בקואליציה מתוסכלים: כחול לבן תחרים גם היום את רוב ההצבעות בכנסת

בעקבות החרפת המאבק של שר הביטחון להעלאת הפנסיות של אנשי הקבע - 'כחול לבן' הודיעה כי לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום בכנסת: "לא נתפשר על ביטחון ישראל" • האופוזיציה: "אפשר לנצח את היום אם כולנו נעבוד ביחד"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר א' התשפ"ב / 23.02.2022 11:49

סיעת כחול לבן הודיעה כי לא תשתתף בחקיקה הפרטית היום (רביעי) בכנסת, ולא תיקח חלק בהצבעות – פרט לשלושה נושאים שיש בהם, לדברי הסיעה, פגיעה מהותית או מיידית באם יעברו, ובהן תתנגד כחול לבן יחד עם הקואליציה.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

שר הביטחון בני גנץ אמר: “כחול לבן ואני לא נתפשר על העברת החוקים והחלטות הממשלה שהתקבלו ונוגעות באופן ישיר לביטחון ישראל, עוצמת צה”ל ועתידו ודמותה של החברה הישראלית”.

ההצבעות להן תתנגד כחול לבן:

• הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון – הגבלת כהונת שופט בית המשפט העליון).

• “הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בעניין הכפלת מחיר הצוללות”.

• הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון – הקבלת התקופה המרבית לכהונת שופט בית המשפט העליון למשך כהונת ראש ממשלה).

גורמים בכירים בקואליציה אמרו מוקדם יותר היום: “אנחנו מפסיקים להתנהל מול איומים. זה הכול או כלום – או שכחול לבן תבוא להצבעות או שנשחרר את כולם”.

אם האיום יתממש, כל חוקי האופוזיציה יעברו היום ללא אבחנה, ובהם גם הצעת החוק של ח”כ דודי אמסלם, שמבקשת להקים ועדת חקירה בעניין פרשת המימד החמישי.

באופוזיציה ערים לזעזועים בקואליציה – ובהודעה שנשלחה הבוקר בקבוצה של חברי כנסת מהליכוד, הובהר להם כי אין אישור לקיזוזים היום.

“הקואליציה, כפי שאתם יודעים, שברירית מאוד. ההצבעות היום ממש על חודו של קול מכיוון שחסרים להם שני אנשים. אפשר לנצח את היום אם כולנו נעבוד ביחד ונגיע בזמן להצבעות. מי שיעשה דין לעצמו, למעשה מציל את הקואליציה מליפול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות