למה הח”כית החדשה של מרצ “נרגשת עד דמעות” בכל ערב שבת

קטי פיאסצקי-מורג, חברת מועצת עיריית בת ים, תהיה הח"כית החדשה של מרצ - אחרי יציאת ח"כ ג'ידא רינאוי-זועבי לסין • לאורך השנים היא השמיעה לא מעט אמירות שנויות במחלוקת: הגדירה את בנט כ'אסון', והביעה מורת רוח על שערוץ הפעוטות משבית שידוריו ביום הכיפורים
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשפ"ב / 22.02.2022 20:34

עם פרסום ההחלטה של יאיר לפיד למנות את ח”כ ג’ידא רינאוי-זועבי, ‘הח”כית המורדת’ ממרצ, לקונסולית הכללית של ישראל בשנחאי – המועמדת ההבאה ברשימת מרצ, קטי פיאסצקי-מורג, מתחילה להתכונן לכניסה לכנסת.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

קטי פיאסצקי, שנבחרה במקום העשירי ברשימת מרצ בבחירות האחרונות, מכהנת כחברת מועצה בעיר מגוריה בת ים ויו”ר מרצ בעיר. היא בת 38, נשואה לדרור מורג, ראש המטה של השרה לאיכות הסביבה תמר זנדברג, ולהם שתי בנות.

עדיין לא ידוע מתי רינאוי-זועבי תפרוש מהכנסת והבאה בתור תושבע.

אלא שכעת נחשפים ציוצים של פיאסצקי, שאולי עם חלקם היא לא תחוש בנוח. בחלק מהם היא תוקפת את מי שצפוי להיות השותף החדש שלה בקואליציה – ראש הממשלה, נפתלי בנט.

כך, למשל, בחודש אוגוסט 2020 צייצה פיאסצקי-מורג בחשבון הטוויטר: “אם יש דבר שאני לא אסלח עליו לביבי, זה שהוא גרם לי לשבריר שניה לא לסלוד מנפתלי בנט”.

שנה קודם לכן, בספטמבר 2019, הגיבה פיאסצקי-מורג לציוץ של בנט, בו כתב כי הוא אינו פוסל ישיבה בממשלת אחדות, ותקפה אותו: “לא הבנתי, מה הקשר בינך לבין מדינה דמוקרטית?”

בחודש פברואר 2015 היא השוותה בין נפתלי בנט לבין מנהיג משטר נאצי: “אני לא מבינה מה השמאל מתלהם כנגד בנט שהוא לא אסון לחברה הישראלית, הרי מישהו צריך ללמד את תלמידי ישראל על נאציזם וגזענות”.

בינואר 2014 היא שיתפה פוסט בו כתב נפתלי בנט “למה אסור לתת לפלסטינים לשלוט על יהודים? כי הם יהרגו אותם” – וכתבה: “אם מישהו לא יהודי היה רושם ‘למה אסור ליהודים לשלוט על? כי הם יהרגו אותם’? כולם היו זועקים שיש אנטישמיות. גזענות היא גזענות, לא משנה כלפי היא מופנית ככה גם הסתה”.

לצד דעות שגרתיות של חברה במפלגת מרצ, היו לה גם אמירות שנויות במחלוקת לאורך השנים.  בין היתר, היא השוותה בין המשטרה לפלוגות הסער הנאציות,

ביום כיפור 2019 היא הביעה מורת רוח על שערוץ הפעוטות ‘בייבי’ משבית את שידוריו ליום אחד בשנה – יום הכיפורים. היא שיתפה את מסך הערוץ מיום כיפור וכתבה: “העולם השתגע”.

אבל מסתבר שיש לה גם צד אחר. בציוץ משנת 2021 היא כתבה: “הרגע האהוב עליי בשבוע הוא לעמוד בחלון המטבח בערב שבת עם ג’וינט ולהקשיב למוסיקה החסידית הבוקעת מהרמקולים שבשכונה החרדית השכנה. האנשים צועדים לבתי הכנסת והמוסיקה מלווה אותם ומנגנת עד לצפירה שמכריזה שהשבת הגיעה. בכל שבוע מחדש, מסיבה לא ברורה, אני נרגשת עד דמעות”.

ח”כ שמחה רוטמו הגיב לה על הציוץ הזה: “‘נרגשת עד דמעות מסיבה לא ברורה…’ אחותי, הסיבה סופר ברורה. את עומדת עם *ג’וינט* בחלון. ברוכה הבאה לחברת הכנסת החדשה של מפלגת מרצ”. 

בציוץ אחר סיפרה: “הרגשתי על בשרי את הכת של ברלנד. את האלימות, את האיומים, את איחולי המוות לי ולבנות שלי. ככה החסידים שלו מתנהגים כי זה מה שהוא הנחיל להם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות