“פורעים חיללו את המצבות”: מופע של שנאה בבית עלמין באוקראינה

לוחות זיכרון ומצבות הושחתו, במעשי ונדליזם אנטישמים בבית העלמין בז'פרוז'ה שבאוקראינה • המשטרה חוקרת • שליח חב"ד ורב העיר הרב נחום ערנטרוי: "קרובי משפחה של הנפטרים שקבורים תחת המצבות הללו המומים ומזועזעים"
נתן פרל
כ"ב אדר א' התשפ"ב / 23.02.2022 15:37

עשרות לוחות זיכרון חוללו ומצבות הושחתו, תוך ונדליזם אנטישמי בבית העלמין בז’פרוז’ה שבאוקראינה.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

המשטרה המקומית פתחה בחקירה.

שליח חב”ד ורב העיר, הרב נחום ערנטרוי אמר לאתר COL: “מדובר על החלקה היהודית בתוך בית העלמין העירוני, בו ישנם כ-9,000 קברים יהודים, ואנו לא יודעים מה המקור של הוונדליזם, אך זה התגלה לנו בימים האחרונים”.

הוא הוסיף: “אני בקשר רצוף עם גורמי הביטחון והמשטרה – ואני חייב לציין את עבודתם לשבח. הם לקחו זאת ברצינות גמורה ופועלים לתפוס את הפושעים. יתרה מכך, הם הוסיפו, כי יעזרו לקהילה היהודית לשקם את ההריסות”.

הרב מספר, כי “בשנת 2014, בפעם האחרונה שהייתה פה מהפיכה, אלמונים השליכו בקבוקי תבערה על בניין בית הכנסת החדש שלנו. וכעת, אני לא יודע אם זה מקרי – בשל אווירת המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, הפורעים החליטו לשבור וחלל מצבות בבית עלמין, דבר שמזעזע כל אדם. ישנם קרובי משפחה של אלו הקבורים תחת המצבות שנופצו והם היו המומים ומזועזעים.

“כפי שהדגשתי, המשטרה נכנסה לעובי הקורה ואני בוטח בה. זה לא מעשה שקשור לשלטון, אלא לפרובוקציה של תושבים. מאחל לימים יותר רגועים ברחובות העיר, ושלא נדע עוד מקרי אנטישמיות כאלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות