אלקין: ‘הק.ג.ב. איים עלי. איומי כמה פוליטיקאים חרדים קטנים עלי’

שר השיכון ב'וועידת מקור ראשון 2022': "יש תכנית לעיר חרדית סמוך לקרית גת, שפיר, יש שם פוטנציאל ל-30 אלף יחידות דיור" • "גם העיר כסיף, אנחנו נתעקש על כך שהעיר הזו תהיה עיר חרדית. בדקנו, יש ביקוש גדול לעיר הזאת"
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ב / 21.02.2022 19:35

שר השיכון זאב אלקין התייחס היום (שני), בראיון ליאיר קראוס ב’וועידת מקור ראשון 2022 לכלכלה, חברה וחדשנות’ –  לעלייה החדה במחירי הדיור בשנת 2021, וטען שהמאבק בעלייה במחירים אינו אבוד.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

“אין דבר כזה קרב אבוד אבל אסור לזרוע אשליות”, אמר אלקין, “אני בעד להגיד לציבור את האמת. יש סיבות רבות לעליית המחירים. עלות זולה של הכסף, עלות גבוהה של הובלות ימיות, אבל יש דבר שמיוחד לנו, אנחנו לא שיווקנו מספיק. לא היה תקציב, לא היו תשתיות בניה, וראשי ערים עצרו את השיווקים”.

אלקין ציין כי בניגוד לקיפאון שהיה ב-2020, “בשנת 2021 שיווקנו 100 אלף יחידות דיור. עוד לא מצאתי קבלן או יזם שכשהוא מוכר לך הוא שואל את עצמו כמה הוא הוציא. הוא מוכר בכמה שהוא יכול. הפתרון הוא לחייב את הקבלן למכור אחוז גבוה של הדירות בהנחה. אין דרך אחרת לבחור קבלן זוכה. אבל הפתרון למנוע קניבליזם זה להוציא כמה שיותר קרקעות לשיווק”.

לדבריו, “לכחלון לקח שלוש שנים לבלום עלייה במחירי הדיור, וזה קרה במדיניות שכוללת דברים דומים למה שאנחנו עושים היום. הפתרון הוא להגדיל את ההיצע ולהחזיר את הכסף לזוגות צעירים באמצעות הנחות”.

מתקפות הח”כים החרדים על בלימת שיווק תכנית דיור גדולה לחרדים בקרית גת לא מפחידות את אלקין,

“אני לא מפחד שמאיימים עלי בנקמה. אני עברתי חישול בנושא של איומים והבטחות לחסל אותי כבר בגיל 18 מול קג”ב. קטן עלי האיומים של כמה פוליטיקאים חרדים. 7 שנים יש 10,000 יחידות דיור שהיו מאושרות לשיווק לציבור הכללי. באו פוליטיקאים חרדים ואמרו ‘נשים אותה מתחת לשולחן וניזום שינוי תוכנית והציבור יחכה’. אין סיבה, החלטנו שאנחנו את השכונה הזו משווקים מיד.

“יחד עם זאת יש תכנית לעיר חרדית סמוך לקרית גת, שפיר, יש שם פוטנציאל ל-30 אלף יחידות דיור”, ציין אלקין. “בנוסף, גם העיר החרדית כסיף אנחנו נתעקש על כך שהעיר הזו תהיה עיר חרדית. בדקנו, יש ביקוש גדול לעיר הזאת ואני אעמוד על זה שאנחנו נקדם אותה”.

הסקרים הלא מחמיאים לא מדאיגים את אלקין, “עשיתי מה שחשבתי שנכון, תוך ידיעה מוחלטת שמדובר בקרב קשה. הלכתי על זה כי חשבתי שזה הדבר הנכון ואני עדיין חושב שזה היה הדבר הנכון. כרגע אנחנו צריכים לקדם מדיניות נכונה, לעמוד בהבטחות לבוחר. אנחנו מפלגה מוזרה, אני מסכים. אנחנו עובדים, זה הכל”.

גם מאיומי הנקמה של מרצ על העברת חוק האזרחות אלקין לא חושש, “ב-16 השנים שאני בפוליטיקה למדתי לא להיבהל מאיומי נקמה. אני אולי שר השיכון הראשון שאין לו יחידות דיור מעוכבות. אז אולי מרצ יעקצו אותנו במשהו אבל כשאני מקדם את הדברים שאני מאמין אני לא מפחד”.

עומדת ללדת? כל הטיפים שאת רוצה וצריכה – ויש גם מתנות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אךקין
    22/02/2022 13:35
    מנ
  1. אלקין רפורמי נקמן גנב את הקולות שלנו הפך שמולני בולשויקי