ומי הגן על החרדים מול השנאה? צפו בנאום הרותח של משה ליאון

סוער במועצת העיר ירושלים • בניגוד להרגלו, השיב משה ליאון להצעה לסדר שהגישה סיעת 'התעוררות': "למה צריך ללכת סחור-סחור. בא נשים את הדברים על השולחן. מה שסיעת 'התעוררות' רוצה זה להרחיק את החרדים מהעיר ולדחוק את רגליהם. תפסיקו לכבס מילים. זה לא יקרה"
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשפ"ב / 22.02.2022 19:41

חברי סיעת ‘התעוררות’ שהגישו הצעה לסדר במועצת העיר ירושלים, לא תכננו שכך יסתיים האירוע.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

בדרך כלל ההצעות לסדר הפרובוקטיביות שלהם לא נענות מצד ראש העיר. אבל הפעם, בהצעה לסדר שעסקה במהלך אסטרטגי להשאיר את האוכלוסייה היצרנית בעיר, משה ליאון הגיב באופן חריג, כשהחליט  לחשוף את המניע שמאחורי ההצעה האנטי חרדית.

“אני רוצה לנצל את ההצעה לסדר הזו בשביל לומר כמה מילים. ההצעה לסדר הזו היא בסך הכל מכבסת מילים. באים לפה, לשולחן המועצה, ובמילים יפות מציעים להפלות בין ציבורים במטרה לעודד הגירה שלילית של ציבורים מסוימים ולעודד אוכלוסייה אחרת להישאר בעיר.

“אתם יודעים מה, למה צריך ללכת סחור-סחור. בא נשים את הדברים על השולחן. מה שסיעת ‘התעוררות’ רוצה זה להרחיק את החרדים מהעיר. אפשר לעטוף את זה במילים יפות כמו דאגה ל’אוכלוסייה היצרנית’, ואפשר לקרוא לילד בשמו: שנאת חרדים.

“בפתח הדברים אני רוצה לומר: אני רוצה פה בעיר את כולם. אני מברך כל זוג צעיר שבוחר לקבוע את מקום מגוריו בירושלים. אני שמח עם האברכים והסטודנטים, עם האשכנזים והמזרחים, עם תושבי מרכז העיר ותושבי השכונות. עם כולם. ובאותה מידה.

“אנחנו משקיעים בכל המגזרים וכן, גם בציבור החרדי.

“בימים אלו אני עוסק בהשגת תקציב שיאפשר לימודי היי-טק מוכרים בסמינרים החרדיים, מה שיביא מאות משרות בכירות וכלכליות לעיר, דווקא מהאוכלוסייה החרדית, אני נפגש עם מנכ”לי חברות ההי טק הגדולות בישראל ומעודד אותם לפתוח פה מרכזי מחקר ופיתוח. והם? תאמינו או לא, רוצים כח עבודה דווקא מהמגזר החרדי.

“אז במקום לבוא הנה בגישה מתנשאת נגד ציבור שלם, להביא הצעות פופוליסטיות שנועדו להפלות בין ציבורים ולדחוק את רגליהם, אנחנו עושים. כמובן שאני מבקש להוריד את ההצעה הזו מסדר היום”.

חברי המועצה החרדיים הצטרפו לקריאות של ראש העיר ובירכו אותו על העמדה התקיפה שהציב נגד ההסתה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות