העיתונאי שמדווח מקייב בשש שפות ומלהיב את הרשתות • צפו

פיליפ קרוטר, כתב סוכנות הידיעות AP, מסקר מקייב את ההסלמה בין אוקראינה לרוסיה - ומלהיב מיליונים • הסיבה? הוא מדווח בשטף למגוון רשתות טלוויזיה בשש שפות שונות: אנגלית, לוקסמבורגית, פורטוגזית, ספרדית, צרפתית וגרמנית • הגולשים מפנקים ב'לייקים' ומתמוגגים: 'מדהים!'
נתן פרל
כ"ב אדר א' התשפ"ב / 23.02.2022 19:28

פיליפ קרוטר הוא כתב סוכנות הידיעות AP שנשלח לקייב, כדי לסקר את ההסלמה בין אוקראינה לרוסיה.

יוקר המחיה? כך את יכולה לייצר לעצמך עוד הכנסה יציבה ובטוחה

בחשבון הטוויטר שלו הוא מעלה שלו קטעים בהם הוא מדווח על המתרחש בשידור חי מכיכר החירות של בירת אוקראינה,  בלא פחות משש שפות – למגוון של רשתות טלוויזיה, כאשר בכל פעם הוא עם המיקרופון המתאים.

קרוטר, בן 41,  דובר  אנגלית, לוקסמבורגית, פורטוגזית, ספרדית, צרפתית וגרמנית. במהלך השידור הוא מדבר בנינוחות בכל שפה ועם המבטא הנכון.

על פי חשבון האינסטגרם שלו, בימים אלה הוא מנסה ללמוד את השפה השביעית – ערבית.

הסירטונים שלו מלהיבים את הגולשים ברשתות החברתיות והוא זוכה לאלפי שיתופים ותגובות.

הצופים  המומים מהרב-לשוניות שלו, כשאחד כתב: ‘מדהים!’ בעוד אחר הוסיף: “אני מתפעל ממי שיכול לדבר כל כך הרבה שפות, שלאוזן הלא מאומנת שלי נשמע שוטף”.

אדם אחר כתב: “בתור אדם שבקושי יכול לדבר בשפה שלי, זה מאוד מרשים”. והיו גולשים שהגיבו: “הבחור הזה הוא כנראה סוג של מרגל-על במשרה חלקית” ו”אתה פשוט מבריק”.

גולש נוסף התלוצץ: “אתה אמור לקבל שש משכורות”.

כמה צופים אפילו לא היו מודעים לכך שלוקסמבורג היא שפה.

קראוטר נולד בלוקסמבורג לאב בריטי ולאם גרמנייה. אביו דיבר אליו רק אנגלית ואמו דיברה אליו רק גרמנית.

הוא התחנך בלוקסמבורג, כך שהוא שולט כמו כל אחד במדינה בכל ארבע השפות: צרפתית, גרמנית, אנגלית ולוקסמבורגית. בגיל 14, הוא התחיל ללמוד ספרדית מתוך עניין בכדורגל ספרדי. במהלך שנת הפסקה לאחר התיכון, הוא נסע לברצלונה שם למד קצת קטלאנית. הוא למד פורטוגזית בקינגס קולג’ בלונדון, שם סיים לימודים היספנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות