השר כהנא נענה לקריאת הרבנים הראשים: “נדון יחד על מתווה הגיור”

אחרי שהרבנים הראשיים נסוגו מהחרם - שר הדתות שיגר מכתב: "הגיור במדינת ישראל צריך לחסות תחת כנפי הרבנות הראשית. שמחתי עד מאוד לקבל את פנייתכם. אני מקווה להמשיך ולקיים את השיח כדי להגיע להסכמות ולתמיכה מלאה של הרבנים הראשיים במתווה המוצע"
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשפ"ב / 22.02.2022 20:03

אחרי שהחרם הוסר: השר לשירותי דת, מתן כהנא, שיגר הערב (שלישי) מכתב לרבנים הראשיים, בו כתב “שמחתי עד מאוד לקבל את פנייתכם”, לקיים עימו דיונים לגיבוש מתווה שיאפשר לרבני ערים להקים בתי דין לגיור.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

כהנא כתב לרב דוד לאו ולראשל”צ הרב יצחק יוסף: “אתגר הגיור במדינת ישראל הוא אתגר לאומי. לנגד עיני, עומד הרצון לקדם את המשימה הלאומית הזו מתוך חרדת קודש. אני מאמין כי הגיור במדינת ישראל צריך לחסות תחת כנפי הרבנות הראשית”.

השר הזכיר כי במשך כל הליך החקיקה ביקש לקיים שיח עם הרבנים הראשיים. “לשמחתי שיח כזה אף התקיים. על כן, שמחתי עד מאוד לקבל את פנייתכם לדון יחד בהצעת מתווה גיור רבני ערים, בכדי לתת מענה לאתגר הגיור הגדול אשר מדינת ישראל ניצבת בפניו.

”אני מקווה להמשיך ולקיים את השיח כדי להגיע להסכמות ולתמיכה מלאה של הרבנים הראשיים במתווה המוצע. עיני הציבור בישראל נשואות אלינו. אני סבור כי חובתנו לפעול ככל יכולתנו למען שמירת זהותה היהודית של מדינת ישראל’.

”רבותיי, עתיד עם ישראל על הפרק ואף אני, יחד עם מעלת כבוד תורתכם, מודע לגודל השעה והצורך ומושיט את ידי לשיח”.

כפי שדווח בחרדים 10, הרבנים הראשיים שיגרו ביום ראשון מכתב לממשלת ישראל, בו קראו לה לעצור את קידומו של חוק הגיור שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה.

“שמענו שממשלת ישראל עומדת לדון בהצעת החוק שעניינה ‘הצעת החלטה להקמת מותבי גיור מקומיים'”, כתבו הרבנים. “איננו מקילים ראש בעובדה שמטרת החוק להקל על הליכי הגיור, אולם כפי שכבר נאמר ‘כוונתכם רצויה אבל מעשיכם אינם רצויים’. החוק שעליו ידונו היום נעשה שלא בתאום עם גורמים ברבנות הראשית לישראל ובניגוד לעמדתה”.

הרבנים הראשיים כינו את החוק “הונאת הגר” והדגישו: “הניסיונות שלנו למנוע את ההליך המסוכן הזה עלו עד כה בתוהו, יוזמי החוק התעלמו באופן מוחלט מעמדת הרבנות הראשית למרות שהיא הוצגה בפניהם והם שינו רק כמה שינויים קוסמטיים, לא מהותיים”.

הרבנים הציעו: “אנו קוראים לכם לעצור את ההליך ולהקים גוף משותף שיציע הצעת חוק שיענה על המצוקות מתוך שמירה על אחדות העם ולא לגרום להפרדה ולקרע בעם שאחריתו מי ישורנו”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוצמת החוצפה
    22/02/2022 22:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שימו לב לרמת הזלזול של כהנא ברבני ישראל שמוכן ברוב טובו וחסדו לדון עמם כדי ש”יסכימו למתווה המוצע”.