אייכלר: משרד החינוך מרעיב ילדי החרדים • גולד: הוא משקר לציבור

ראשי הערים החרדיות התכנסו לדיון חירום בעקבות הקיצוץ המסתמן בתקציב הצהרונים של הילדים החרדים למימון המבצע בעזה • כל הורה לילד בצהרון יידרש לשלם 200-300 ש"ח לחודש
ב' אלול התשע"ד / 28.08.2014 11:02

בדיון חירום שקיימו ראשי הערים החרדיות בלשכת ראש העיר בני ברק נדונה התכנית של משרדי החינוך והאוצר לקצץ בתקציב הצהרונים של ילדי החינוך החרדי בכל רחבי הארץ. זאת במסגרת מימון המלחמה בעזה, על ידי קיצוץ רוחבי של מליארד וחצי שקלים, כאשר כל משרד רשאי לקבוע מהיכן יקוצץ הסכום הנדרש ממנו.

במפגש שהתקיים בימים אלו בין נציגי משרד החינוך לבין הזכיינים של הצהרונים הודיעו נציגי המשרד, כי בניגוד לשנה הקודמת בה היו הורים לילדים, בעלי ההכנסות הנמוכות, פטורים מתשלום בעבור הצהרונים, הרי שלקראת שנה זו בכוונת המשרד לדרוש מכל הורה לילד בצהרון סכום של 200- 300₪ לחודש.

במפגש בלשכת ראש עיריית בני ברק – בו השתתפו ראשי הערים החרדיות, בני ברק בית שמש, ביתר, אלעד ומודיעין עלית, יחד עם ח”כ הרב ישראל אייכלר – הובהר כי הטלת סכום זה על הורים יגרום לכך שלהורים לא תהיה כל אפשרות לשלוח את ילדיהם לצהרונים. משום כך סוכם, כי העיריות החרדיות תפעלנה למציאת דרכים לפעילות דחופה בנושא, אם במסגרת של חיפוש דרכים להעברת הצהרונים, כבעבר, לפעילות במשרד הכלכלה, או בדרכים משפטיות ושיתוף-פעולה עם ראשי הציבור החרדי במסגרות השונות, לביטול גזירה חסרת אנושיות וחסרת אחריות זו.

ח”כ אייכלר אמר בדיון: “יש להציל את ילדי ישראל מצפרני הטורפים, בממשלת הזדון, שלא התייאשו ממלחמתם בחרדים. שליטי עזה כבר נאלצו להסכים להפסקת אש, נגד ילדי ישראל בדרום הארץ. אבל ממשלת לפיד ופירון ממשיכה במלחמה נגד הילד היהודי הלומד תורה והוריו החרדים, בלי רחמים.

“אנו חייבים להגן על ילדי ישראל העניים, בכל הכלים הדלים העומדים לרשותנו. אנחנו נפנה אל שרי הממשלה ולשכת ראש הממשלה, שלא יאמרו שלא ידעו מכך, שבטרם נסתיימה המלחמה בעזה, כבר נפתחה מלחמת הרעבה נגד ילדי ישראל העניים ביותר.

“אם משרד החינוך יפיק את זממו, לגזול את כבשת הרש בהוצאת המנה החמה היומית מילדי העניים, הזקוקים לכך ביותר, יש לדאוג להוצאת תקציבי כל הצהרונים ממשרד החינוך ולהחזירם למשרד התעסוקה, כבעבר.

“האינטרס של שר הכלכלה, לאפשר יציאת אמהות לעבודה, שקיים לגבי המעונות יהיה גם לגבי הצהרונים. הפסקת מנות הצהרונים, ימנע מרוב האמהות את היכולת לצאת לעבוד ולסייע לפרנסת הבית. כי התשלום עבור הילדים, יאכל את כל המשכורת הדלה שהאמא מביאה. מדובר במשפחות דלות, שגם כשהאמא תישאר בבית, לא יהיה לה ממה להכין ארוחה לילד”.

אשר גולד, יועץ שר החינוך הרב שי פירון, מיהר להגיב לדבריו של ח״כ אייכלר: ״ראשית, העובדות: הקיצוץ המצער בתקציבי הצהרונים כתוצאה מהלחימה נוגע לכלל תושבי ישראל הזכאים לכך ולא רק לציבור החרדי.

“כל זה לא הפריע לאייכלר לשקר לציבור, כפי שהוא עושה פעמים רבות, ולהפיץ שמשרד החינוך לוחם במגזר החרדי.

המלחמה היחידה נגד המגזר החרדי, שאייכלר כה רוצה בה, מתנהלת אך ורק בראשו ובהצהרותיו המתלהמות, ומשרתת אותו היטב. אייכלר מייצג את הפופוליזם מהרמה הנחותה ביותר של העסקונה החרדית הפוליטית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחד מהם משקר. מי?
    29/08/2014 07:20
    סוד
  1. איך יודעים?