מינוי זועבי • השר הנדל: היא תייצג אותנו? סמוטריץ’: נגמרו לי המילים

הח"כ ממרצ שמונתה לקונסולית בשנגחאי: "בטוחה שלפיד מינה אותי בגלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי" • סמוטריץ: "זה כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו. שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית"
אריה ריבקינד
כ"ב אדר א' התשפ"ב / 23.02.2022 10:52

לאחר שמונתה לקונסולית בשנגחאי:  חברת הכנסת ג’ידא רינאוי זועבי ממרצ נשאלה הבוקר (רביעי) מה תעשה כשיושמע באירוע שיתקיים בקונסוליה ההמנון של ישראל.

 

בריאיון ל’קלמן ליברמן’ ברשת ב – היא השיבה: “אני לא מכירה את ההמנון בעל פה, הביטוי ‘נפש יהודי’ מדיר אותי”.

חברת הכנסת ממרצ התייחסה לטענות שמינויה נועד למנוע בלגן בקואליציה. “אני בטוחה שאין קשר. אני בטוחה שלפיד מינה אותי בגלל היכולות הדיפלומטיות והאישיות שלי”, טענה. “זה חלק ממינויים לא מובנים מאליהם שאומרים לחברה הערבית – אתם יכולים להיות בתפקידים הבכירים ביותר”.

חברת הכנסת ממרצ עוררה סערה בקואליציה לאחרונה, לאחר שהצביעה נגד חוק הגיוס, וגרמה להפלתו בקריאה ראשונה. “היו לי כמה הצבעות שבהן העברתי מסר עבור הציבור הערבי”, אמרה הבוקר. “כפוליטיקאית, ייצגתי נאמנה את הציבור הערבי. כעת אני אייצג נאמנה את שיתוף הפעולה הכלכלי בין סין לישראל”.

ח”כ רינאוי זועבי נשאלה על עמדתה בנוגע להפרת זכויות האדם בסין – והשיבה: “השגרירות הישראלית מתעסקת בעיקר בנושאים הפוליטיים והגיאו-פוליטיים. כקונסולית אתעסק בעיקר בנושאים כלכליים כמו הייטק, תעשייה מסחר וגם תרבות”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ תקף הבוקר את ההחלטה של שר החוץ למנות את ח”כ רינאוי זועבי לקונסולית בשנחאי: “לא הגבתי אתמול להחלטה של לפיד למנות את זועבי לקונסולית בשנחאי פשוט כי באמת נגמרו לי המילים. זה כאילו שאין תהום שהממשלה הזו לא תידרדר אליו. שחיתות שלטונית, ציונית ומוסרית. השאלה היא האם יש קו אדום שבו מי שבעבר הגדירו עצמם אנשי ימין יעצרו בו. למרבה הצער כרגע זה לא נראה ככה”.

שר התקשורת יועז הנדל ביקר בחריפות את מינויה של ח”כ ג’ידא רינאוי זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי: “לא יעלה על הדעת שאדם עם עמדות לא ציוניות כמותה יהיה הפנים של ישראל במדינה חשובה בעולם, אדם עם עמדות לא ציוניות לא יכול לייצג את ישראל בעולם”, צוטט השר בחדשות 12.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמוטריץ והמצביעים שלו אשמים
    23/02/2022 12:09
    דודו
  1. יכל להקים קואליציה עם ביבי ורעם ולהשאיר בחוץ אתכל האנטישמים אך לא שמע לרבנים

  2. זועבי
    24/02/2022 00:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למה היא דווקה שישלחו את טיבי זועבי מהמרמרה או את המרגל מהחזבאלה חסרים חמורים וחמורות…