החילונים זעמו: ברקת מינה נציגי יהדות התורה בוועדות

בישיבת מועצת העיר מונו עוד נציגים מטעם יהדות התורה לוועדות העירייה • החילונים זועמים: "מאוכזבים מברקת ששינה את מאזן הכוחות" • גורם חרדי: "אמירה לא ראויה"
שרי רוט
ב' אלול התשע"ד / 28.08.2014 00:48

משחק הכסאות: בישיבת מועצת העיר ירושלים, מונו מספר נציגים מיהדות התורה לוועדות השונות – ובסיעות החילוניות זועמים.

הערב, בישיבת מועצת העיר, נוספו נציגים מסיעת יהדות התורה העירונית לוועדות השונות בעירייה, וזאת בכדי לתקן את אי הצדק בחלוקה שהתקיימה עד היום, שקיפחה את חלקה היחסי של יהדות התורה – הסיעה הגדולה ביותר במועצה – בוועדות העירייה.

כך, לדוגמה, מונה חבר המועצה יצחק פינדרוס לחבר בוועדת הכספים, נוסף על שלושת האצבעות שיש כבר בוועדה ליהדות התורה. יעקב הלפרין קיבל את תמיכות, סגן ראש העיר ישראל קלרמן את מכרזים, ועוד מינוים שונים.

חברי המועצה מהסיעות החילונית, בעיקר מסיעת התעוררות, כשאליהם הצטרפו סיעת ירושלמים – זעמו על המהלך. אלה טענו כי גם להם מגיע מינוי של עוד חברים בוועדות השונות, וכי עד שהם לא יקבלו את חלקם, אין זה מן הראוי להעניק מינויים לסיעות האחרות, דבר שמפר את יחסי הכוחות בוועדות.

החילונים אף ביקשו להתנגד למינוים בהצבעה שנערכה, אך ראש העיר, ניר ברקת, הבהיר כי מהלך שכזה עשוי להביא לדחיקתם אל מחוץ לקואליציה העירונית.

ברקת הוסיף, כי אי תמיכה במינוים הוא מעשה בלתי קולגיאלי, וכי גם הם יקבלו בישיבות המועצה הבאות את המגיע להם.

לבסוף החליטו בסיעות החילוניות להימנע בלבד – והמינויים אושרו.

מאוחר יותר פרסם סגן ראש העיר ויו”ר התעוררות, עופר ברקוביץ, בדף הפייסבוק שלו סטטוס משותף לחברי המועצה שהתנגדו למהלך, ובו נכתב: “מאוכזבים מאוד מראש העיר ניר ברקת , ששינה את מאזן הכוחות בוועדות שונות וחשובות כמו ועדת הכספים וועדת התמיכות, והוסיף לוועדות אלו נציגים חרדים, החלטה הפוגעת בציבור הסובלני.

“שמחים על שיתוף הפעולה כנגד המהלך הזה בין התעוררות לירושלמים”.

ברקוביץ הוסיף: “נמשיך לייצג את הציבור הסובלני נאמנה ולשמור על האינטרסים שלו בעירייה”.

גורמים בכירים בסיעות החרדיות גינו, בשיחה עם חרדים10, את האמירות האלו, והגדירו אותן כ”לא ראויות”. עוד הוסיפו אותם גורמים, כי גם לאחר הוספת הנציגים, עדיין מגיעים לסיעת יהדות התורה נציגים נוספים, על פי מפתח החלוקה שנקבע.

גורם בש”ס אומר לחרדים10, כי גם בסיעת ש”ס הגיעו להבנות עם ראש העיר, על הוספת נציגים, כפי המגיע לסיעה, וכי מינוי הנציגים יעשה לאחר ההתבהרות המשפטית במצבו של אלי שמחיוף, דבר שיקבע אם יכנס נציג חדש לש”ס – אשר מישאלי.

בהתייחסו לדברים של ברקוביץ’, אמר הגורם: “להם יש ארבעה נציגים ושני חברים בוועדת הכספים. לנו עם חמשה חברי מועצה, יש רק שני חברים, וכך בשאר הוועדות – איפה הצדק?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות