עוצר לילי בקייב • רוסיה: “השגנו את כל המטרות של היום” I מתעדכן

פוטין: "לא השאירו לנו ברירה אחרת" • ביידן: "פוטין בחר במלחמה וישלם את המחיר" • כוחות רוסיים מתקרבים לפאתי הבירה קייב, הוכרז על עוצר בעיר • הצבא הרוסי השתלט על שדה התעופה אנטונוב ליד קייב • הרוסים השתלטו גם על הכור הגרעיני בצ'רנוביל • דיווח מתעדכן מאוקראינה
חרדים 10
כ"ג אדר א' התשפ"ב / 24.02.2022 11:56

מלחמה באוקראינה: במהלך הלילה הורה הנשיא פוטין כי רוסיה יוצאת למבצע צבאי נגד אוקראינה בחבל דונבאס במזרח אוקראינה שמטרתו פירוז מנשק.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

הבוקר (חמישי), זמן קצר לאחר השעה 05:00, נשמעו פיצוצים ראשונים בבירה קייב והתפרסמו דיווחים על מתקפות במקומות נוספים.

התקשורת הממלכתית ברוסיה משבחת את ‘המבצע הצבאי’ באוקראינה, וכינתה אותו ‘התערבות צבאית בדונבאס’. כלי התקשורת במוסקבה מתעלמים מהתקפות הטילים על התשתיות ועל הערים ברחבי אוקראינה. לדוגמה, ערוץ החדשות “רוסיה-24″ דיווח ש”הניאו-לאומנים האוקראינים מחכים לרגע הנכון להכות ברוסיה”.

21:40: משרד הבריאות האוקראיני דיווח כי במהלך היממה האחרונה נהרגו 57 בני אדם ו-169 נוספים נפצעו.

21:07: סוכנות הפליטים של האו”ם: אלפי אוקראינים עברו למדינות שכנות ו-100,000 אוקראינים נמלטו מבתיהם לפי ההערכות ועדיין נמצאים במדינה.

20:55: ביידן בנאום ראשון מאז החלה הפלישה הרוסית: המתקפה הרוסית הייתה מתוכננת מראש והתפתחה במידה רבה כפי שצפינו. פוטין דחה את הדיפלומטיה. הוא בחר במלחמה, ועכשיו הוא ישלם את המחיר.

20:25: הקרמלין: פוטין שוחח בטלפון עם נשיא אירן אבראהים ראיסי על ההתפתחויות האחרונות באוקראינה. ראיסי הביע הבנה למבצע הצבאי הרוסי והטיל את האחריות על המערב.

20:11: המשטרה הודיעה כי עצרה 4 מפגינים במחאה מול שגרירות רוסיה בתל אביב.

20:00: בכירים אמריקנים רומזים שנשקלת מתקפת סייבר נרחבת על רוסיה אך החלטות סופיות לא התקבלו עדיין. מספר אתרים רוסיים ובהם RT  נפלו.

19:39: דיווח ברויטרס: עיר הנמל האוקראינית מריופול נמצאת תחת התקפה כבדה, מאות פיצוצים נשמעו.

19:24: יועצו של זלנסקי מאשר: הרוסים כבשו את אתר הכור הגרעיני לשעבר בצ’רנוביל – אינו יודע לומר מה המצב שם מבחינת בטיחות.

19:16: משרד ההגנה הרוסי מסר שהשמיד 86 מטרות יבשתיות באוקראינה ובכך השלים את משימותיו להיום, כך לפי דיווח באינטרפקס.

18:39: פוטין על הלחימה: “מה שקורה עכשיו זה צעד הכרחי, לא השאירו לנו אפשרות לעשות צעד אחר”.

18:37: שלומי אלישע, מנכ”ל הצלה אוקראינה,  בגלי צה”ל: “עיריית אומן החלה לפנות מאות משפחות מהעיר, הסכנה גדולה מאוד – יש באזור הרבה מחסני נשק והפיצוצים עזים. אני יכול לדמיין טנקים רוסיים ברחובות העיר”.

18:37:  דבורה לאה לבנהרץ, שליחת חב”ד לקייב, סיפרה לכאן חדשות: “הכי מפחיד זה חוסר הוודאות. בארץ יש אזעקה וברור לך לאן ללכת ומה קרה. כאן קודם שומעים פיצוצים, ואז אזעקה – ושקט, לא יודעים מה קרה. אין מקלטים, יש תחנות מטרו שיכולות לשמש לכך אבל הן לא מצוידות לשהות ארוכה”.

18:37: הנשיא האוקראיני זלנסקי מודה: “הרוסים השתלטו על שדה התעופה המשני ליד קייב”.

18:28: דיווח: בכירים אמריקנים צופים שקייב תיפול לידי הכוחות הרוסיים בתוך ימים

18:25:  משרד ההגנה הרוסי: תקפנו יעדים צבאיים בלבד, והשמדנו 18 מרכיבים של סוללות S-300 אוקראינית וסוללות טילי קרקע-אוויר מסוג BUK-M1. זלנסקי קרא לנאט”ו להכריז על אוקראינה כאזור אסור לטיסה.

18:19: הודעת ראש עיריית קייב על עוצר בבירת אוקראינה: העוצר יחל ב-22:00 בלילה ויימשך לפחות 7:00. התחבורה הציבורית לא תעבוד אבל תחנות המטרו ישמשו כמקלטים מסביב לשעון.

18:13: הרשויות הצבאיות באוקראינה מדווחות ש-20 מסוקים רוסים וכלי טיס מסוג MI-8 הביאו צנחנים לנמל התעופה הוסטומל שבאזור קייב

17:53: גורם רשמי בארצות הברית: רוסיה פלשה קרקעית מבלארוס לצפון-מערב קייב.

17:45: השלטון האוקראיני במחוז חרסון מודה: חלקים מהמחוז כבר לא בשליטתנו.

17:37: זלנסקי: האויב מתדקדם לאט באזור צ’רניהיב, איבדנו הרבה כלי טיס וכלי רכב משוריינים.

17:36: בכלי התקשורת הרוסי izvestia מפרסמים תמונות של חיילים אוקראינים שנכנעו לטענתם ונלקחו לשבי הרוסי.

17:00: נשיא אוקראינה התייחס לדיווחים על קרבות באזור צ’רנוביל: כוחות ההגנה שלנו נותנים את חייהם כי שהטרגדיה של האסון הגרעיני ב-1986 לא תתרחש שוב.

 

 

 

16:46: רוסיה: מתחילת המבצע השמדנו 74 בסיסים אוקראיניים, בהם 11 שדות תעופה, והפלנו לפחות 2 מטוסים סמוך לקייב. חמשת נוסעיו של אחד המטוסים נהרגו, גורלם של 14 נוסעי המטוס השני אינו ידוע עדיין.

16:45: הצבא הרוסי השתלט על שדה התעופה אנטונוב ליד קייב.

16:41: היועץ לשר הפנים באוקראינה: הכוחות הרוסים נכנסו לאזור תחנת הכוח הגרעינית בצ’רנוביל, והחריבו מתקן לאחסון פסולת גרעינית.

16:03 |שר ההגנה האוקראיני רזניקוב: צבא רוסיה איבד 6 מטוסים, 2 מסוקים ו-5 טנקים. סגנו הוסיף כי כמה חיילים רוסים נפלו בשבי

15:59: בנט בטקס סיום קורס קצינים בבה”ד 1: “מכאן אני פונה לאזרחי ישראל שעוד לא יצאו מאוקראינה: צאו כעת. בנוסף, כל יהודיה ויהודי, בכל מקום בעולם, יודעים שאנחנו מחכים להם כאן ושהדלת של מדינת ישראל תמיד פתוחה”.

15:53: באוקראינה מדווחים ש-4 בני אדם נהרגו ו-10 נוספים נפצעו מפגיעת פגז רוסי בבית החולים בוהלדאר שבאזור דונייצק. באוקראינה טוענים שרוסיה ביצעה יותר מ-200 מתקפת מתחילת היום.

15:45: מטוס צבאי נוסף של צבא אוקראינה התרסק, הטייסים ושאר אנשי הצוות הצליחו להיחלץ.

15:42: שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו לכוחותיו: “התייחסו בכבוד לחיילים האוקראינים הנלקחים בשבי”.

15:30:  אוקראינה: כעת מתנהל קרב על השליטה בנמל התעופה השני של קייב (HOSTOMEL המשמש למטענים).

15:23: הצבא האוקראיני: רוסיה ערכה עד כה יותר מ-30 תקיפות אוויר על מטרות צבאיות ואזרחיות, לא רק מהאוויר.

14:52: כוחות ההצלה האוקראינים: מטוס צבאי אוקראיני ועליו 14 אנשי צוות התרסק ליד קייב.

14:36: מסוק אוקראיני הופל על ידי צבא רוסיה, חמשת אנשי הצוות נהרגו במקום.

14:13: יועץ לנשיא אוקראינה אומר שכוחות רוסים הוצנחו ומנסים לחדור לרובע הממשלתי בקייב.

13:57: הצבא האוקראיני: רוסיה ערכה עד כה יותר מ-30 תקיפות אוויר על מטרות צבאיות ואזרחיות, לא רק מהאוויר.

וידאו: יוטיוב DER SPIEGEL

13:37: עשרות מטוסים רוסיים מפציצים את נמל התעופה אנטונוב ליד בירת אוקראינה, קייב. באוקראינה מדווחים: “כוחות רוסים מנסים לפרוץ לקייב”.

13:33:אוקראינה פגעה והפילה שלושה מסוקים של הצבא הרוסי, שתקפו את שדה התעופה הצבאי סמוך לקייב.

13:33: כתב ה”בילד” הגרמני: קרסה החזית האוקראינית בחרסון, עיר נמל בדרום אוקראינה השוכנת לחופי הים השחור. כוחות רוסיים הגיעו לנהר הדנייפר, שנמצא במרכז המדינה.

13:12: דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב: “צריך לנקות את אוקראינה מנאצים”.

13:00: דיווח: 18 הרוגים לפחות במתקפת טילים על אודסה. אוקראינה אמרה כי היא עומדת בפני גל שני של תקיפות טילים בשטחה בשעה האחרונה – וביקשה מטורקיה שתסגור את מיצרי הבוספורוס והדרדנלים בפני ספינות מלחמה רוסיות שמשתמשות במעברים כדי להיכנס לים השחור.

13:00: דיווח ברוסיה: שתי אוניות משא רוסיות נפגעו מטיל אוקראיני בים אזוב. יש נפגעים.

12:55: עדי ראייה בקייב מדווחים על עשן המיתמר מעל בניין המשמש את המודיעין האוקראיני בקייב.

12:37: אחד מיועציו של נשיא אוקראינה זלנסקי טוען שאוקראינה נמצאת תחת מתקפת טילים נוספת של רוסיה.

הרב אסמן מקייב. צילום: באדיבות המצלם

12:18:  שר החוץ יאיר לפיד: “ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ישראל מגנה את המתקפה. יש זמן ליישב את המחלוקות. לישראל יש יחסים טובים עם רוסיה ועם אוקראינה ושמירה על שלום האזרחים הישראלים שם בראש סדר העדיפויות שלנו”.

12:13: “לא דואגים”: הרב משה וובר, משלוחי חב”ד בדנייפרו ומנהל רשת ‘כולל תורה’, במסר מרגיע לאחר תפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי בעיר.

12:00: הרב הראשי לישראל, הגר”ד לאו שוחח בדקות האחרונות עם הרב משה אסמן והרב יעקב בלייך מאוקראינה. הרב הראשי שמע מהם על התחושות של הקהילות בעקבות המלחמה שפרצה הבוקר ו”ההתמודדות הלא פשוטה שהם עוברים בשעות קשות אלו”.

הרב הראשי חיזק את הרבנים באוקראינה ואמר כי “בשעות אלו כל עם ישראל נמצא לצדכם, מתפללים עבורכם ומייחלים לסיום המלחמה ללא אבדות נוספות”.

הרב הודיע לרבנים כי הוא וצוות הלשכה יהיו זמינים לכל דבר בימים הקרובים עבור הקהילות באוקראינה.

11:55: יועץ לנשיא אוקראינה: יותר מ-40 חיילים אוקראינים נהרגו וכמה עשרות נפצעו.

11:45: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס למצב בנאום מיוחד לאומה: “אל תפיצו דיסאינפורמציה. הסבנו לאויב אבדות קשות, נחלק נשק לכל מי שירצה ויוכל לתמוך בצבא בכיכרות הערים. רוסיה תקפה אותנו כמו שהנאצים עשו במלחמת העולם השנייה, ניתקנו את היחסים הדיפלומטיים איתה”.

בהמשך זלנסקי פנה ישירות לאזרחי רוסיה: “אנחנו יודעים שזה לא ניכר בתקשורת שלכם, אבל אי אפשר לחסום היסטוריה. גם הרוסים יידעו את האמת”.

11:40: שירותי החירום באוקראינה עידכנו כי ילד נהרג בהפצצת בניין דירות באזור חרקוב שבמזרח המדינה.

11:40: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד דנים מהבוקר בשאלה האם להחריף את התגובה הישראלית,בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.  בערב צפוי בנט לקיים דיון בקריה בתל אביב עם השר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ובכירים נוספים.

11:10: נשיא המדינה יצחק הרצוג, שנחת הבוקר באתונה לקראת סבב פגישות, התייחס למצב באירופה: “זהו ללא ספק רגע היסטורי מורכב מאוד. גם אני חש הבוקר עצב רב וחושש לטרגדיה הומניטרית. אני מתפלל כמו רבים בכל העולם שהשלום יחזור לאוקראינה ורוסיה. ישראל, כפי שנמסר על ידי ממשלתנו, תומכת בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה”.

11:00: ההערכה היא כי באוקראינה עדיין נמצאים כ-8,000 ישראלים. שגריר ישראל במדינה, מיכאל ברודסקי, אמר הבוקר בריאיון לעקיבא נוביק ורועי שרון ברשת ב: “פונים לישראלים להגיע עצמאית למעברי הגבול ולחצות את הגבול לפולין. אנחנו נערכים בצד הפולני לקלוט ישראלים ולסייע להם לטוס לארץ. מקבלים עשרות ומאות טלפונים, וכרגע נשארים פה”.

11:00: מנהל איחוד הצלה באוקראינה, הלל כהן, אמר בריאיון לרועי שרון ועקיבא נוביק ברשת ב’: “המשפחה שלי עזבה את קייב ביום חמישי לישראל אחרי 23 שנה, אני עברתי לאודסה, הרגשתי שאני חייב להישאר קרוב לבני הקהילה היהודית. כרגע יש שקט מפחיד – אף אחד לא זז מהבית”.

10:55: גיאורגי יאלזרוב מאשדוד שמבקר בקייב, אמר בריאיון לשליח ‘כאן חדשות’ לקייב דב גיל ההר: “באתי לבקר חבר לפני שבוע, לא ידעתי שיש בעיה. חשבתי שאצלנו יותר מסוכן. הטיסה שלי הייתה אמורה להיות ב-8 בערב, היא לא תהיה”.

ישראלית אחרת שמבקרת בקייב, יהודית מירב, סיפרה בריאיון לתוכנית הבוקר הזה ברשת ב’ כי טיסתה חזרה לישראל בוטלה: “אין ספק שלקחנו את הסיכון, אבל הייתי אופטימית. בקייב הכול מתנהל רגיל”.

10:45: בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי צבא אוקראינה אומר שכ-50 רוסים נהרגו בתגובה למתקפות. כמו כן, שישה מטוסים הושמדו במזרח אוקראינה.

10:40: עיריית אומן הודיעה שאדם אחד נהרג בשטחה לאחר הפצצות הרוסים באזור.

10:13: תושב חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, סיפר לרשת רויטרס על “פאניקה” בעיר בעקבות הפלישה. העד סיפר שהחלונות בביתו רעדו מקולות הפיצוצים.

10:00 – הרב לירון אדרי, המתגורר בקייב, תיעד טנקים מחוץ לבירה האוקראינית בזמן שנסע לכיוון פנים המדינה: “התעוררנו לקולות ירי, הפצצה ארטילרית כבדה”.

 

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות