שלוש וחצי שנים אחרי המעצר: זהו גזר הדין שקיבלה ‘האם המזריקה’

ביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר היום תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי סמלי על תושבת שכונה חרדית בבירה, כיום בת 34, שכונתה עם התפוצצות הפרשה לפני יותר מ-3 וחצי שנים -  "האם המזריקה" • מאז מעצרה היא עברה שיקום והיא קיבלה עונש קל, במסגרת הסדר הטיעון
חרדים 10
כ"ב אדר א' התשפ"ב / 23.02.2022 02:53

סגן נשיא ביהמ”ש המחוזי בירושלים, השופט רפי כרמל, גזר היום (שלישי) תשעה חודשי עבודות שירות ופיצוי לבנה על תושבת שכונה חרדית בבירה, כיום בת 34, שכונתה עם התפוצצות הפרשה לפני יותר מ-3 וחצי שנים –  “האם המזריקה”.

הפרשה נחשפה לאחר מעצר האם, שצולמה בסתר בבית החולים כשהיא היא מזריקה אינסולין לבנה בן השנה, במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים.

האישה הודתה במסגרת הסדר טיעון והורשעה כי הזריקה לבנה אינסולין בארבעה מקרים, באמצעות מזרק שהביאה עמה, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה – מצב של תת סוכר, שבמהלכו קיימת סכנה מידית לנזק מוחי עקב אי אספקת סוכר לתאי המוח ומוות של תאי עצב במוח כתוצאה מכך. מצב ממושך של תת סוכר, עשרות דקות – יכול לגרום נזק מוחי קשה ואף מוות..

לאחר משפט ארוך, לצד הליך שיקום, קיבל בית המשפט את הסדר הטיעון וגזר עליה, כאמור, עבודות שירות ופיצוי סמלי של 1,000 שקלים לבנה.

עו”ד שמוליק ברזילי, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמר: “הסכמתנו לעונש עליו המליץ שירות המבחן, נגזרה משרשרת נסיבות ייחודיות שהתקיימו בו, ובהן אבחנת הנאשמת על ידי הפסיכיאטר המחוזי כמי שביצעה את המעשים על רקע הפרעה נפשית והתגייסותה לטיפול ממושך שגם נשא פירות.

“בנסיבות החריגות סברנו שהפסקת הפגיעה, נטילת האחריות, חשיפת ההפרעה והטיפול הממושך, יחד עם העונש שהוטל, הינו המענה הראוי”.

על פי כתב האישום שהוגש לפני שלוש וחצי שנים, לנאשמת ובעלה יש 10 ילדים, ביניהם תינוק – שהיה אז כבן שנה, שנולד כפג, וסובל ממספר סיבוכים רפואיים.

התינוק אושפז בבית החולים שערי צדק, לאחר שהאם דיווחה כי הוא סובל מפרכוסים, ובמהלך אשפוז זה בוצע בו ניתוח. בהמשך ושפז הפעוט בבית חולים שיקומי.

ב-14.6.18, פנתה הנאשמת אל רופאת המשפחה שלה ומסרה לה בכזב כי בעת ששהה הפעוט בבית החולים השיקומי אירע שהסוכר בדמו ירד למצב של היפוגליקמיה.

רופאת המשפחה הורתה לנאשמת לבדוק את הסוכר בדמו של הפעוט, ולהגיע עמו למיון במקרה של היפוגליקמיה. למחרת, ב-15.6.18, הגיעה האם עם התינוק לחדר המיון בבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מהיפוגליקמיה, ונוכח מצבו אושפז הפעוט בבית החולים.

במהלך תקופת האשפוז, נכתב אז בכתב האישום, הזריקה האם לתינוק אינסולין מספר פעמים באמצעות מזרק שהביאה עימה מבעוד מועד למטרה זו, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה. בעקבות ירידת הסוכר, חיבר הצוות הרפואי את הפעוט למכשיר אינפוזיה. הנאשמת חיבלה במכשיר האינפוזיה בכך שלחצה תחילה על כפתור הכיבוי, ובהמשך עשתה חור באמצעות פיה בצינור העירוי.

לפעוט שהוזרק אינסולין יש נכות של 100% מביטוח לאומי בשל מצבו, עוד לפני אירוע ההזרקה, ולכן לא יוחסה לאם הכוונה לקבל קצבאות מביטוח לאומי בהקשר זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חולת נפש זה ברור
    23/02/2022 11:11
    חנה
  1. למה לא לוקחים להם את הילדים לרווחה. הם חייבים מעקב