנו מכותרים”.

הוא פנה גם אל התושבים ואמר: “הלילה שוב הולך להיות קשה. מבקש מתושבי קייב לישון במקלטים”.

21:55: בית הדין הבין-לאומי לצדק מסר כי אוקראינה פתחה בהליכים נגד רוסיה. קייב ביקשה להורות על צעדים זמניים נגד הרוסים. “התביעה באוקראינה אומרת שלרוסיה אין בסיס חוקי לפעולה צבאית”, נכתב.

21:45: תמונות לווין מראות – כוחות קרקע רוסיים רבים עושים את דרכם לכיוון קייב, כ-60 ק”מ מהבירה. על פי התמונות, אורכה של השיירה כ-5 ק”מ והיא כוללת דלק וטנקים.

20:15: דוברת הבית הלבן, ג’א סאקי, הודיעה כי ארה”ב פנתה לסין על מנת שהאחרונה תגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וכן תביע התנגדות להכרזת פוטין על העלת הכוננות הגרעינית בעקבות המצב.  20:04: ארצות הברית קוראת לסין לגנות את הפלישה של רוסיה לאוקראינה.‏ “זה לא הזמן לעמוד בצד”, אמרה דוברת הבית הלבן. “זה הזמן להיות קולניים ולגנות את פעולות הנשיא פוטין ורוסיה הפולשים למדינה ריבונית”.

19:56: הנהלת האיחוד האירופי אמרה כי אירופה מתמודדת עם המשבר ההומניטרי הגדול ביותר שלה מזה שנים רבות. לפי הערכות,  מספר האוקראינים שייעקרו מבתיהם עשוי להיות יותר מ-7 מיליון.

19:50: משרד ההגנה הרוסי מדווח לראשונה על מצב הקרבות באוקראינה: הכוחות השמידו באוקראינה 254 משוריינים, 31 מטוסים, 46 משגרי רקטות ו-103 תותחי ארטילריה.

דובר משרד ההגנה הרוסי אמר, כי לצערו “יש פצועים והרוגים בשורות הצבא הרוסי, אך האבידות הן פחותות בהרבה מאשר אבידות של הלאומנים והחיילים האוקראינים”.

לדבריו, רוסיה השמידה 1,067 מטרות של התשתית הצבאית האוקראינית, לרבות 27 מטות פיקוד ותקשורת.

19:40: דיווחים על אזעקות בקייב ובאזורים נוספים באוקראינה בשל התקפות של הצבא הרוסי.

19:15: אזעקות באודסה, תושבים מדווחים על פיצוצים שנשמעים בעיר.

19:00: משרד ההגנה הרוסי: אנשי כוחות הביטחון נהרגו ונפצעו ב”מבצע צבאי מיוחד” באוקראינה, חלקם אף נלקחו בשבי.

19:00: אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, הודיעה: “נחזק פעם נוספת את הסנקציות נגד הקרמלין ובלארוס, משתפת הפעולה. המרחב האווירי האירופי יסגר בפני רוסיה ובפני מטוסים בבעלות רוסית, או הרשומים ככאלו. המטוסים הללו לא יורשו לנחות, להמריא או לחלוף על פני הטריטוריה של מדינות האיחוד האירופי”.

19:00: אוקראינה אישרה רשמית כי צבא רוסיה הרס את מטוס התובלה אנטונוב An-225, הכבד ביותר שנבנה אי פעם, בעת שהתקיף את שדה התעופה ליד קייב. לפי ההודעה, עלות שיקום המטוס, שטס לראשונה בסוף 1988, תגיע ליותר מ-3 מיליארד דולר לאורך חמש שנים, והם מתכוונים לדרוש שרוסיה תשלם על כך.

18:45: נציבת האיחוד האירופי מוסיפה: מרחיבים את הסנצקציות גם ל”מכונת המדיה” של הקרמלין, רשתות RT וספוטניק, שלא יורשו עוד “להפיץ שקרים ולזרוע חילוקי דעות בין חברות האיחוד הארופי”.

18:32: היועץ לשר הפנים האוקראיני: בזמן השיחות עם מוסקבה – טילי איסקנדר ששוגרו מבלארוס פגעו בנמל התעופה ז’יטומיר.

18:30: שרת הפנים איילת שקד: “החלטתי לאפשר לתיירים מאוקראינה השוהים בישראל כדין ומעוניינים להאריך כרגע את שהותם לקבל הארכה של חודשיים, בתקווה כי המצב באוקראינה יחזור לסדרו בהקדם. אין צורך להגיע ללשכות, זה יקרה באופן גורף”.

18:20: גורם בכיר במערך ההגנה האמריקאי: “הוראת פוטין להעלות את הכוננות בקרב כוחות הגרעין מגבירה את הסכנה באופן משמעותי”.

18:10: לקראת השיחות עם מוסקבה, נשיא אוקראינה זלנסקי: “השיחות עם מנהיג בלארוס לוקשנקו היו מאוד ענייניות”.

הוא הוסיף:  “אני לא מאמין שהשיחות יניבו תוצאות אבל שינסו. כולנו צריכים לפעול באופן פרגמטי כדי להגיע ליעד שלנו. המטרה שלנו היא שלמות טריטוריאלית”.

17:45: בכיר בממשל האמריקני: “אנו מנסים להעריך מה הייתה כוונתו של פוטין באשר להגברת ההיערכות של כוחות הגרעין”.

17:20: החלו השיחות בין רוסיה לאוקראינה, כך עדכן יועץ הנשיא האוקראיני.

17:15: יועץ בכיר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס ללחימה במדינה ואמר לרשתות התקשורת כי בשלב זה שורר שקט ברחבי אוקראינה.

16:30: סוכנות הידיעות הרוסית: שגריר אוקראינה בטורקיה מאשר שהתנאי הראשון של אוקראינה ללכת למשא ומתן הוא הפסקת אש ונסיגת הכוחות.

15:45משרד הנשיא האוקראיני אישר שמשא ומתן בין רוסיה ואוקראינה יתקיים בגבול בלארוס-אוקראינה. הצדדים יפגשו ללא תנאים מוקדמים.

בשיחה בין זלנסקי ולוקשנקו סוכם שהמשלחות ייפגשו ללא תנאים מוקדמים סמוך לנהר פריפיאט. לוקשנקו הודיע כי הוא ערב לביטחונה ושלומה של המשלחת האוקראינית.

זלנסקי גם סיפר: “קיבלנו בטחונות מלוקשנקו שבזמן שהות המשלחת על אדמת בלארוס, סמוך לגבול ולנהר פריפיאט, כל הכוחות המוצבים על אדמת בלארוס לא יופעלו”.

15:20: סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק מדווחת: משלחת אוקראינית בדרכה לשיחות עם רוסיה באזור גומל שבבלארוס, כך לפי לדימיר מדינסקי, יועץ של פוטין וראש המשלחת הרוסית לשיחות.

15:15: דיווח: פוטין הורה למערך כוחות ההרתעה הגרעיניים של רוסיה להיכנס לכוננות גבוהה לאחר מה שהוא כינה “הצהרות אגרסיביות של מדינות נאט”ו”.

14:30:  הנשיא זלנסקי הודיע כי אוקראינה הגישה תביעה נגד רוסיה לבית הדין הבינלאומי בהאג ודרשה להעמיד אותה לדין על תוקפנותה. התובע הכללי של אוקראינה אמר כי “נוכיח במשפט הוגן שפוטין הוא פושע המלחמה העיקרי של המאה ה-21”.

14:02: נפתלי בנט, שוחח בצהריים עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. נמסר כי השניים שוחחו על המצב בין רוסיה ואוקראינה. בנט הציע לתווך.

14:02: סוכנות הפליטים של האו”ם מעדכנת כי מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, ברחו משטחה 368,000 בני אדם.

12:45: קנצלר גרמניה אולף שולץ בנאום בבונדסטאג בברלין: “המלחמה היא המלחמה של פוטין ולא של העם הרוסי, הוא מעוניין ליצור אימפריה רוסית”

12:45: סגנית שר ההגנה של אוקראינה: כ-4,300 חיילים רוסים נהרגו מתחילת הפלישה, כוחות הצבא הרוסי איבדו 146 טנקים, 27 מטוסים ו-26 מסוקים במהלך הלחימה. רוסיה לא הגיבה רשמית עד כה בנוגע לאבידות שספגה באוקראינה. עם זאת, במערב סבורים שמדובר בין השאר גם בניסיון ללוחמה פסי

11:45: אחד מיועציו של נשיא אוקראינה זלנסקי: “אנו שולטים בשטח שממערב לקייב והחיילים הרוסים לא מתקדמים בדרום המדינה. העובדה שמשלחת רוסית הגיעה לבלארוס עם הצעה לנהל שיחות שלום מנקודת מבט צבאית אומרת רק דבר אחד – הם איבדו את היוזמה וכעת אינם מסוגלים להמשיך בפעולות אקטיביות”.

11:00: הצבא האוקראיני פוצץ גשר 30 ק”מ מקייב – כדי לעכב את הרוסים

חילופי אש בין חיילים אוקראינים לרוסים ברחובות חרקוב 

10:30: נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מאיים, לאחר דחיית אוקראינה את הצעת רוסיה לשיחות: “עליה לשבת למשא ומתן – אחרת תאבד את עצמאותה”.

9:40: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום והגדיר את הפלישה לאוקראינה כ”מבצע מיוחד למתן סיוע לרפובליקות העם בדונבאס”. הוא הצדיע ל”גבורה” של הכוחות המיוחדים הרוסיים הנלחמים באוקראינה.

9:40: שר ההגנה האוקראיני אולקסיי רזניקוב מבקש מהעולם לחזק את תמיכתו באוקראינה: “העולם לא האמין שנתנגד כך, 72 שעות ההתנגדות של המדינה הוכיחו שאפשר להדוף את התוקפנות הרוסית”.

9:35: נשיא אוקראינה זלנסקי בנאום נוסף לאומה, מאשים את רוסיה בהפצצה של מטרות אזרחיות: “ליל אמש היה ברוטלי. תקפו אזורים שלא הייתה בהם נוכחות צבאית. הכובשים תוקפים כל דבר, כולל אמבולנסים”.

הוא התייחס להגעתם של נציגים רוסים לבלארוס וההזמנה של הקרמלין לקיים שיחות עם אוקראינה במינסק,  דחה את ההזמנה והסביר בסרטון שפרסם: “אני מודע להצעה הרוסית לשבת למשא ומתן במינסק, אני בעד, רק אם לא היו תוקפים את אוקראינה משם, הצענו לרוסיה לקיים מו”מ בבאקו, איסטנבול ובוורשה, או כל מדינה אחרת בעולם שממנה לא עפות רקטות וטילים על אוקראינה”.

9:30: דובר הקרמלין: משלחת רוסית הגיעה לבלארוס לשיחות עם האוקראינים. “רוסיה מוכנה להתחיל בשיחות, מוסקבה מחכה עכשיו לאוקראינים”.

9:00: מפקד צבא אוקראינה: יירטנו טיל שיוט ששוגר על ידי מפציץ אסטרטגי מבלארוס.

8:30: התקשורת האוקראינית מדווחת: העיר נובה קחובקה נפלה לידי הרוסים. לפי הדיווחים, כוחות הצבא הרוסי כבשו את העיר הקטנה שנמצאת במיקום אסטרטגי על נהר הדנייפר שממנו יוצאות תעלות מים לחצי האי קרים. ראש העירייה וולודימיר קובלנקו אמר כי הרוסים הסירו את כל דגלי אוקראינה מהבניינים.

8:00: כוחות הצבא הרוסי מכתרים את חרסון שבדרום אוקראינה. משרד ההגנה של רוסיה טוען: “כוחותינו חסמו את הערים חרסון וברדיאנסק בדרום אוקראינה והשתלטו על שדה התעופה ליד חרסון”.

8:00: דיווחים על מתקפה אווירת של רוסיה על הערים האוקראיניות רובנה במערב ולוצק בצפון מערב.

8:00: כוחות הצבא הרוסי נכנסו לעיר חרקוב. כך הודיע יועץ לשר הפנים באוקראינה. בתיעוד שפרסם היועץ נראו כמה כלי רכב צבאיים רוסיים ברחובות העיר וטנק שעולה באש.

8:00: מערכת התשלומים הבין-לאומית סוויפט מסרה כי היא מתכוונת ליישם בימים הקרובים את הסנקציות שהטילו מדינות המערב נגד בנקים רוסים. “אנו בקשר עם הרשויות האירופיות כדי להבין את הפרטים של הגופים שיהיו כפופים לצעדים החדשים ואנו מתכוננים לציית להנחיות משפטיות”, נכתב בהצהרה.

8:00: שירותי החירום הממלכתיים של אוקראינה מסרו כי בניין מגורים בן תשע קומות בעיר חרקוב שבמזרח המדינה נפגע מ”ארטילריה של האויב” ואישה ששהתה בבניין נהרגה. משירותי החירום נמסר כי לבניין נגרם נזק רב וכ-80 בני אדם חולצו. רובם תפסו מחסה במרתף.

8:00: בעקבות פיצוץ צינור הגז הטבעי בחרקוב, ממשלת אוקראינה הזהירה כי העשן מהפיצוץ עלול לגרום ל”קטסטרופה סביבתית” והמליצה לתושבים באזור לכסות את חלונותיהם בבד לח.

8:00: אוקראינה מסרה כי חיילים רוסים פוצצו צינור גז טבעי בעיר חקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות