האשמות בקואליציה: “גנץ ילד קטן, דואג לפנסיות של חבריו”

אחרי שגנץ הודיע על החרמת ההצבעות - בכיר בקואליציה תקף: "זו התנהגות ילדותית של גנץ. חושב שכולם מטומטמים. שוב מתנהג כחמוץ, כמו ילד קטן" • גורמים בכחול לבן: "אין מצב שגנץ יישב בחדר עם בנט כשמתדרכים לו על הראש. הוא קם והלך" • הקואליציה משכה את כל החקיקה
אריה ריבקינד
כ' אדר א' התשפ"ב / 21.02.2022 17:50

שר הביטחון בני גנץ וסיעת כחול לבן הכריזו על חרם בהצבעות היום (שני) במליאת הכנסת, במחאה על אי קידום ”תוספות הרמטכ”ל” – הרחבת הפנסיות של אנשי הקבע. בעקבות כך, הקואליציה משכה את כל החקיקה שתוכננה להיום.

השיטה שסחפה להפסקת עישון מגיעה למגזר החרדי. מה הקסם?

גנץ פרסם אחר הצוהריים הודעה שבה נימק את ההחלטה, שהתקבלה במהלך ישיבת סיעת כחול לבן ותמכו בה כלל החברים. בכחול לבן טוענים שהקואליציה מפרה שורה ארוכה של התחייבויות כלפיהם במשך חודשים ארוכים, וגנץ הגדיר זאת: “הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים”.

רק אתמול דרש גנץ מלפיד ומבנט להביא היום את נושא ‘תוספות הרמטכ”ל’ לאישור הכנסת, ואנשיו של שר הביטחון איימו להחרים הצבעות אם הרפורמה לא תקודם.

בסביבת בנט לא התרגשו, אך גנץ החליט למממש את האיום.

גורם בכיר בקואליציה תקף את שר הביטחון: “הופתענו מהצעד שלו. זו התנהגות ילדותית של גנץ, הוא חושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של החברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי?”.

בעקבות המשבר גנץ נקרא ללשכת בנט, אולם הפגישה הסתיימה ללא הסכמות – והקואליציה משכה את כל החקיקה בכנסת.

עמית סגל ציטט גורמים בכחול לבן: “אין מצב שגנץ יישב בחדר עם בנט כשמתדרכים לו על הראש. הוא קם והלך”.

לפני כשבוע נפגש שר הביטחון בני גנץ עם נפתלי בנט ויאיר לפיד ואמר שלא יוכל להמשיך במצב שבו חוקים והחלטות ביטחוניות שעברו בממשלה לא עולים בכנסת כי אין לזה רוב.

בין הנושאים שהועלו:
– הקמת צוות מתווה השירות כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים ובהחלטת הממשלה.
– העברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים והחלטת הממשלה.
– העברת מתווה הארכת תקופות שירות המעודכן והדיפרנציאלי, שיפחית עלויות למערכת הביטחון ויתן יותר ללוחמים – כפי שנקבע בהחלטת הממשלה.
– העברת חוק ממדים ללימודים.
– העברת החקיקה שתאפשר את דחיית קיצור השירות.
– הוספת תקנים למנהל האזרחי לצורך אכיפה בשטחי סי כפי שנקבע בהסכמים הקואלציוניים.
– העברת רשות החדשנות למשרד המדע והטכנולוגיה כפי שנקבע בהסכמים הקואליציוניים.
– שיתוף כחול לבן, המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, ובפרט את יו”ר ועדת הכלכלה בתוכניות הכלכליות והוספת מענה בתוכנית הכלכלית לקשישים, לעסקים הקטנים ולאוכלוסיות עם הכנסה נמוכה.
– אישור הטבות לאוכלוסיית משרתי המילואים כפי שמציע משרד הביטחון בהצעת ההחלטה שתקועה מזה שבועות.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

גנץ אמר בסיום ישיבת כחול לבן: “צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה”.

גנץ הוסיף: “זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות