צה”ל לבג”ץ: יופסקו החיפושים אחר חמץ בציוד האישי של חיילים בפסח

ההודעה נמסרה בתגובה לעתירה לבג"ץ שהגישו גופים אנטי דתיים, הדורשת לבטל את האיסור הגורף על הכנסת חמץ למחנות צה"ל בימי הפסח • דורשים לקבוע: הגבלות הכשרות יחולו על המטבחים, חדרי האוכל והקנטינות - אך לא על כל שטחי הבסיס
חיים טוויל
כ"ג אדר א' התשפ"ב / 24.02.2022 13:19

בתגובה לעתירה שהגישה קבוצת הורים לחיילים, המלווה על ידי עמותת חדו”ש ועמותת ‘הפורום החילוני’ –  הודיע צה”ל כי יחדול מעריכת חיפושים בציוד אישי ועל גופם של חיילים במסגרת ההכנות לפסח בבסיסים צבאיים.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

ההודעה נמסרה בתגובה לעתירה לבג”ץ שהגישו הגופים האנטי דתיים, הדורשת לבטל את האיסור הגורף על הכנסת חמץ למחנות צה”ל בימי הפסח ולקבוע כי הגבלות הכשרות יחולו על המטבחים, חדרי האוכל והקנטינות – אך לא על כל שטחי הבסיס.

בנובמבר 2021 הגישו הפורום החילוני, עמותת חדו”ש ו-14 הורים לילדים המשרתים בצבא או עתידים להתגייס בקרוב עתירה נגד צה”ל ושר הביטחון, בדרישה לתקן את פקודות הצבא כדי לאפשר לחיילים, קצינים ועובדי צה”ל שאינם שומרי כשרות להחזיק ולצרוך מזון שאינו כשר לפסח ברשות הפרט שלהם, מחוץ למתחמים שבהם הצבא מכין ומגיש מזון.

בעתירה נתבקש גם צו ביניים שיאסור על צה”ל לערוך חיפושים על גופם או בציודם הפרטי של חיילים.

העותרים מיוצגים על ידי עורכי הדין אורי רגב ושגיא אגמון. בעתירה פורטו מקרים רבים בהם נכפה על חיילים לאפשר חיפוש בחפציהם, ואף פריצה לתאים נעולים של חיילים ללא הסכמתם כחלק מביקורות חמץ של הרבנות הצבאית.

לקראת הדיון הצפוי בשבוע הבא התקבלה תגובת המדינה לעתירה. בתגובה מתנגדת אמנם המדינה להתיר החזקת וצריכת חמץ בבסיסי הצבא, גם ברשות הפרט, אך מצהירה כי בכוונת צה”ל לרענן את ההנחיות הנוגעות לעניין ביצוע חיפושים לאיתור מזון חמץ ולהבהיר כי בצה”ל אין לערוך בדיקות יזומות בחפצים האישיים של הנכנסים ליחידות הצבא ולמתקניו, ואף לא בתיקים אישיים של חיילים או על גופם לצורך איתור חמץ במהלך תקופת חג הפסח.

בהתאם, הודיעה המדינה כי חידוד בנושא צפוי להיות מופץ למפקדי צה”ל לקראת חג הפסח הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות