יו”ר מפעל הפיס לחץ לגנוז כתבה על יוסי כהן. וכשזה לא קרה, מה קרה?

יו"ר מפעל הפיס הפעיל לחצים על מנכ"ל רשת 13 ומגיש תכנית 'המקור' רביב דרוקר לגנוז את התחקיר על ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן • לאחר שהתחקיר פורסם, הפרסום של מפעל הפיס בערוץ צלל • יו"ר מפעל הפיס: לא העליתי בשיחות את נושא הפרסום
חרדים 10
כ' אדר א' התשפ"ב / 21.02.2022 12:43

יו”ר מפעל הפיס, אביגדור יצחקי הפעיל על בכירי רשת 13 לחץ חריג בניסיון למנוע את שידור התחקיר על ראש המוסד הקודם יוסי כהן – ולאחר שידור התחקיר, נעצר הפרסום בערוץ. כך דווח הבוקר (שני) ב’הארץ’.

בואי לגלות: כך תוכלי לחתן את הבנות שלך בכבוד כשייסגר השידוך

על פי הדיווח של גידי וייץ ונתי טוקר ב’הארץ’, אביגדור יצחקי אישר בשיחה עם ‘הארץ’, כי פנה למנכ”ל רשת 13, אבי בן טל, לקראת שידור התחקיר – והביע את מורת רוחו מהכוונה לשדר את התכנית. יצחקי טען, כי מדובר בפרסום לא ראוי שיש לגנוז.

באחד מהציטוטים שפורסמו ב’הארץ’, יצחקי צוטט: “ממתי העיתונות כאן מתעסקת בזבל צהוב כזה?”

יצחקי, שפנה גם למגיש התכנית רביב דרוקר עצמו, סיפר על תגובתם של אנשי הערוץ: “הם השיבו לי שאין כלי תקשורת שהיה מוותר על חומר כזה שהיה נופל לו לידיים”.

לדברי  יצחקי, הפנייה בעניין התחקיר נעשתה ביוזמתו ולא לבקשת כהן, שאליו אינו קרוב. לדבריו, הם נפגשו פעמים בחיים: באירוע לכבוד יוסף צ’חנובר זוכה פרס ישראל ובפגישה נוספת שהתקיימה בסמוך לפרסום. “הוא ביקש להתייעץ בעניינים שונים לגבי העתיד שלו, וסיפר לי גם על התחקיר שעומד להתפרסם בקרוב”, אמר יצחקי ל’הארץ’.

כמו כן, יצחקי טען כי הלחצים המדוברים לא היו כבדים אלא כללו שיחה אחת עם מנכ”ל הערוץ ושיחה אחת עם העיתונאי רביב דרוקר.

עוד דווח ב’הארץ’, כי באותה התקופה ניסתה רשת 13 לחדש את ההסכם המסחרי עם מפעל הפיס לשנת 2022, אבל אז החלו מחלוקות. מנכ”ל הערוץ היה אמור להיפגש עם יצחקי אך לאחר שידור התחקיר על כהן הפגישה בוטלה במפתיע.

אך יצחקי הבהיר כי לא העלה את עניין הפרסום ברשת 13 בשיחות בנוגע לתחקיר: “ההסכם המסחרי לא נסגר כי הם לא הסכימו להוריד מחירים. לא ניתנה כל הנחיה מצדי לעובדי מפעל הפיס בעניין תקציב הפרסום של רשת, לפני או אחרי התחקיר. אני לא עוסק בזה”.

לפי נתוני חברת יפעת שהגיעו ל’הארץ’, ב-2021 הוקצו לרשת 13 כ-36.4% מתקציב הפרסום של מפעל הפיס בטלוויזיה, לעומת 53.4% לקשת 12. אלא שמאז תחילת השנה יש שינוי ניכר בחלוקת תקציב הפרסום כשכמעט 90% ממנו הוקצו לקשת 12 ושני אחוזים בלבד לרשת 13.

עבר רשת 13, מדובר בנזק כלכלי קשה. מקורות המעורים בנושא אומדים את היקף הנזק שנגרם לרשת עד כה במיליוני שקלים.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: “אין שום קשר בין השיחה המתוארת בכתבה לבין המשא ומתן שהובל על ידי גורמי המקצוע במפעל הפיס מול רשת ובו נתגלעו פערים בין הצדדים, כפי שקורה לא פעם במשאים ומתנים מסוג זה. בנוסף, גם בתקופה המדוברת מפעל הפיס ורשת הובילו יחד שיתוף פעולה ואף הוציאו הודעה משותפת בנושא. גם בימים אלה המגעים נמשכים, וכל זאת ללא שום קשר לטענות שהועלו בכתבה”.

מרשת 13 נמסר בתגובה: “בין רשת 13 למפעל הפיס מתקיים דיאלוג מקצועי, במסגרתו אף הושק קמפיין משותף לשילוב אנשים עם מוגבלויות במקומות עבודה. מעבר לכך, לא נתייחס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות