לפיד גינה המתקפה הרוסית: “הפרה חמורה” • שרנסקי: לדבר ברור יותר

שר החוץ יאיר לפיד החריף את הטון: ישראל מגנה את ההתקפה ונערכת לסייע הומניטרית לאוקראינה • "לישראל יש יחסים טובים עם רוסיה ועם אוקראינה ושמירה על שלום האזרחים הישראלים שם היא בראש סדר העדיפויות שלנו" • נתן שירנסקי: "היינו יהודי-חצר הרבה שנים. לא צריך להיות מדינת-חצר"
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשפ"ב / 24.02.2022 12:35

שר החוץ, יאיר לפיד, כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, והכריז באופן רשמי על העמדה הישראלית. הוא גינה את פעולותיה של רוסיה ואמר כי ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

בפתח דבריו החריף לפיד את הטון נגד רוסיה: “ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ישראל מגנה את ההתקפה, מוכנה ונערכת לסייע הומניטרית לאזרחי אוקראינה. ישראל היא מדינה למודת מלחמות, מלחמה אינה הדרך לפתור סכסוכים.

“השעות והימים הראשונים של כל מלחמה, הם גם הזמן האחרון שבו אפשר עדיין לעצור. לחזור לשולחן הדיונים, בתיווך המעצמות, ליישב את המחלוקות בדרכי שלום”.

הוא הוסיף: “לישראל יש יחסים עמוקים, ארוכים וטובים עם רוסיה ועם אוקראינה. יש עשרות אלפי ישראלים בשתי המדינות, יש מאות אלפי יהודים בשתי המדינות, שמירה על בטחונם ושלומם הם בראש מערכת השיקולים שלנו.

“בנוסף עלינו לשמור על בטחונם ושלומם של אנשי משרד החוץ, אנשי נתיב ואנשי הסוכנות הממוקמים באוקראינה. בשעות אלה, הם מסכנים את חייהם כדי להמשיך לתת סיוע ועזרה לכל ישראלי ולכל יהודי”.

לפיד קרא לישראלים לצאת מהמדינה: “בתחילת השבוע הוריתי לפנות את השגרירות שלנו בקייב, להעביר אותה למשרדים בעיר לבוב, סמוך לגבול הפולני. אני קורא לכל אזרח ישראלי לצאת מיד מאוקראינה ולהגיע למעברי הגבול כל עוד הדרכים פתוחות. קחו בחשבון שכבר עכשיו יש נהירת פליטים לכיוון הגבולות המערביים של אוקראינה.

“כרגע המרחב האווירי של אוקראינה סגור, ואין תנועת רכבות. נציגים קונסולרים של משרד החוץ הוצבו כבר בכל מעברי הגבול הסמוכים ללבוב, כדי לסייע לישראלים לצאת.

“מעברי הגבול בהם מוצבים אנשינו, הם מעבר מֶדִיקָה בגבול הפולני, מעבר וישְנֵה נֶמֵצְקֵה בגבול הסלובקי, מעבר זָהוּן להונגריה ומעבר סִירֶט לרומניה.

“תיאמנו מראש עם כל המדינות האלה – פולין, הונגריה, רומניה, סלובקיה ומולדובה – יציאת ישראלים בטוחה וחלקה. אני מודה מפה לממשלות שם על הסיוע והרצון הטוב”.

אסיר ציון לשעבר נתן שרנסקי בראיון באולפן לסיון רהב מאיר: “האמירה של ישראל נגד רוסיה ונגד פוטין צריכה להיות יותר ברורה. היינו יהודי-חצר הרבה שנים. לא צריך להיות מדינת-חצר. צריך להיות בצד הנכון של ההיסטוריה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפידון
    24/02/2022 14:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. או סוף סוף זה רציני, ועכשיו לפידון קטנטון ועלובון. מעשים!מעשים חביבי תטיל סקנציות על רוסיה וודקה רוסית מס נוסף 10% בקבוקים רוסיים לא 30 אג’אלא 1.20 ואז פוטין יחזור מיד לרוסיה ויפסיק להציק לאוקריינה.
    זבובון עלובון בעדר של פילים מי רואה אותך בכלל, בנט מציע לפוטין פסגה עם אוקרינה בישראל, ואתה מדבר חה חה חה חבורה של ג’וקים עלובים…

  2. צודק לפיד
    26/02/2022 22:04
    שמעון ביטון
  3. אנחנו בתור יהודים צריכים להיות בצד של הניאו נאצים מאוקראינה ובצד של מרצחי השואה האיומה