‘לקטנים אמרנו, נוסעים לטיול’: הרב בקשט על הברחת היתומים מאודסה

הרב שלמה בקטש, רבה של אודסה, ובתו שירה - על הברחת 250 ילדי בית היתומים מהעיר: "המבצע הוא מורכב ולא לגמרי בטוח. הכנו מזון ותרופות לתקופה מספיק ארוכה, וסוגים שונים של מקומות מפלט. החלטות מתקבלות תוך כדי תנועה"
חרדים 10
כ"ד אדר א' התשפ"ב / 25.02.2022 11:17

היום השני  של המלחמה באוקראינה: לאחר הפצצות של כוחות רוסיים, גם הקהילה היהודית באודסה מצויה תחת מתקפה חסרת תקדים – ובתוכם גם 250 ילדים יהודים מבית היתומים בעיר.

סובלים מבעיה רפואית? ייתכן שמגיע לכם 6,400 ש”ח בכל חודש

הרב שלמה בקשט, מנהל בית היתומים סיפר בשיחה עם ג’ודי שלום ניר מוזס ברדיו 103: “יש לנו המון דאגות כרגע, אני בקשר עם כל חברי הקהילה, אנחנו לא יודעים מה יהיה בהמשך, אבל הילדים האלה – הם הסלע שיושב על הלב. יש לנו פה ילדים עם סיפור קשה מאוד. ילד שאמא שלו זרקה אותו בפח הזבל או ילד עם הורים נרקומנים. הסיפורים מזעזעים וכולם בלב שלנו”.

על מבצע הוצאת היתומים למקום בטוח – הסביר: “כרגע כולנו עולים על אוטובוסים אבל לא יודעים לאן נוסעים, המבצע הוא מורכב ולא לגמרי בטוח. הכנו מזון ותרופות לתקופה מספיק ארוכה, וסוגים שונים של מקומות מפלט, כי אין מקום אחד שיכול להכיל את כולנו. ההחלטות מתקבלות תוך כדי תנועה, הכל קורה מהרגע לרגע. הדברים מורכבים מאוד, אנחנו בקשר עם הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל ברמה הכי גבוהה”.

לשיחה הצטרפה בתו שירה בקשט, העובדת איתו, ושיתפה במצב הילדים: “המצב לא פשוט, אנחנו מנסים להרגיע את הילדים – הם שמעו פיצוצים ונבהלו. לקטנים אמרנו שהולכים לטיול. כל הזמן אמרנו להם שאנו לא עוזבים אותם, וזה הדבר הכי חשוב. אמרתי לבנות לפחות 10 פעמים שלעולם לא אעזוב אותן.

“מדובר בילדים מגיל 0 ועד לימודי האוניברסיטה, כולם אצלנו. היתמות מלווה בכל גיל, חרדת נטישה פתאום עולה בחזרה”.

היא הוסיפה:  “כבר חודש אנחנו מתכוננים מבחינה לוגיסטית למה שקורה עכשיו. קר מאוד כאן, אז לקחנו את הבגדים הכי חמים שיש ואת כל האוכל שהכנו”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי יכול לסייע ליצור איתו קשר
    27/02/2022 14:12
    איך אפשר ליצור איתו קשר?
  1. נשמח לקחת ילד או שניים אלינו. אני מקהילת ז’יטומיר, גרים בארץ ונשמח לעזור

  2. מנוסת היתומים
    27/02/2022 18:04
    לימורסבוני
  3. אני אשמח לאמץ יתום/ה

  4. מנוסת היתומים
    28/02/2022 23:29
    לימור סבוני
  5. איך אני מגיעה לרב באקשט?