השר אלי אבידר צפוי להתפטר ולחזור לטרלל את בנט מהכנסת

אבידר, שמכהן כשר ללא תיק, צפוי לסיים את תפקידו על רקע הביקורת שלו על מדיניות הממשלה • הערכה: בקואליציית 61, אבידר מעדיף להיות ח"כ על שר נורבגי ללא תיק • הוא יהיה הגורם הכי חשוב בקואליציה - ותאב נקם • אתמול צייץ: "כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת, בושה"
חרדים 10
כ"א אדר א' התשפ"ב / 22.02.2022 09:48

השר אלי אבידר מישראל ביתנו צפוי להתפטר היום (שלישי) מהממשלה ולחזור לכהן כחבר כנסת. כך דווח הבוקר (שלישי) עמית סגל בחדשות 12.

אבידר יערוך בשעה 14:00 מסיבת עיתונאים בכנסת.

אבידר התפטר מהכנסת והפך לשר בלי תיק במסגרת החוק הנורבגי. במקומו נכנסה ח”כ שרון רופא אופיר. עם התפטרותו, ח”כ רופא אופיר תצא מהכנסת.

מדובר באירוע משמעותי מאוד, שכן  אבידר הבין שבקואליציית 61 עדיפה חברות בכנסת על שרות נורבגית ללא תיק.

מעכשיו הוא יהיה הגורם הכי חשוב בקואליציה, תאב נקם ועם התנגדות עקרונית לחלק נרחב ממהלכי הממשלה.

אתמול, כתב השר בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה לפינוי אלים של מאהל מחאה כנגד חוק הסמכויות מול הכנסת: “כלום לא השתנה מאז הממשלה הקודמת, בושה”.

אבידר הושבע לשר בחודש אוגוסט, אולם אז הוטחה ביקורת רבה על שקיבל תפקיד ללא משמעות מיוחדת במשרד ראש הממשלה.

אבידר היה אמור להתמנות לתפקיד שר ללא תיק לתקופה מסוימת, והובטח לו כי יעבור לתפקיד שר המודיעין לאחר שהשר אלעזר שטרן מיש עתיד יעבור לראשות הסוכנות היהודית.

לאחר ששטרן פרש מהמרוץ, אפשרות זאת ירדה מהפרק.

בעבר כבר איים אבידר כי אם לא יצליח ליצוק תוכן משמעותי לתפקידו – הוא לא יישאר.

סגל מציין כי כעת, האצבע שלו תהיה מאוד “חופשייה” בכנסת, והיא לא תסור למרות המשמעת הקואליציונית באופן אוטומטי.

בריאיון לחדשות 12 בקיץ האחרון, אמר אבידר על תפקידו: “הרעיון היה להיכנס לממשלה ולהביא תוכן. אני אמור להיות אחראי על תכנון אסטרטגי עד שאלעזר שטרן עוזב את המשרד למודיעין. אם אני אראה שאני לא מצליח להביא תוכן אני אעזוב, אני אתפטר”.

מאז שמונה אבידר לתפקיד שאותו הבטיח לעזוב, צצו מפעם לפעם מחלוקות עזות בין אבידר ליתר הקואליציה, בעיקר סביב הגבלות הקורונה וההתמודדות עם הנגיף.

התפטרותו של אבידר מצטרפת לשורת הבעיות בממשלת בנט-לפיד, זאת לאחר שאתמול הודיע יו”ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ על החרמת ההצבעות בכנסת יחד עם הקואליציה בטענה כי יוזמותיו והחוקים שהוא מקדם במסגרת תפקידו במשרד הביטחון לא מקודמים, בניגוד להתחייבויות.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, אמרה הבוקר לרשת ב’ כי אין חשש לפירוק הממשלה בעקבות המשבר,

עם זאתף ציינה: “לא נאפשר פגיעה בחוקים ביטחוניים ובחיילי צה”ל. לשמוע שגנץ דואג לחבריו כשאנחנו מדברים על הסדרת הפנסיות של חיילי צה”ל? אלה חיילים שדואגים שנישן בלילה. היינו סבלניים די והותר, יואילו בטובם ראש הממשלה וראשי הקואליציה שתהיה משמעת. נשמור על שלמות הממשלה, אך חוקי משרד הביטחון יצטרכו לעבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות