אחרי הפלת הגיוס: המורדת ממרצ תהיה קונסולית בסין

חה"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ, שהצביעה נגד חוק הגיוס תמונה לקונסולית בשנגחאי • זועבי: "זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר" • תחליף אותה: קטי פיאסצקי-מורג, חברת מועצת בת ים • ישראל כ"ץ: "שוברים שיאים חדשים של ציניות ושחיתות פוליטית"
אריה ריבקינד
כ"א אדר א' התשפ"ב / 22.02.2022 16:49

שר החוץ יאיר לפיד החליט למנות היום (שלישי) את ח”כ ג’ידא רינאווי זועבי לקונסולית הכללית של ישראל בשנגחאי שבסין.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

מינויה כפוף לאישור הממשלה.

ח”כ זועבי הצביעה לאחרונה נגד חוק הגיוס של הממשלה, וגרמה מבוכה גדולה לקואליציית בנט-לפיד.

אתמול היא גם איימה לחבל בתכנית הכלכלית של שר האוצר, כאשר אמרה ב’קול ברמה’: “לא אתן שהתכנית הכלכלית של ליברמן תצא מהכנסת כמו שהיא. העלאה בשכר המינימום לא מספיקה כי מחירי המוצרים רק עולים. אני נמצאת בוועדת הכספים עם חכים חברתיים גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה גפני, אזולאי וכסיף ויחד נעשה שינוי בתוכנית של ליברמן”.

מי שצפויה להחליף אותה בכנסת כח”כית מטעם מרצ היא קטי פיאסצקי-מורג, המכהנת כיום כחברת מועצת העיר בת-ים.

השר לפיד: “ח”כ רינאוי- זועבי מגיעה עם ניסיון ניהולי עשיר ורקע כלכלי וציבורי מגוון ומרשים. אני מאחל לה הצלחה ובטוח שהיא תוביל את הקונסוליה הכללית של ישראל בשנגחאי להישגים חדשים וחשובים. אין חולק על חשיבותה של סין בכלל ושל שנגחאי בפרט לכלכלה העולמית. יחסינו הכלכליים עם סין הם מנוע צמיחה חשוב לכלכלת ישראל ויש להמשיך ולקדמם”.

ח”כ רינאווי זועבי, הקונסולית המיועדת, אמרה עם מינויה: “זוהי זכות גדולה להיות האישה הערביה הראשונה בתפקיד דיפלומטי כה בכיר. אני שמחה שיתאפשר לי לתרום למשימה החשובה של הידוק שיתוף הפעולה הכלכלי, המסחרי והתרבותי עם אחת משותפותיה הכלכליות המשמעותיות של ישראל בעולם מהקונסוליה הכללית הישראלית בשנגחאי, מרכז עצבים חשוב של הכלכלה הגלובלית״.

ח”כ ישראל כ”ץ מהליכוד הגיב: “שר החוץ לפיד מינה את ח״כ המורדת ג’ידא רינאוי זועבי ממרץ לקונסולית ישראל בשנחאי – כדי להרחיק אותה מהכנסת. ממשלת השינוי שוברת שיאים חדשים של ציניות ושחיתות פוליטית. הכל מותר למען השלטון”.

לפני חודש, כאשר הפילה את חוק הגיוס, אמרה ח”כ רינאווי זועבי: “חוק הגיוס יכול בעתיד להוות פתח לתקדים לגיוס לשירות לאומי-אזרחי לציבור ומבחינתי זה קו אדום”.

על  היחסים הטובים עם ח”כ ינון אזולאי מש”ס, אמרה: “נפגשים בהרבה נקודות של כאב – אנחנו יודעים מה זה כפייה. יודעים מה זה מדיניות של ממשלה דורסנית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות